استاندار گیلان در ارتباط تصویری با سفیر ایران در نروژ اظهار کرد؛

فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان، زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌های صادراتی

رشت ( پانا) - استاندار گیلان فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این استان را زمینه ساز تقویت فعالیت های صادراتی دانست و گفت: آماده جلب مشارکت سرمایه گذاران نروژی در ساخت شناورهای گردشگری هستیم.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان، زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌های صادراتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در ارتباط تصویری با علیرضا یوسفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ، توسعه ارتباطات با کشورهای دیگر را بسترساز رونق فعالیت تاجران و بازرگانان دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در گیلان، مواهب الهی و موقعیت جغرافیایی مطلوب و پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی، زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های تجاری است.

وی افزود: وجود اشتراکاتی همچون موضوعات مرتبط با شیلات، کشتی‌سازی و صنعت نساجی بین نروژ و گیلان، می‌تواند در جهت ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه‌ها موثر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در توسعه صنعت آبزی پروری و وجود زنجیره کامل پرورش ماهیان خاویاری و ماهی در قفس اشاره‌ و خاطرنشان کرد: فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان و بازار هدف کشورهای عضو اتحادیه و نیز همسایه در زمینه صادرات، می‌تواند چشم انداز خوبی را برای ایرانیان مقیم نروژ و سرمایه‌گذاران فراهم سازد.

وی پویایی مرکز تحقیقات شیلات مستقر در گیلان، خواهرخواندگی یکی از شهرهای دوطرف و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری را از جمله اقدامات موثر در گسترش‌ ارتباطات خواند.

وی وجود امنیت سرمایه‌گذاری و شاخص‌های بالای امنیتی را یک مزیت‌ برای تشویق سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شفافیت، قانون‌مداری و برخورد حرفه‌ای در توسعه روابط بین المللی و تجاری ، حائز اهمیت است و گیلان در این شاخص‌ها جزو استان های برخوردار محسوب می‌شود.

استاندار گیلان به ورود گردشگران و مسافران‌ در ایام مختلف سال بیش از جمعیت ساکن در استان اشاره کرد و افزود: مشارکت شرکت‌های کشتی‌سازی و ساخت شناورهای گردشگری، می‌تواند در رونق این صنعت موثر باشد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در این مسیر آماده هرگونه‌ همکاری، همراهی و حمایت هستند.

** موقعیت برجسته گیلان با دسترسی به بازار اوراسیا و قرارداشتن در مسیر ترانزیت

سفیر کشورمان در نروژ نیز در این ارتباط تصویری، موضوعات مرتبط با انرژی، شیلات و کشتی‌سازی را اصلی ترین محورهای همکاری تاجران و سرمایه‌گذاران گیلانی و نروژی عنوان کرد و گفت: جذابیت های جغرافیایی، ظرفیت‌های موجود در بخش های کشاورزی، گردشگری، شیلات، کشتی‌سازی، دسترسی به بازار اوراسیا و قرارداشتن در مسیر ترانزیت، موقعیت برجسته‌ای را به گیلان به عنوان یک استان غنی داده است.

علیرضا یوسفی مردم خونگرم و مهمان‌نواز گیلان و وجود نیروی انسانی مجرب و متخصص را مهمترین سرمایه برای این استان دانست و افزود: منطقه آزاد انزلی نیز با داشتن پتانسیل های بالا می‌تواند زمینه تشویق سرمایه‌گذاران و ایرانیان مقیم نروژ برای حضور در گیلان را فراهم کند.

وی استفاده از شناورهای گردشگری در جذب توریست به استان گیلان را موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات نگاه ما صرفاً انتقال فناوری خاص نیست بلکه زنجیره کامل این صنعت منتقل می شود.

سفیر کشورمان در نروژ همچنین خواستار همکاری و حمایت نهادها و مراجع اجرایی و نظارتی در تحقق طرح‌های مذاکره‌ شده به منظور گشایش اقتصادی در شرایط دشوار ناشی از تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران،‌ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار