نشست هم اندیشی استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان گیلان، به صورت مجازی برگزار شد

رشت ( پانا) - در راستای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی اجتماعی و به‌منظور ترویج مشارکت اجتماعی در مدیریت برنامه های سلامت سالمندان، نشست هم اندیشی استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان گیلان به صورت مجازی با حضور مسوولان وزارت متبوع، استانی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان گیلان، به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این نشست اظهار کرد: سلامت سالمندان و الگوهای ارایه خدمات به این گروه یکی از مهمترین دغدغه های سازمان های ارایه دهنده خدمات سلامت جامعه است که پرداختن به آنها نیازمند شناخت ابعاد بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی فرآیند سالمندی است.

وی افزود: سالمندان یک گروه جمعیتی سنی ویژه ای هستند که هم از لحاظ خدمات سلامت و هم از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت ویژه و متفاوت، با سایر گروههای سنی در یک خانواده هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه گروه سالمند نسبت به سایر گروه های سنی نیاز بیشتری به خدمات درمانی و سلامت دارد، اظهار کرد: گروه سالمندان در همه جای دنیا نیازشان اغلب به دارو، خدمات بستری و... بیش از سایرین است از این حیث باید این گروه سنی را بیشتر مورد توجه قرار داد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: کمپین بازاریابی اجتماعی به‌منظور ترویج مشارکت در مدیریت برنامه های سلامت سالمندی است. هدف ما، استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان است.

وی اظهار کرد: تمام سازمان های دولتی و غیردولتی و یا سازمان های مردم نهاد، باید سهم ۱۲ و یا ۱۶ درصدی سالمندان را برای چهل سال آینده در برنامه های سازمانی خود مورد توجه قرار دهند و اگر قرار است خدمتی به سالمندان ارائه شود نگاهی ویژه به این گروه سنی داشته باشند.

در ادامه این نشست شتی، رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز،اظهار کرد: گروه سالمندان گروهی است که بسیار به خدمات سلامت نیازمندند و مشکلات آنها هم چند بعدی تر از بقیه گروه های سنی است که باید بیشتر، مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار