ظریف خطاب به آلمان: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید

تهران (پانا)-وزیر امور خارجه در واکنش به این خبر که آلمان قصد دارد رژیم صهیونیستی را به عنوان کشوری اروپایی به رسمیت بشناسد و سریعا واکسن کرونا را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهد نوشت: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید.

کد مطلب: ۱۱۴۳۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف خطاب به آلمان: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتری با اشاره به خبر خبرگزاری "تی آر تی" مبنی بر اینکه آلمان قصد دارد رژیم صهیونیستی را به عنوان "کشوری اروپایی" به رسمیت بشناسد و سریعا واکسن کرونا را در اختیار صهیونیست ها قرار دهد و فلسطینی ها هم جزئی از توافق مذکور نیستند، نوشت: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید.

ظریف همچنین با اشاره به اظهارات "هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان درباره ضرورت توافق فراتر از برجام با ایران نوشت: هایکو ماس و تروئیکای اروپا باید قبل از حرف زدن در مورد ایران این کارها را انجام دهد: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید، به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید.

وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در گفت و گو با نشریه آلمانی اشپیگل در اظهار نظری همسو با سیاست‌های کاخ سفید گفت: به یک توافق هسته‌ای فراتر با ایران نیاز داریم که منافع ما را تامین کند.

وی مدعی شد: ما انتظارات روشنی را از ایران داریم. تهران نباید به سلاح هسته‌ای و هرگونه برنامه موشکی که منطقه را تهدید کند دسترسی داشته باشد.
وی افزود: ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه ایفا کند.

وزیر امور خارجه آلمان در حالی این مطلب را بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که درباره توان موشکی خود مذاکره نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار