دو جاده؛ اگر بدانید فرصت زیادی برای زنده ماندن ندارید...

تهران (پانا) - مستند بلند «دو جاده» تولید سال 2019 کشور جمهوری چک به کارگردانی «رادوان سیبرت»، در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دو جاده؛ اگر بدانید فرصت زیادی برای زنده ماندن ندارید...

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند 80 دقیقه‌ای که پخش آن برعهده‌ی HBO اروپا است، آمده: «اگر بدانید فرصت زیادی برای زنده ماندن ندارید، یعنی فرصتی خیلی کمتر از زمان معمول یک زندگی، آنگاه چگونه زندگی خواهید کرد؟ اعضای گروه موسیقی The Tap Tap افرادی هستند که ناتوانی‌های جسمی زیادی دارند؛ اما این دانشجویان موسسه جدلیچکا در پراگ ایده‌ی روشنی دارند. آنها می‌خواهند زندگی کنند و از تمامی لحظات زندگی خود لذت ببرند. در این فیلم اعضای این گروه موسیقی که شخصیت‌هایی قوی و نگرشی خاص و روشن نسبت به زندگی دارند، نشان می‌دهند که چگونه می‌توان در مقابل موانع و مشکلات ایستاد و مهمتر از آن، چگونه می‌توان تحت هر شرایطی از زندگی لذت برد...»
مستند بلند دو جاده Two Roads از آثار منتخب بخش «بهترین‌های جهان مستند» این دوره‌ی سینماحقیقت است که بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. این فیلم پیشتر در جشنواره‌های مهمی چون «هات‌داکس» کانادا، «ویزیون دورئل» سوئیس، «جیلاوا» جمهوری چک، «شانگهای» چین و East Doc Platformبه نمایش درآمده است.
«رادوان سیبرت» فیلمبردار و کارگردان «دو جاده» است. او نویسندگی این فیلم را همراه با سایمون دیووراچک و لوکاس میلوتا برعهده داشته است. جرج سانچز و توماس السیک تدوینگران و آلزبتا کاراسکووا و کارل پوپ هم تهیه‌کنندگان این اثر مستند هستند.
*‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 18 تا 25 آذرماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار