بیشترین و کمترین آمار ازدواج و طلاق سال ۹۸ در کدام استان‌ها بوده است؟

تهران (پانا)- سازمان ثبت احوال آماری از میزان ازدواج و طلاق استان‌های کشور در سال ۹۸ منتشر کرده است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین و کمترین آمار ازدواج و طلاق سال ۹۸ در کدام استان‌ها بوده است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمار‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال میزان کمترین و بیشترین ازدواج و طلاق را در سال ۹۸ نشان می دهد که بر اساس آن می توان به این نتیجه رسید که میزان ازدواج در هر سال نسبت به سال گذشته خود روند کاهشی داشته است.

در سال ۹۸، ۵۳۰ هزار و ۳۳۵ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق ثبت شده است، بیشترین آمار ازدواج به ترتیب در استان‌های تهران (۶۸ هزار و ۵۹۲)، خراسان رضوی (۴۷ هزار و ۳۷۹)، خوزستان (۳۷ هزار و ۵۹۴)، آذربایجان شرقی (۲۸ هزار و ۴۱۹) و اصفهان (۲۶ هزار و ۱۷۳) بوده است و بیشترین آمار طلاق به ترتیب در استان‌های تهران (۳۱ هزار و ۷۳۳)، فارس (۱۰ هزار و ۹۳)، اصفهان (۱۰ هزار و ۲۴)، آذربایجان شرقی (۹ هزار و ۱۱۹) و مازندران (۸ هزار و ۷۱۸) بوده است.

همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۹.۶ سال)، البرز (۳۹.۱ سال)، گیلان (۳۸.۷ سال)، اصفهان (۳۸.۶ سال) و سمنان (۳۸.۳ سال) دارای بالاترین میانگین سن طلاق در مردان بوده است. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۳۳.۴ سال)، خراسان جنوبی (۳۴.۴ سال)، هرمزگان (۳۵.۳ سال)، خراسان شمالی (۳۵.۳ سال) و اردبیل (۳۵.۲ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن طلاق در مردان بوده است.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۵.۱ سال)، البرز (۳۴.۶ سال)، اصفهان (۳۳.۸ سال)، سمنان (۳۳.۳ سال) و فارس (۳۲.۴ سال) دارای بالاترین میانگین سن طلاق در زنان بوده است، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۸.۷ سال)، اردبیل (۲۹.۶ سال)، خراسان جنوبی (۳۰ سال)، ایلام (۳۰.۴ سال) و خراسان شمالی (۳۰.۵ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن طلاق در زنان بوده است.

با مقایسه آمار‌های ازدواج ۵ سال اخیر در کنار یکدیگر می‌توان به این نتیجه رسید که متأسفانه آمار ازدواج سالانه رو به کاهش است؛ اما نکته جالب این است که در ۵ سال گذشته آمار طلاق تقریبا ثابت و با تغییرات حداقلی همراه بوده است. بر اساس آمار‌ها در سال ۹۳، ۷۷۰ هزار و ۷۳۸ مورد، در سال ۹۴، ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ مورد، در سال ۹۵، ۶۶۹ هزار و ۷۹۱ مورد، در سال ۹۶، ۶۰۸ هزار و ۸۵۰ مورد و در سال ۹۷، ۶۰۸ هزار و ۴۱۶ مورد ازدواج ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌ها در سال ۹۳، ۱۸۹ هزار و ۹۵۱ مورد، در سال ۹۴، ۱۷۴ هزار و ۱۱۷ مورد، در سال ۹۵، ۱۷۴ هزار و ۹۸۳ مورد، در سال ۹۶، ۱۷۹ هزار و ۶۹۷ مورد و در سال ۹۷، ۱۷۵ هزار و ۶۰۴ مورد طلاق در کشور ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار