معاون سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مجتمع علامه طباطبایی:

سازمان برنامه و بودجه خود را مکلف به تأمین اعتبارات فضاهای آموزشی می‌داند

تهران (پانا) - معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه دربازدید از مجتمع درحال ساخت علامه طباطبایی گفت که کارهای بسیار خوبی در زمینه توسعه و ساخت فضاهای آموزشی در سراسر کشور انجام شده است و سازمان برنامه بودجه نیز خود را مکلف به تامین و تخصیص اعتبارات لازم می‌داند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان برنامه و بودجه خود را مکلف به تأمین اعتبارات فضاهای آموزشی می‌داند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش از پروژه بزرگ علامه طباطبایی منطقه 10 تهران بازدید کرد .

پور اصغری که خود از فارغ التحصیلان همین مدرسه بوده است با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی و توسعه مدرسه گفت: با تلاش‌های دکتر رخشانی‌مهر و مجموعه نوسازی مدارس کشور کارهای بسیار خوبی در زمینه توسعه و ساخت فضاهای آموزشی در سراسر کشور انجام شده است و سازمان برنامه بودجه نیز خود را مکلف به تامین و تخصیص اعتبارات لازم می داند.

معاون سازمان برنامه وبودجه با بیان اهمیت عدالت آموزشی در تحقق عدالت اجتماعی خاطر نشان کرد: لازمه عدالت آموزشی، در مرحله اول دسترسی به فضاهای آموزشی ایمن و مناسب است تا بتوانیم امکانات و لوازم آموزشی یکسان را برای دانش آموزان فراهم کنیم و استعدادهای آنها را شکوفا سازیم .

وی به لزوم ترسیم یک چشم انداز و افق بلند مدت در انجام طرح و برنامه ها اشاره کرد و گفت: در مورد این پروژه عظیم و فعالیت از آن نیز تدوین یک چشم‌انداز بسیار مهم است و باید بالاتر بیندیشیم و بلندتر گام برداریم تا بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم و بهره برداری مطلوب از این دستاوردها را داشته باشیم.

حمید پوراصغری اضافه کرد: چشم انداز این مدرسه و هدایت آموزشی مورد نظر در آن باید سرآمد بودن مجتمع آموزشی علامه‌طباطبایی در تهران باشد که به عنوان سرلوحه برنامه استراتژیک در ذهن کادر آموزشی و دانش آموزان این موضوع را تبیین کرد چرا که این مدرسه افتخارات علمی و فرهنگی بزرگی را داشته است.

وی در ادامه به پیگیری‌های دلسوزانه جمعی از فارغ التحصیلان و معلمان سابق این مدرسه درتکمیل آن اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌های ارزشمند به عنوان پشتوانه معنوی، آموزشی و مدیریتی می تواند این مدرسه را به یک آموزشگاه پیشرو و با کیفیت تبدیل نماید.

اهمیت حفظ و توسعه مجتمع های آموزشی و مدارس ماندگار

علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز که از فارغ التحصیلان این مدرسه است با ابراز خرسندی از همدلی همه جانبه مسئولین نوسازی مدارس کشور و برنامه و بودجه در تکمیل این پروژه مهم منطقه 10 تهران گفت: دولت تدبیر و امید و به خصوص دولت دوازدهم بیشترین توجه را به آموزش و پرورش داشته و اعتبارات بسیار خوبی را در بحث ساخت و توسعه فضاهای اموزشی اختصاص داده است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین ماموریت برای این چنین مدارسی گفت: مدارس ماندگار و مهم مانند البرز، دارالفنون و مجتمع علامه‌طباطبایی فراتر از یک مدرسه عادی هستند و باید به خوبی حفظ شوند. این مدارس بنا به فلسفه وجودیشان نیازمند برنامه‌ریزی مدون و جامع در خصوص ماموریت‌ها و تامین کادر اجرایی و آموزشی هستند که باید به این مهم توجه شود تا بتوانیم متناسب با ظرفیت و برنامه ریزی لازم به اهداف مورد نظر برسیم چرا که مهمتر از راه اندازی آن تداوم فعالیت موثر مجتمع آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار