وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

پیش‌بینی افرایش ۴۰ درصدی بودجه قانون حمایت از معلولان در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افرایش ۴۰ درصدی بودجه قانون حمایت از معلولان در سال ۱۴۰۰

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت اظهار کرد: باید از همه افراد دارای معلولیتی که با ارائه خلاقیت‌ها و ابتکارات خود افراد به ظاهر سالم و کامل را به چالش می‌کشند، قدردانی کرد. این افراد توانایی‌هایی خود را در عرصه‌های گوناگون به رخ می‌کشند و نشان می‌د‌هند که نداشتن یک عضو نقص نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت دارای یک اندیشه و روح خلاقی هستند که می‌توانند جامعه را در یک سمت و سوی خاص رهبری کنند، گفت: این افراد نشان دادند که توانایی در داشتن اجزای کامل بدن نیست بلکه توانایی در اراده و خواستن است و آنهایی که بخواهند می‌توانند نه تنها در رفع مشکلات خودشان بلکه خانواده‌شان تلاش کننده و برای جامعه بهره‌مند باشند.

وی تاکید کرد: امروز موفق شدیم از دومین نمایشگاه ملی تولید محصولات فرهنگی افراد دارای معلولیت بازدید کنیم وقتی از این تابلوهایی که به دست کسانی که دارای معلولایت‌های جسمی حرکتی بعضا ذهنی هستند بازدید می‌کنیم واقعا حیرت می‌کنیم از این خلاقت و ابتکار و نوآوری‌هایی که آنها ارائه کرده‌اند بی‌تردید اگر بخواهیم این نمایشگاه را به طور کامل ببینیم وقت زیادی باید صرف آن کنیم. این نقاشی‌ها دارای پیام‌های بسیار مهمی برای همه افراد هستند هم افراد دارای معلولیت و هم سایر افرادجامعه است و امیدوارم با امکان بازدید مجازی که از این نمایشگاه فراهم شده است همه افراد از این نمایشگاه دیدن کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: هنر یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای کاهش آلام در جامعه بشری شناخته شده است و نه تنها برای افراد دارای معلولیت بلکه برای همه افراد هنر به عنوان یک امکان ارزشمند از توانمندشدن بهره‌می‌گیرند و در جامعه معلولان از هنر به عنوان یک ابزار برای درمان نیز شناخته شده است امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند از این ابزار بسیار ارزشمند و تا حدودی مقدس در جهت درمان استفاده بهتری ببرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بودجه قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: قانون ارزشمندی درباره افراد دارای معلولیت داریم طبیعتا انتظار اینکه همه این قانون ظرف یکسال به اجرا درآید انتظار معقولی نیست اما همانطور که می‌دانید در سیاست‌های کلی تدوین بودجه سال جاری‌ با فروش یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و همچنین احتمال فروش یک میلیون بشکه در بازارهای خارجی و فروش سبد نفت در داخل بودجه پیش‌بینی شده است و این بخش قرار است صرف توسعه و توانمندسازی شود حتما افراد دارای معلولیت یکی از بخش‌های هدف این بخش از بودجه است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ هزار ۱۰۰ و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون افراد دارای معلولیت اختصاص پیدا کرده بود که رقم کامل و جامعی نبود اما بخشی از اهداف قانون گذار را محقق کردیم اما در بودجه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۴۰ درصد بودجه هستیم و امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی این رقم را حفظ کنیم. بودجه سازمان نیز بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته است و می تواند کمک کننده باشد امیدواریم رویکرد مجلس و دولت روند رو به رشد و قابل ملاحظه‌ای برای بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار