آمریکا تحریم‌های مهاجرتی علیه مقامات چین اعمال کرد

تهران (پانا) - وزارت خارجه آمریکا جمعه شب از اعمال محدودیت‌های صدور روادید برای شماری از مقامات جمهوری خلق چین به بهانه فعالیت‌های مخرب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا تحریم‌های مهاجرتی علیه مقامات چین اعمال کرد

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه امریکا در وب سایت خود بیانیه‌ای با عنوان "ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه مقامات جمهوری خلق چین اعمال می‌کند" منتشر کرد. در بیانیه دپارتمان خارجی آمریکا آمده است، محدودیت‌های روادید برای مقامات جمهوری خلق چین و حزب کمونیست اعمال می‌شود که به استفاده یا تهدید به خشونت فیزیکی، سرقت و انتشار اطلاعات خصوصی، جاسوسی، خرابکاری یا دخالت مخرب در امور سیاسی داخلی، آزادی علمی، حریم خصوصی شخصی یا فعالیت تجاری دست داشته‌اند.

در ادامه تاکید شده که آمریکا از جمهوی خلق چین می‌خواهد به استفاده از روش‌های زورگویی و ارعاب برای سرکوب آزادی بیان پایان دهد.

وزارت خارجه امریکا همچنین روز پنجشنبه قوانینی را برای محدودیت سفر اعضای حزب حاکم چین و خانواده‌های آنان به آمریکا اعمال کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این سیاست حداکثر مدت اعتبار روادید گردشگری و تجاری غیر مهاجران برای اعضای حزب کمونیست چین و اعضای خانواده آنها را از ۱۰ سال به یک ماه کاهش می‌دهد.

وزارت خارجه چین با محکومیت این اقدام آمریکا اعلام کرد: این تصمیم به طور مشخص یک نوع سرکوب سیاسی توسط نیروهای ضد چینی در آمریکا است که به واسطه تعصب ایدئولوژیک شدید و ریشه گرفته از ذهنیت جنگ سرد عمل می‌کنند.

کارشناسان مهاجرتی می‌گویند با توجه به محدودیت‌های مسافرتی کووید-۱۹ برای مسافران چینی تا زمان لغو این محدودیت‌ها در ماه ژانویه (همزمان با خروج ترامپ از کاخ سفید) خیلی معنایی پیدا نمی‌کند. فقط ۶۱ روادید گردشگری و تجاری برای ملیت‌های چینی در ماه اکتبر در مقایسه با ۶۰ هزار مورد در زمان مشابه در سال گذشته، صادر شده است.

دولت آمریکا در تیرماه امسال نیز در به طور کل به دنبال ممنوع کردن ورود اعضای حزب کمونیست به ایالات متحده بود اما به محدودیت‌های صدور روادید برای آنها قناعت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار