در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا؛

روحانی: شهرهای قرمز با همکاری مردم وارد شرایط مناسب‌تری می‌شوند

تهران (پانا)- رییس‌جمهوری جمهور با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که با تداوم همکاری‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: شهرهای قرمز با همکاری مردم وارد شرایط مناسب‌تری می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا پس از گزارش کمیته اطلاع‌رسانی، ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم برای رعایت موارد بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب محدودیت‌های دیگری خواهد شد که می‌تواند به زندگی مردم آسیب برساند از این نظر رعایت دستورالعمل‌ها اصلی مهم در تامین سلامت مردم و در عین حال اصلی موثر در تامین زندگی و معیشت مردم است.

رییس جمهوری پس از گزارش قرارگاه فرماندهی ستاد مقابله با کرونا درخصوص وضعیت اجرای محدودیت‌ها و اعمال جرایم تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی باید درباره اعمال جرایم و اعلام آن به افکار عمومی با جدیت فعالیت کند و در این زمینه هیچ اهمالی پذیرفته نخواهد بود.

در این جلسه کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط به منظور غربالگری وسیع و همچنین در خصوص استفاده از دستگاه‌های جدید در انجام تست‌های سریع گزارشی ارائه کرد.

کمیته امنیتی و اجتماعی نیز درباره ردیابی شهروندان مبتلا به کرونا با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نو و همکاری وزارت ارتباطات در این زمینه و نیز اعمال جرایم گزارشی ارائه داد.

رییس جمهوری پس از این گزارش تاکید کرد: اعمال جرایم زمانی می‌بایست صورت گیرد که هویت فردی که قرنطینه را رعایت نکرده است کاملا با اسناد معتبر از جمله کارت ملی تطبیق داده شود.

در این جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی همچنین گزارشی از راه‌های موثر در کاهش ترددها و تجمع‌ها ارائه داد و درخصوص تداوم اعمال محدودیت تردد در ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه پس از گزارشی درخصوص وضعیت ابتلا و شیوع بیماری در شهرهای مختلف کشور مقرر شد از روز شنبه هفته آینده محدودیت‌ها در شهرهایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رسیده‌اند، مطابق وضعیت نارنجی تعریف شده در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود.

در این جلسه همچنین آخرین وضعیت روند بیماری در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائه شده از مجموع ۱۶۰ شهری که از یکم آذر ماه جزو شهرهای قرمز قرار داشت، حدود ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر هم در وضعیت زرد قرار خواهند داشت.

بر این اساس، در شهرهای دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار ۳ مجددا ادامه خواهد یافت. تهران نیز از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار