در آستانه ترک مسند ریاست جمهوری؛

ترامپ به دوستان و حامیان خود، «سمت فدرال» هدیه می‌دهد

تهران (پانا) - در حالی که ریاست جمهوری دونالد ترامپ به پایان خود نزدیک می‌شود، وی به برخی از گردآورندگان ارشد سرمایه برای کمپین خود، سمت‌های عالی فدرال اعطا کرده که بیشتر از دوره ریاست جمهوری او دوام می‌آورند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ به دوستان و حامیان خود، «سمت فدرال» هدیه می‌دهد

به گزارش ایسنا از دیلی‌بیست، کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ "برایان بالارد" لابی‌گر را به عضویت هیئت مدیره مرکز جان اف کندی برای هنرهای اجرایی و "جف میلر"، یکی از دیگر لابی‌گرهای برجسته را به عضویت شورای یادبود هولوکاست آمریکا درآورده است.

هر دوی این افراد از گردآورندگان مالی مهم برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور بودند. میلر از جمع‌آوری بیش از ۳.۵ ملیون دلار برای پیروزی ترامپ در حساب جمع‌آوری مالی مشترک مربوط به کمپین ترامپ و عملیات میدانی کمیته ملی جمهوری‌خواه خبر داده بود. بالارد نیز نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار برای پیروزی ترامپ گردآوری کرده بود.

هدیه خداحافظی برای دو تن از سخاوتمندترین حامیان مالی رئیس جمهور، آن‌ها را در نقش‌های تشریفاتی قرار می‌دهد که در آن‌ها به دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا خدمت خواهند کرد. اعضای هیئت مدیره مرکز کندی، به مدت شش سال و سمت‌های شورای یادبود هولوکاست آمریکا، ۵ سال خدمت می‌کنند.

انتصاب بالارد و میلر تنها دو مورد از ۲۴ انتصاب در چند نهاد فدرال است که روز پنج‌شنبه اعلام شد. "هایدی استیراپ"، رابط کاخ سفید با وزارت دادگستری نیز به عضویت هیئت مدیره بازدیدکنندگان آکادمی نیروی هوایی آمریکا درآمد. دقایقی پس از ایمیل کاخ سفید که انتصابات را اعلام کرده بود، آسوشیتدپرس گزارش کرد که هایدی استیراپ، متحد مشاور ارشد کاخ سفید "استفن میلر"، به خاطر تحت فشار گذاشتن مقامات وزارت دادگستری برای افشای اطلاعات درباره تحقیقات جاری مربوط به بی‌نظمی‌های ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته، از سوی دفاتر این وزارت‌خانه با ممانعت روبه‌رو شده است.

در فهرست انتصابات، دیگر مقامات پیشین یا کنونی دولت ترامپ هم حضور داشتند. برایان هوک، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که بر سیاست آمریکا در قبال ایران نظارت داشت، هم سمتی در هیئت مدیره "مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون برای محققان" به دست آورد. هوک در تلاش‌ها برای برکناری مقامات وزارت خارجه که به میزان کافی به رئیس جمهور وفادار نبودند، نقش داشت؛ نقشی که باعث بررسی‌هایی از سوی‌ بازرس کل وزارت امور خارجه شد.

"ری واشبرن" که تا سال گذشته رئیس شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی خارجی آمریکا بود، نیز به انتصاب هیئت مدیره آموزش امنیت ملی درآمد.

ترامپ همچنین "پاملا دووس"، حامی مالی بزرگ جمهوری‌خواه و خواهر همسر "بتسی دووس"، از وزارت آموزش را به هیئت مدیره مرکز جان اف کندی منصوب کرد.

ترامپ برای کمیته رئیس جمهور در مدال ملی علوم، "دیوید لگاتس"، یک مقام اداره ملی اقیانوس و جوی را منصوب کرد که توافق علمی در مورد تغییرات آب و هوایی توسط انسان را زیر سوال برده و اخیراً نیز نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه برای کاهش شیوع ویروس کرونا را مورد سؤال قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار