توافق اعضای اوپک برای تمدید سه‌ماهه محدودیت عرضه نفت

تهران (پانا) - وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد اعضای اوپک در نشست رسمی روز دوشنبه درباره ضرورت تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک به مدت سه ماه از ژانویه به توافق رسیدند و برای متقاعد کردن همکارانشان در گروه اوپک پلاس به منظور حمایت از این اقدام تلاش خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توافق اعضای اوپک برای تمدید سه‌ماهه محدودیت عرضه نفت

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری دولتی الجزایر، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رییس دوره ای اوپک اعلام کرد در سطح اوپک اعضای گروه برای تمدید محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس توافق دارند.

اوپک پلاس قرار است توافق کاهش تولید را از ژانویه به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز تسهیل کند. اما با توجه به ضعیف شدن تقاضا تحت تاثیر موج دوم شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در کشورهای مختلف، این گروه ادامه محدودیت عرضه فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل هشت درصد از تقاضای جهانی در ماههای نخست سال ۲۰۲۱ را بررسی کرده و این موضع مورد حمایت عربستان سعودی قرار گرفته است.

منابع آگاه در اوپک اظهار کرده بودند مشاوره های غیررسمی که روز یکشنبه انجام گرفت، موفق نبودند و این گروه افزایش تدریجی تولید از ژانویه را مورد بررسی قرار داده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: اوپک احتمالا با ادامه محدودیت عرضه فعلی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ درصورت عدم موافقت کشورهای غیراوپک در نشست روز سه شنبه موافقت خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد اختلافات میان روسیه و اوپک به شدت اوایل سال ۲۰۲۰ که اختلاف نظرات به شکست مذاکرات اوپک پلاس و افزایش تولید نفت منجر شد، نیست. اما پسکوف گفت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برنامه ای برای تماس با سران عربستان سعودی پیش از نشست اوپک پلاس ندارد. این اقدام در گذشته به حل اختلافات موجود کمک کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت با ۰.۵ درصد کاهش، به ۴۸ دلار در هر بشکه رسید و طبق پیش بینی دویچه بانک، در صورت عدم توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس درباره تمدید محدودیت عرضه، قیمتها ممکن است حداکثر ۱۰ درصد سقوط کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار