اندر حکایت بلیت گران کنسرت‌های آنلاین؛

بابک جهانبخش : سینمایی‌ها راه به راه سیمرغ می گیرند اما به ما آب‌نبات هم نمی‌دهند

مخاطبان موسیقی پاپ به قیمت بالای کنسرت آنلاین بابک جهانبخش معترضند

تهران (پانا) - قیمت کنسرت آنلاین بابک جهانبخش که با قیمت 55 هزار تومان برای هر اجرای آنلاین در نظر گرفته شده است با واکنش‌های اعتراضی و کمپینهای تحریم و اعتراضات گسترده مخاطبان موسیقی درفضای مجازی رو به رو شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بابک جهانبخش : سینمایی‌ها راه به راه سیمرغ می گیرند اما به ما آب‌نبات هم نمی‌دهند

شرکت آوای فروهر اعلام کرده است برای ضبط کنسرتی که در تاریخ 26 و 27 آذرماه به شیوه آنلاین پخش خواهد شد نیم میلیارد تومان هزینه کرده، به همین دلیل برای آن، بلیت‌های 55 هزارتومانی در نظر گرفته است.
اما این اتفاق باعث شده کانون‌های هواداری خواننده نسبت به قیمت بالای این کنسرت اعتراض داشته باشند.
در همین ارتباط بابک جهانبخش، در واکنش به این هجمه‌ها در استوری صفحات شخصی‌اش نوشته است: «به اثری که تولید کرده‌ایم ایمان داریم و چیزی کم نگذاشته‌ایم و هدفمند تولید کرده‌ایم که کیفیت آن «سینماتیک» باشد و جذابیت‌اش چند برابر.»
اما انتقادهایی که از سوی طرفداران و مخاطبان موسیقی شده است باعث شده است، وی کامنت‌های صفحه خود را از ساعاتی پیش ببندد.
بلیت فروشی و پخش یک کنسرت ضبط شده در دو روز مختلف از دیگر شائبه‌های این برنامه است که منتفدان زیادی دارد.
پیش تر در نمونه‌های مشابه همایون شجریان برای کنسرت آنلاین زنده 10 هزار تومان و سیروان خسروی برای کنسرت ضبط شده 50 هزار تومان قیمت بلیت تعیین کرده بودند.
بابک جهانبخش در ادامه در یک استوری با اعتراض به شرایط موجود موسیقی عنوان کرد: «یه موضوع هم برای اینکه تو دلم نمونه بگم
مخاطب سینما بسیار بیشتر از موسیقیه! بخاطر همین هم می‌تونن با قیمت‌گذاری ارزانتر به سود میلیاردی برسن که طبعا آمارهارو مشاهده کردید در طی این سال‌ها!»
وی در ادامه این مطلب آورده است: « باور ندارید تعداد دنبال‌کننده‌های هنرپیشه‌های تراز اول سینما را ببینید و با هنرمندان پیشتاز موسیقی مقایسه کنید!، سایت‌های مختلفی حمایتشان می‌کنند برای ارائه آثارشان!،برنامه ویژه تلویزیونی برای‌شان ساخته می‌شود!، بیلبوردهای تبلیغاتی!»
این خواننده شناخته شده موسیقی پاپ در بخش دیگری از این مطلب با انتقاد به مقایسه شدن سینما و موسیقی اظهار کرد: تعداد تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذار‌ها را اصلاً ببینید! جشنواره پشت جشنواره سیمرغ پشت سیمرغ، به ما آبنباتم هم نمیدن تهش!، ساخت سالن پردیس سینمایی پشت هم!، متأسفانه ما شبیه یک فرزند ناخواسته هستیم!»
وی در ادامه یادآور شد: «ما حتی دو تا سالن استاندارد با ظرفیت بالا نداریم که روحمون ارضا بشه که پیشرفت رو حس کنیم که اصلا بتونیم بلیط رو ارزونش کنیم همه بیان!، حرف زیاده اونم خیلی زیاد»
بابک جهانبخش خاطر نشان کرد: «شرمنده برای این درد دل، من دلم به حال خودم نمیسوزه، خیلی از دوستان هنرمند که تعدادشون زیاده در شرایط سختی هستند ولی آبرومند سر می‌کنند ولی خیلی‌ها برای حمایت از یک اثر این عزیزان حتی اکتریت حاضر نیستند پول یک ساندویچ پرداخت کنند. هیچ اسپانسری وارد موسیقی نمیشه اصلا، اینا دردناکه!»
او در پایان گفت: «شاید وقتش رسیده باشه یخورده نگاهمونو تغییر بدیم وگرنه دیگه فرهنگی به نام موسیقی نمیمونه ولی بی‌انصاف هم نباشیم همه چیز و هم نندازیم گردن یک مسئول خیلی جاها هوای مارو هم داشتن تو پخش مجوزها و منظورم سیاست کلی در ارتباط با موسیقی‌ست که بخش بزرگیش خودمونیم که زورمون میاد یه سی دی بخریم ولی برای خیلی چیزهای بیهوده وقت و هزینه به راحتی صرف می‌کنیم به جز هنر، و چقدر حقیقت تلخه!»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار