رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز عنوان کرد:

مسائل و مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه

کرج(پانا) - عباس کشاورز رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز عنوان کرد ۱۸۹۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در 7 گروه مختلف در 17 مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسائل و مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش خبر گزاری پانا؛ عباس کشاورز رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز به مناسبت ۱۳ آذر روز معلولین از مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد : در استان البرز 1890 دانش آموز با نیازهای ویژه در 7 گروه مختلف در 17 مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی همچنین افزود: در استان 9227 دانش آموز به صورت
تلفیقی _فراگیر در مدارس عادی تحت پوشش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هستند.
کشاورز تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا همکاران عزیز و تلاشگر مدارس استثنایی استان، اقدامات آموزشی، تربیتی و پرورشی خود را گسترش داده و به صورت حضوری و غیر حضوری، همراه با بسته های آموزشی و ترکیبی اقدام به آموزش این عزیزان کرده اند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز در ادامه بیان کرد: عدم احراز هویت برخی از دانش آموزان در بستر شبکه شاد، پراکندگی دانش آموزان و فواصل طولانی از مدرسه، کم سواد یا بی سواد بودن اکثر اولیا و عدم دسترسی به امکانات آموزشی نیاز به حضور والد یا فرد آشنا به سیستم در کنار دانش آموز استثنایی برای آموزش مجازی، کمبود فضای آموزشی در سطح کرج و بخصوص فضای استاندارد دانش آموزان اوتیسم، کمبود کادر توانبخشی مانند کادر گفتار و درمان و نبود امکانات کافی آموزشی و کمک آموزشی، کسری تجهیزات توانبخشی و نیز هزینه های درمانی برخی از دانش آموزان را از مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برشمردند.
کشاورز اضافه کرد: برخی از این دانش آموزان از ابتدای آموزش از طریق فضای مجازی، به گوشی هوشمند و تبلت و در پی آن فضای مجازی دسترسی نداشتند که در این راستا بسته های آموزشی در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مدارس استثنایی برای این دانش آموزان تولید و به والدین آن ها تحویل داده شده است.
وی در پایان تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه گوشی هوشمند نیز در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته تا دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز مشکلی برای آموزش از طریق فضای مجازی نداشته باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار