در گفت و گو با حامد حسین‌زاده، گارد رأس تیم ملی بسکتبال:

نباید با یک باخت تیم ملی را زیر سؤال ببریم

اگر لیگ برگزار شود، قدرت تیم ملی را می‌بینید

تهران (پانا) - پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا دوشنبه برای تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسید و شاگردان مهران شاهین طبع با یک پیروزی و یک شکست به ترتیب مقابل عربستان و سوریه به‌کار خود پایان دادند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نباید با یک باخت تیم ملی را زیر سؤال ببریم

به‌گزارش ایران، شکست مقابل تیم نه چندان قدرتمند سوریه در دومین بازی در کنار عملکرد معمولی تیم برابر عربستان در بازی نخست، باعث شد انتقادات زیادی به کادرفنی شود.
حامد حسین‌زاده، گارد رأس تیم ملی بسکتبال در خصوص پنجره دوم مسابقات گفت: «در بازی اول با عربستان عملکرد خوبی داشتیم و این تیم را شکست دادیم اما در بازی دوم با سوریه بدشانس بودیم و توپ‌های‌مان گل نشد. در این بازی چند پرتاب ۳ امتیازی داشتیم که با بدشانسی وارد سبد نشد و این موضوع دلیل اصلی شکست‌مان مقابل سوریه بود.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «شرایط کرونا برای تمام دنیاست و ما این را قبول داریم اما لیگ عربستان در حال برگزاری است و بازیکنان این تیم آماده بودند. تیم ملی سوریه هم یک ماه در روسیه اردو داشت و چند بازی تدارکاتی خوب برگزار کرد. در حالی که ما این شرایط را نداشتیم و لیگ‌مان هم که تعطیل شده است. تعطیلی لیگ باعث شد تا همه بازیکنان از شرایط مطلوب دور باشند.»

گارد رأس تیم ملی بسکتبال در خصوص انتقادات به کادرفنی بیان داشت:«این نتیجه نباید باعث شود تا پیکان انتقادات به سوی کادرفنی نشانه برود چرا که ما بازیکنان داخل زمین بازی می کنیم و مقصر این ناکامی هستیم. تیم ملی با همین کادرفنی به جام جهانی و المپیک راه یافت و در المپیک، استرالیا را شکست داد. نباید با یک باخت تیم ملی‌مان را زیر سؤال ببریم. به هرحال در بازی با سوریه روزمان نبود.» حسین‌زاده با اشاره به اینکه تیم ملی کماکان شانس اصلی صعود به مرحله بعدی مسابقات کاپ آسیاست، افزود: «با این شکست هیچ چیز تمام نشده و در گذشته هم شاهد باخت‌های اینچنینی بودیم و در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق شکست خوردیم اما به جام جهانی صعود کردیم.

از طرفی درست است که صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی بازیکنان خوب و تأثیرگذارمان هستند اما اینکه بگوییم غیبت آنها باعث شکست‌مان شد، درست نیست و این صحبت تنها بهانه است.» او ادامه داد:«ما در حال حاضر سرگروه هستیم و در پنجره بعدی مسابقات با عربستان و قطر بازی داریم و در صورتی که یک بازی را ببریم، به مرحله بعد صعود خواهیم کرد. پنجره سوم مسابقات بهمن ماه برگزار می‌شود و امیدواریم تا آن زمان لیگ برگزار شود. اگر لیگ برگزار شود آن زمان قدرت تیم ملی را می‌بینید. ما یک سال بود بازی نکرده بودیم و بازیکنان در طول یک سال به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردند در حالی که تمرین گروهی چیز دیگری است.» گارد رأس تیم ملی بسکتبال با تأکید بر اینکه انتقادات سازنده مفید است، افزود:«حقیقتاً اتفاقات خوبی با این کادرفنی افتاده اما زحمات بازیکنان و کادرفنی یک شبه زیر سؤال رفت و این موضوع ناراحت کننده‌ای است. قطعاً در پنجره بعدی تیم ملی نتایج بهتری کسب خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار