واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری‌زاده

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که سخت است بگوید ترور محسن فخری‌زاده، چه میزان تعاملات او با ایران را پیچیده خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش العالم، این اولین اظهارنظر جو بایدن در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران است. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.

بایدن با انتقاد از سیاست‌های ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟ آنها (دولت ترامپ) توامندی (ایران) برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند و البته مسئله موشکی هم که هست.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در ادامه افزود: با تمام این چیزها، به‌نظرم بسیار سخت خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم.

اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت که ایران در صورتی که دولت بایدن حسن نیت خود را با پیروی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نشان دهد، از گام‌های مغایر با برجام بازمی‌گردد. ایران در ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حسن نیت خود را ثابت کرده است‌. دولت بایدن باید حسن نیت خود را با پیروی کامل از قطعنامه ۲۲۳۱ و پایان دادن به جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایرانیان نشان دهد. در آن زمان ایران از اقدامات جبرانی خود ذیل برجام بازمی‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار