رونمایی از ساختمان مزین به نام شهید دانشمند محسن فخری‌زاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس 

تهران(پانا)- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری  رونمایی از ساختمان مجتمع، آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد شهرقدس مزین به نام این شهید دانشمند صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از ساختمان مزین به نام شهید دانشمند محسن فخری‌زاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس 

عبدالله قاسمی پیربلوطی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در گفتگو با خبرنگار پانا بیان کرد: منشاء پژوهش در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی است و امیدواریم به منظور جهش تولید نقش مهمی را در راستای تامین معیشت شهروندان داشته باشیم.

وی افزود: بنا بود که در هفته بسیج ساختمان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به نام شهید والامقام سردار فرزانه نامگذاری شود اما به دلیل تعطیلی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا موکل به این زمان گردید.

قاسمی پیربلوطی با تاکید بر اینکه تندیس اهدایی به پژوهشگران در این مراسم مزین به عکس شهید والامقام محسن فخری زاده بود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برنامه امروز به آن پرداخته شد تقدیر بیش از 30 پژوهشگر برتر در سه واحد دانشگاهی شهرقدس، ملارد و صفادشت و در سه بخش اساتید، دانشجویان و اعضای باشگاه پژوهشگران بوده است.

او پیرامون یکی از موفقیت‌های دانشگاه آزاد شهرقدس در حوزه پژوهش اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش چاپ مجله‌ای توسط یکی از انتشارات مطرح دنیا بوده است که به عنوان مجله برتر درسطح کشور با ایمپکت فاکتور یا ضریب تصویر 3.7 در سال 2020 معرفی شده.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت عنوان کرد: تصمیم داریم همچون سال‌های گذشته 3 اصل را با جدیت پیگیری کنیم، اولین موضوع ارتقا علم در سطح این دانشگاه‌ها است که در تلاش هستیم با تولید اختراعات، اکتشافات و دیگر موارد بتواینم در سطح ملی و بین الملی ورود پیدا کنیم.


وی تصریح کرد: موضوع دوم ادامه برنامه علمی صنعت و تجارت است، بیش از دو هزار عنوان رساله دکتری تخصصی در سامانه پژوهشگر به منظور تداوم این برنامه و رفع مشکلات صنایع غرب استان تهران بارگذاری خواهد شد که از نتایج این کار جلوگیری از کپی‌برداری، خرید پایان‌نامه و دیگر موراد خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه یکی از مشکلات واحد‌های صنعتی نبود نیروی ماهر است، گفت: صنایع استان نیازمند نیروی ماهر است طی نشست‌های برگزار شده با صاحبان صنایع قرار بر آموزش مهارت و تخصص در بحث صنایع شد چرا که دانش‌آموخته فارغ التحصیل نیروی تئوری است.

وی در پایان بیان کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته این گارگاه‌ها در یک دوره 6 ماه تا یکساله در قالب مدرسه اشتغال تحت پایلوت صنایع مختلف برگزار خواهد شد که نهایتا این منجر بر تربیت یک نیروی ماهر خواهد شد.

خبرنگار: حدیث سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار