گودرزوند: بررسی قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، انگیزه سیاسی را تلقین می­‌کند

پژمانفر: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد/ امیرآبادی: ثبت‌نام چندهزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری دون شان نظام است

تهران (پانا) - مخالفان و موافقان بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، نظرهای خود را اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
گودرزوند: بررسی قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، انگیزه سیاسی را تلقین می­‌کند

مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی درخواست اولویت برای رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مخالفت با این اولویت گفت: کار اجرائی وزارت کشور درباره انتخابات از هم اکنون آغاز شده و رسیدگی پیش از موعد این طرح انگیزه سیاسی را تلقین می‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید به مسائل معیشتی بپردازد و با جلوگیری از کار سیاسی به دنبال تضمین آینده کشور باشد.

احمد امیرآبادی فراهانی در موافقت با در اولویت قرار گرفتن طرح مذکور، گفت: 6 ماه از آغاز کار مجلس می‌گذرد و تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه معیشت صورت گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این طرح‌ها، یادآور شد: قانون تامین کالاهای اساسی، تخصیص قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون لغو تحریم‌ها از جمله مواردی بود که در معیشت مردم تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، عنوان کرد: مجلس مسئولیت‌های چندگانه دارد لذا ثبت‌نام چندهزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری و تأیید صلاحیت صرفا چند نفر دون شأن نظام است که مجلس باید بررسی آن را تعیین تکلیف کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به شاه کلید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح قرار است نحوه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و نحوه رسیدگی به صلاحیت آن‌ها بررسی شود.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد

نصراله پژمان‌فر در جریان بررسی اولویت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارجاع طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌ها، یکی از وظایف هیات رئیسه است و این کار توسط رئیس مجلس صورت می‌گیرد و موظف است طرح و لوایح را به کمیسیون‌های مرتبط به عنوان اصلی و فرعی ارسال کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصلی یعنی شوراها و کمیسیون فرعی امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده در حالی که بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است و وظیفه‌ای که در آیین‌نامه و قانون اساسی برای کمیسیون اصل نود پیش بینی شده شفاف و روشن است.

وی ادامه داد: بنابراین در ارجاع طرح مذکور به کمیسیون‌ها تخلف صورت گرفته و این طرح باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می‌شد و ما مدعی هستیم که کمیسیون اصلی هستیم و حداقل به عنوان کمیسیون فرعی باید به ما ارجاع می‌شد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس یازدهم یادآور شد: می‌گویند نایب رئیس مجلس طرح را به کمیسیون‌ها ارجاع کرده و باید بررسی شود که چه توجیهی وجود داشته که به کمیسیون اصل نود ارجاع نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار