سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۱۶۰ شهر قرمز به ۳۷ شهر کاهش یافت

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت از ۱۶۰ شهر که وضعیت آنها قرمزبود، پس از ۱۰ روز ۳۷ شهر همچنان قرمز و ۱۲۳ شهر نارنجی و زرد شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۶۰ شهر قرمز به ۳۷ شهر کاهش یافت

«علیرضا رئیسی» دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: پس از ۱۰ روز هم اکنون ۱۲۰ شهر وضعیت نارنجی و ۳ شهر در کشور در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تاکید کرد: در مجموع اکنون ۶۴ شهر در کشور در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد رسیده است

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به ۹۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در صورتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، بازهم شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای کاهش مبتلایان ویروس کرونا باید همچنان از ترددهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری تا همچنان شاهد سیر نزولی این بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در پنجم آبان ماه سال جاری ۴۳ شهر در کشور در وضعیت قرمز بودند، اما با رعایت پروتکل ها هم اکنون ۴۱ شهر نارنجی و ۲ شهر وضعیت زرد دارند.

وی با بیان اینکه برای اعلام وضعیت قرمز در کشور فوتی های کرونایی ملاک نیست، بلکه تعداد بیماران بستری در بیمارستانها ملاک عمل است، گفت: در شهرهایی که وضعیت آنها قرمز روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ بیماری بستری داریم، در شهرهای نارنجی ۶ بیمار و در شهرهای زرد ۴ بیمار روزانه در مراکز درمانی بستری می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از روز چهارشنبه این هفته (۱۲ آذرماه سال جاری) ۳۸ شهر که وضعیت آنها قرمز بود به شهرهای نارنجی تبدیل می شوند و متاسفانه ۲۳ شهر نیز که وضعیت آنها نارنجی بود به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به وضعیت قرمز در می آیند.

تهران همچنان در وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به وضعیت قرمز تهران اشاره کرد و گفت: با وجود تغییراتی که در وضعیت شهرها به وجود آمده اما شهر تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

رئیسی توضیح داد که اکنون در استان فارس ۱۱ شهر، در گلستان ۹ شهر، مازندران ۶ شهر، قزوین ، ۵ شهر ، اصفهان و گیلان ۴ ، اردبیل ۳ خراسان شمالی ۳ ، سیستان و بلوچستان ۲ شهر و خراسان جنوبی و کرمانشاه یک شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعداد تست کرونا در کشور گفت:اکنون ۲۰ هزار تست کرونا به بیش از ۴۲ هزار افزایش یافته و تا آخر این هفته به ۱۰۰ هزار تست افزایش خواهد یافت و در مجموع اکنون ۱۲۰۰ مرکز تست در کشور فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار