دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان مطرح کرد؛

جهانی قابل دسترس و پایدار برای یک میلیارد انسان دارای معلولیت در دوران پس از کرونا

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت، 3 دسامبر 2020 برابر با امروز پنج‌شنبه 13 آذر ماه خواستار جهانی فراگیر، قابل دسترس و پایدار برای یک میلیارد انسان دارای معلولیت در دوران پس از کووید-19 شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جهانی قابل دسترس و پایدار برای یک میلیارد انسان دارای معلولیت در دوران پس از کرونا

به گزارش نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

همه گیری کووید-19 بر روی هسته مجامع و جوامع تاثیر گذاشته و نابرابری های موجود را عمیق تر کرده است. حتی در شرایط عادی، یک میلیارد فردی که در سرتا سر جهان با معلولیت زندگی می کنند کمتر از دسترسی به آموزش، مراقبت های سلامت و معیشت یا مشارکت در مجامع برخوردار هستند.

احتمال زندگی در فقر برای آنان بیشتر است و میزان بالاتری از خشونت، بی توجهی و سواستفاده را تجربه می کنند. هنگامی که بحران‌هایی مانند کووید-19 دامن جوامع را می گیرد، افراد معلول جزو بیشترین آسیب دیدگان هستند. ترویج شمولیت برای افراد معلول به معنای شناخت و حمایت از حقوق آنان است.

این حقوق، همه جنبه های زندگی را دربر می گیرد: حق رفتن به مدرسه، زندگی در جامعه خود، دسترسی به خدمات سلامت، تشکیل خانواده، مشارکت سیاسی، توانایی ورزش کردن، مسافرت کردن و داشتن شغلی آبرومند. درحالی که دنیا درحال بهبودی ازاین همه گیری است، باید تضمین کنیم که آرزوها و حقوق افراد دارای معلولیت در جهان فراگیر، قابل دسترس و پایدار پسا کویید-19 لحاظ و به حساب آید.

این چشم انداز تنها از طریق مشاوره فعال با معلولان و سازمان هایی حاصل خواهد شد که نماینده معلولان هستند. در روز بین المللی افراد دارای معلولیت، بیایید همه با هم متعهد شویم تا موانع، بی عدالتی ها و تبعیض هایی را از میان برداریم که افراد دارای معلولیت تجربه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار