پیشکسوت ورزشی آموزش و پرورش اصفهان:

ورزش عامل اساسی در تربیت دانش‌آموزان است

اصفهان(پانا) _ یک معلم پیشکسوت ورزشی، در اصفهان عنوان کرد امروزه نمی‌توان از تربیت و تعلیم مستقیم برای دانش‌آموزان نتیجه گرفت. ورزش عامل تربیتی غیرمستقیمی است که می‌تواند تعامل، همکاری، نظم، اخلاق، احترام و... را در قالب بازی یا فعالیت دوستانه به دانش‌آموزان بیاموزد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش عامل اساسی در تربیت دانش‌آموزان است

سعید حیدری سیچانی، پیشکسوت ورزشی آموزش وپرورش اصفهان، متولد سال 1342 است، از سال1360 وارد مرکز تربیت معلم و آموزش و پرورش استان شده و موفق به اخذ فوق‌دیپلم در رشته تربیت‌بدنی می‌شود. هیاهوی نوجوانی و جوانی او را به سمت ورزش سوق داده و به همین دلیل به رشته تربیت‌بدنی علاقه‌مند شده است.

وی در دبیرستان دکتر شریعتی محله سیچان ناحیه ۳ درس خوانده که یکی از دبیرستانهای کهن شهر اصفهان محسوب می‌شود و معلمین ورزش سرشناسی از جمله مرحوم فرزین از پیشکسوتان شنا و غلامحسین یزدان‌پناه در آن تدریس می کردند. وی ابتدا در آموزش و پرورش زرین شهر شروع به فعالیت می‌کند، پس از مدتی در مرکز تربیت معلم شهید چمران اصفهان مأمور به خدمت می‌شود و در این مرکز به عنوان مسئول شبانه روزی فعالیت خود را ادامه می دهد.

حیدری سپس تکنولوژیست آموزشی همان مرکز می شود و در کنار آن تدریس برای دانشجویان را نیز بر عهده می‌گیرد. این پیشکسوت فرهنگی و ورزشی اصفهان سپس مسئول تربیت بدنی ناحیه ۳ اصفهان می‌شود و نزدیک به ۱۴ سال در این سمت فعالیت می‌کند. به دلیل اینکه ورزش با زندگی وی گره خورده بود به پیشنهاد مدیر کل وقت اداره تربیت بدنی استان اصفهان دو سال به عنوان معاون این اداره منصوب می شود و دو سال پایانی خدمت خود را نیز در هنرستان تربیت بدنی شهید چمران سپری کرد.

سعید حیدری سیچانی، معلم پیشکسوت ورزشی در گفت و گو با پانا، در خصوص شرایط و آگاهی‌های یک معلم ورزش اظهار کرد: معلمین ورزش می بایست در همه رشته ها سرشته داشته و نباید با ورزشی بیگانه باشند، رشته اصلی من فوتبال بود ولی در سایر رشته‌ها نیز فعالیت می‌کردم، ضمن اینکه در زمان ما به ورزش به صورت قهرمانی پرداخته نمی‌شد.

حیدری در خصوص تربیت دانش‌آموزان افزود: ورزش عامل اساسی در تربیت دانش‌آموزان است، چرا که امروزه نمی‌توانیم از تربیت و تعلیم مستقیم برای دانش‌آموزان نتیجه بگیریم و ورزش عامل تربیتی غیرمستقیمی است که می‌تواند تعامل، همکاری، نظم، اخلاق، احترام و... را در قالب بازی یا فعالیت دوستانه به دانش‌آموزان بیاموزد.

حیدری خاطر نشان کرد: فعالیت های تربیت بدنی خمیر مایه مهمی برای تربیت دانش‌آموزان است، به همین دلیل معلمین ورزش بهترین الگو برای تربیت هستند. بیشترین عکس در مدرسه با معلم ورزش گرفته می شود. گریه، خنده و فعالیت های هیجانی دانش آموزان در کنار معلم ورزش است و به دلیل اینکه دانش آموزان در ساعات ورزش شخصیت حقیقی خود را نشان می دهند این موضوع به معلم ورزش کمک می کند تا آموزش‌های تربیتی را به راحتی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار