جعفرزاده، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

طرح راهبردی مجلس «بحران تحریم» کشور را افزایش می‌دهد

طرح مجلس باعث ایجاد اجماعی جدید علیه ایران می‌شود/دشمنان ایران از تصویب این طرح خوشحال هستند/ نمایندگان مراقب افرادی که شعار تند می‌دهند باشند/ مجلس نباید به گرفتاری مردم بیافزاید/نباید در زمین صهیونیست‌ها بازی کنیم

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقیلن ولایی در مجلس دهم به طرح راهبردی مجلس یازدهم برای لغو تحریم‌ها واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح راهبردی مجلس «بحران تحریم» کشور را افزایش می‌دهد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به تصویب "طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها"، گفت: «طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بعضی از مسائل، فراقوه‌ای است. در قانون اساسی، اصلی با عنوان ولایت مطلقه فقیه داریم. طبق اصل 110 (رهبری) و اصل 175 (فراقوه‌ای) موضوعی که مربوط به سه قوه است و در جای دیگری باید بررسی شود، پارلمان نمی‌تواند ورود کند و نباید ورود کند.»

وی ادامه داد: «رعایت پروتکل‌های الحاقی و تعهدات برجام، درباره همگی این مسائل باید شورای عالی امنیت ملی، مصالح ملی کشور را ببیند و با رهبر انقلاب مشورت کنند و نظرات کارشناسی و دلسوزان را بگویند و آنجا تصمیم بگیرند. اگر نیاز به قانون داشته باشد به مجلس می‌گویند، نیاز به احکام و بررسی‌های قضایی داشته باشد، به قوه قضاییه و نیاز به رایزنی و اجرا و مسائل دیپلماسی داشته باشد، به قوه مجریه اطلاع می‌دهند. پس موضوع کلا فراقوه‌ای است و نمی‌شود در یک فضای احساسی و هیجانی و با شعار مرگ بر امریکا قانون تصویب کرد. این با شکل و حال یک پارلمانی که عقلا در آن نشسته باشند، مغایر است. از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که حداقل نمادی که از خود بروز می‌دهند، یک نماد منطقی و کارشناسی باشد. بنابراین نمایندگان نمی‌توانند و نمی‌بایست به این موضوع ورود می‌کردند. چه خوب که آقای قالیباف مدیریت می‌کرد و این کار را در پشت صحنه ورود می‌کرد.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم افزود: «ما نباید اقداماتی را انجام دهیم که در دنیا ایجاد تشکیک کند. طبق فتوای رهبری ساخت بمب هسته‌ای حرام است، پس دلیلی ندارد که ما از قوانین بین‌المللی خارج شویم. خروج ما هم ارتباطی با لغو تحریم‌ها ندارد، این موضوع متفاوت است. ما می‌خواهیم خروج کنیم ولی در طرف دیگر اجماعی را درست می‌کنیم که ما را دوباره ذیل فصل هفتم شورای امنیت ببرند و باز داستان‌هایی که آنجا وجود دارد. اتحادیه اروپا چه ارتباطی با تحریم دارد، تحریم برای آمریکا و ترامپ است، آمریکا تنهایی ما را تحریم کرده است، اتحادیه اروپا که این کار را نکرده است.»

نمایندگان متناسب با قانون اساسی به تصویب و تقنین قوانین ورود کنند

رئیس فراکسیون مستقیلن ولایی در مجلس دهم تاکید کرد: «این روزها، روز تاسیس قانون اساسی است و چه خوب است که نمایندگان یک بار قانون اساسی را خوب بخوانند و متناسب با قانون اساسی به تصویب و تقنین قوانین ورود کنند. فکر می‌کنم این طرح مجلس هم وضع آن، هم اجرا اشتباه است و هم هدفی که نمایندگان شعار آن را دادند، تحقق پیدا نخواهد کرد. هدف چیز دیگری است و راه و مسیری که طی می‌کنند، چیز دیگری است و به اعتقاد من اتفاقا این طرح بحران کشور را در بحث تحریم افزایش خواهد داد، اجماعی جهانی علیه ما ایجاد خواهد کرد.»

وی با طرح این سوال که این طرح چه کسانی را خوشحال کرده است، گفت: «عربستان با دمش گردو می‌شکنند، صهیونیست‌ها همین را علم عثمان کرده‌اند و می‌گویند نگاه کنید ما گفته بودیم ایران سرکش است، ایران فلان و فلان و ... . به اعتقاد من هیچ تدبیر عاقلانه و کارشناسی روی این موضوع انجام نشده است.»

این فعال سیاسی اظهار کرد: «زمانبندی‌های این طرح خیلی عجولانه، خیلی غیرمنطقی و به نوعی انگار می‌خواهند ایران را هُل بدهند و در یک تنش بین‌المللی قرار دهند. ما باید خیلی هوشمندانه عمل کنیم. ما نباید در زمین بازی صهیونیست‌ها بازی کنیم. نمایندگان باید مراقب افرادی در مجلس که خیلی شعارهای تند سر می‌دهند، باشند. مردم به اندازه کافی گرفتارند و مجلس نباید به مشکلات مردم اضافه کند بلکه باید به دنبال راهکارهایی باشد که تنش را از کشور دور کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار