کنارآمدن با بی‌حوصلگی ناشی از رعایت محدودیت‌های دوران ویروس کرونا

اسلامشهر (پانا) - سودی که از رعایت محدودیت‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا به انسان می‌رسد بسیار بیشتر از ضرری است که از عدم رعایت محدودیت‌ها ایجاد می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کنارآمدن با بی‌حوصلگی ناشی از رعایت محدودیت‌های دوران ویروس کرونا

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا، در رابطه با رعایت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و از همه مهمتر استفاده از ماسک اظهار کرد: در ابتدا به این نکته توجه کنیم که هر محدودیتی باعث خستگی و کلافگی ما می‌شود.

او افزود: نمی‌توانیم به بدنمان سوزنی بزنیم و انتظار داشته باشیم که درد نداشته باشد. پس منتظر خستگی و کلافگی ناشی از محدودیت‌ها باشیم و زیاد به خودمان سخت نگیریم.

این کارشناس بیان کرد: از طرفی رعایت محدودیت‌ها در هر شرایطی یک معامله است. مثل تمام معامله‌های دیگر، یعنی ما چیزی می‌دهیم و چیزی می‌گیریم و همه ما می‌دانیم سودی که از رعایت محدودیت‌ها به ما می‌رسد بسیار بیشتر از ضرری است که از عدم رعایت محدودیت‌ها می‌بریم.

او تصریح کرد: البته در مورد کودکان قضیه فرق می‌کند و آنها معامله و کسب منافع بلند مدت را درک نخواهند کرد، ولی از طرفی، تقلید و تشویق را دوست دارند و با تقلید از بزرگترها کم کم به شرایط موجود عادت می‌کنند به گونه‌ای که بعد از مدتی در صورت نبود آن محدودیت، احساس گم‌گشتگی می‌کنند.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم پس باید توقعات را از خودمان کاهش دهیم و بپذیریم که این محدودیت‌ها جزئی از دورۀ زندگی ماست و در آینده‌ای نه چندان دور، به عنوان یک دوره جذاب و در عین حال سخت، به آن نگاه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار