سفیر ایران استوارنامه‌اش را به رییس‌جمهوری اسلواکی تقدیم کرد

تهران (پانا) - سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی استوارنامه خود را تقدیم رییس ‌جمهوری این کشور کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران استوارنامه‌اش را به رییس‌جمهوری اسلواکی تقدیم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در وین، «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و آکردیته در جمهوری اسلواکی در محل کاخ ریاست جمهوری اسلواکی در براتیسلاوا، استوارنامه خود را به «زوزانا چاپوتوآ» رییس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

این مراسم همراه با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی به سفیر جمهوری اسلامی ایران بود.

باقرپور در گفت‌وگو با رییس جمهوری اسلواکی، با بیان اینکه در دوران مسئولیتش برای توسعه روابط دوجانبه ایران و اسلواکی تلاش خواهد کرد، دیدگاه‌های مشترک دو کشور در دستیابی به یک محیط پایدار بین‌المللی را تبیین و آن را بستری برای تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه برشمرد.

چاپوتوآ نیز مسئولیت جدید باقرپور را تبریک گفت و ضمن قدردانی از نقطه نظرات وی، برای سفیر جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط دوجانبه آرزوی موفقیت کرد.

باقرپور ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹، رونوشت استوارنامه خود را به «اینگرید بروتسوآ» معاون وزیر امور خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی تقدیم و همزمان فعالیت دیپلماتیک خود را در این کشور آغاز کرد.

وی در ماه‌های اخیر با بسیاری از مقام های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اسلواکی از جمله معاونان وزرات اقتصاد و وزارت حمل و نقل، رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی، رئیس آکادمی علوم، روسای دانشگاه‌ها و مقام های سیاسی وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

باقرپور اردکانی، روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ نیز طی مراسمی رسمی در کاخ ریاست جمهوری اتریش با «الکساندر فان در بلن» رییس جمهوری اتریش دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار