در نشست فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران مطرح شد:

جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت رعایت هر یک از اصول فاصله‌گذاری، اجرای پروتکل‌ها و تقویت بهداشت یا درمان، محدودیت و مدیریت هوشمند به تنهایی کافی نیست و یک طرح جامع مدیریت هوشمند لازم است. همچنین برنامه‌ها باید قابل اجرا، اثر بخش و کم هزینه باشند و وجود یک همبستگی کامل بین مجریان، تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان الزامی است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده اعلام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حسین ذوالفقاری در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که با حضور فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، استاندار تهران، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر اعضا برگزار شد، در خصوص تصمیم سازی‌ها، گفت: تصمیم گیری‌های پراکنده و جزیره‌ای باعث صرف هزینه و عدم حصول نتیجه مطلوب است.

ذوالفقاری با اشاره به طرح هوشمند اعمال محدودیت‌های کرونایی، گفت: در این طرح وضعیت استان‌ها براساس شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در هر هفته ارزیابی می‌شود و محدودیت‌ها با توجه به وضعیت آنها به صورت هفتگی تعیین می‌شود یعنی اگر استانی از وضعیت قرمز به شرایط نارنجی رسید، اعمال محدودیت‌ها در آن استان کاهش می‌یابد اما اگر هفته آینده به وضعیت قرمز بازگشت اعمال محدودیت‌ها افزایش می یابد.

وی درخصوص تعیین شهرهای نارنجی، قرمز و زرد گفت: وضعیت شهرها براساس تعداد بستری شدگان نسبت به ۱۰۰ هزار نفرجمعیت در روز تعیین می‌شود یعنی اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴ مورد بستری در روز باشند وضعیت شهر زرد، اگر شش نفر بستری باشند وضعیت شهر نارنجی و اگر ۱۰ نفر بستری باشند وضعیت شهر قرمز است.

7 برنامه برای کنترل کرونا در حال اجراست

وی افزود: اگر یکباره محدودیت‌ها را برداریم ممکن است بیماری برگردد و اعمال محدودیت‌های مجدد هزینه بسیار بالایی دارد. محدودیت‌ها یکی از هفت برنامه برای کنترل بیماری کروناست، طرح شهید سلیمانی، طرح مشارکت مردم، طرح تست گسترده، طرح آموزش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌هاست که باید ببینم کدام برنامه اثربخش‌تر است.

ذوالفقاری لازمه کاهش محدودیت‌ها یعنی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مستلزم همکاری مسئولان و مردم هر شهر و کل کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد امروز شاهد چنین آمار مرگ و میر نبودیم.

طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی از این پس یک هفته‌ای اعمال می‌شود

به گفته وی، طرح هوشمند جامع محدودیت های کرونایی از این به بعد به صورت یک هفته‌ای اعمال می‌شود. یعنی آخر هر هفته وضعیت تهران بررسی و ارزیابی می‌شود و براساس شاخص‌ها تصمیم گیری می شود.

دوالفقاری در ادامه آمادگی کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا برای برگزاری جلسه ویژه بررسی وضعیت پایتخت و اعمال محدودیت‌ها را اعلام کرد و یادآور شد که تهران به لحاظ گستردگی جمعیتی و بیماری دارای اهمیت بالایی است و در سطح کشور نیز الگو پذیری بالایی دارد.

وی در خاتمه سخنان خودخاطرنشان کرد: امروز اولویت اول سلامت است اما این بدان معنی نیست که به سایر موضوعات اجتماعی و اقتصادی توجهی نداشته باشیم. واقعیت این است که اول سلامت بعد دیگر ضرورت‌ها مورد توجه قرار گیرد. امیدورایم با یک برنامه کامل بتوانیم وضعیت بیماری را ساماندهی کرده و محدودیت ها و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

استاندار تهران: مترو و اتوبوس دو گلوگاه اصلی شیوع بیماری در تهران

دکتر انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به تفاوت وضعیت تهران با سایر استان‌های کشوراز نظر تراکم جمعیتی و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی یادآور شد: مدیریت بیماری کرونا صرفا مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه یک تعهد برای تمام ارکان نظام است.

وی با اشاره به مشارکت ۲۵ سازمان و نهاد مختلف در ستاد مقابله با کرونای پایتخت، خاطرنشان کرد: تمام ابزار و توان را برای کنترل و مهار بیماری به کار گرفته ایم.

استاندار تهران با اشاره به مطالعات انجام شده؛ مترو و اتوبوس را دو گلوگاه اصلی شیوع بیماری در تهران عنوان کرد و افزود: اگر حمل و نقل عمومی در تهران به نحوی باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

محدودیت‌ها لایه به لایه برداشته شود

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به تشریح نحوه مشارکت این نهاد در اجرای طرح شهید سلیمانی پرداخت.

به گفته وی، نیروهای بسیجی در قالب دو تیم (تیم های مراقبتی مشترک با وزارت بهداشت، تیم های حمایتی بسیجیان آموزش دیده) در این طرح مشارکت دارند. آموزش پیشگیری و مراقبت از بیمار، ارایه مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان، ارایه بسته‌های معیشتی و حمایتی برخی از اقدامات این تیم ها بود.

وی در خاتمه سخنان خود پیشنهاد کرد که محدودیت ها لایه به لایه برداشته شود تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز با اشاره به اینکه جمع کثیری از کارمندان تهرانی ساکنان شهرستان‌های اطراف هستند در خصوص ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این مناطق مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه به ارایه گزارشی درخصوص اقدمات صورت گرفته در شهرستان های اطراف تهران توسط سپاه و بسیج پرداخت و تاکید کرد: با تمام توان در اجرای طرح شهید سلیمانی همراهی و مشارکت خواهیم کرد. اولین اولویت ما اجرای طرح شهیدسلیمانی است و امیدواریم با مشارکت سایر دستگاهها نتایج خوبی را شاهد باشیم.

پیشنهاد تداوم تعطیلی تهران و اصناف

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران نیز در این نشست درخصوص بیماریابی وتست غربالگری، نتایج محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران سخنانی بیان کرد و پیشنهاد تداوم تعطیلی تهران و اصناف با محدودیت های جدید را ارایه داد.

فراهانی رییس اتاق اصناف تهران نیز با اشاره به رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف به چالش ها و مشکلات برخی صنوف اشاره کرد و خواستار تدوین پروتکل‌هایی برای آنان شد.

کاهش 60 تا 80 درصدی ترافیک تهران در محدودیت‌های دو هفته‌ای

سردارپرویز یعقوبی معاون عملیات فرماندهی انتظامی پلیس تهران نیز در این نشست محدودیت‌های دوهفته ای اخیر را موفق‌ترین طرح اجرا شده در ابعاد و مولفه‌های مختلف برشمرد و به ارایه گزارشی از اقدامات پلیس در همکاری برای اجرای این طرح پرداخت.

سردار یعقوبی ادامه داد: طی ۱۰ روز اخیر ۱۴۵هزار بازدید از اصناف، ۸۰۰۰ اعمال قانون رانندگان بدون ماسک و ۱۸۰۰ جریمه خودروی غیر بومی توسط پلیس صورت گرفته است. میزان ترافیک تهران ۶۰ درصد و ترافیک شبانه ۸۰ درصد کاهش داشته است. همچنین ۹۰ درصد اصناف محدودیت‌ها را رعایت کرده و ۹۹ درصد مردم نیز در مترو از ماسک استفاده کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار