بیانیه ۷۴۰ کانون بسیج فرهنگیان درباره اهمیت دانشگاه فرهنگیان؛

معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

تهران (پانا) - 740 کانون بسیج فرهنگیان درباره اهمیت دانشگاه فرهنگیان و نقش خروجی این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معلّم و تربیت معلّم؛ حداقلی یا حداکثری

«کاری کنید که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین و تقوا و پارسایی و انقلاب باشد. فشار این و آن را قبول نکنید؛ زیر فشار مراکز گوناگون قدرت قرار نگیرید، مرّ قانون را رعایت کنید، بر طبق قانون حرکت کنید.» رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

اخیراً ظرف مدت ده روز، سه اتفاق مشابه در حوزه جذب و تربیت معلم افتاد!

مصوبه جلسه 833 اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی-27 آبان 99

نامه سرگشاده وزیر محترم علوم به رهبر معظم انقلاب اسلامی-3 آذر 99

یادداشت رسانه ای عضو محترم شورای عالی آموزش و پرورش- 6 آذر 99

740 کانون بسیج فرهنگیان کشور وظیفه دانستند که در «دفاع از شأن و نقش معلم و ساحت مقدس تربیت معلم»، موضِع خود را در قبال این «مثلث غیرقانونی» تبیین و مطالبات را مطرح نمایند، امید که قبول و مؤثر افتد.

ضرورت ساختن انسان شایسته

حفظ منافع ملی و پیمودن مسیر پیشرفت و رسیدن به اهداف بزرگِ تحقق دولت و جامعه اسلامی و پیمودن گام دوم انقلاب تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی؛ به «انسان شایسته» نیاز دارد و وظیفه بنیادین «ساختن انسان شایسته»؛ در دستگاه آموزش و پرورش رقم می خورد. در این کارخانه بزرگ که وسیله پیشرفت کشور است، یک لشکر عظیم فرهنگی متشکل از دانش‌آموز، معلّم، کارمندان گوناگون و مدیران مختلف وجود دارد که هیچ کدام از آن عناصر، به قدر «معلّم» تأثیر ندارد؛ لذا معلم مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش کشور است و «جذب، تربیت و نگهداشت معلم» از موضوعات پربحث بوده و هست.

شأن و نقش معلم

برخی متأثر از نفوذ علمی- فرهنگی، با نگرش نازل و حداقلی به معلم، حدّ مطلوب را «معلم حرفه ای»! به عنوان ابزاری برای «ارتقای کیفیت و جایگاه آموزش»! بیان می کنند. مقصود از آموزش و محصول این نگرش، آموزش طبقاتی به عنوان یک ابزار برای سلطه­گری نظام سلطه است؛ «آموزش سلطه پذیری و سربازی استکبار برای اکثریت جامعه» و «آموزش افسری نظام سلطه برای اقلیت»؛ البته آموزش نوع دوم، کالایی است که هر که پول­دارتر، از آن بهره مندتر خواهد بود ولی در هر دو حال، آموزش مطابق خواست نظام سلطه- اهداف سند 2030- و معلم، ابزار کامیابی نظام سلطه است، نه اسوه و الگو.

اما در نگاه عالی و حداکثری نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی صل ا... علیه و آله و سلم ، معلم همچون انبیاء علیهم السلام «عامل ساختن و سعادت انسان در دنیا و عقبی» است، کلامش وحی مُنزَل و تولید او مهمترین تولید یعنی انسان فرزانه، آزاد، با ایمان، خدوم، خیرخواه، مجاهد، عازم، مستقل، آگاه و کارآمد است. در نتیجه، نخبگان و سرآمدان جامعه آرزوی معلمی دارند. در این نظریه، به پیروی از وحی الهی که تزکیه مقدم بر تعلیم و پرورش مقدم بر آموزش است، حتی معلّم ریاضیّات، فیزیک و طبیعی، در عین حال، معلّم اخلاق هم هست لذا «عقب بودن پرورش به نسبت آموزش» عیب است و پرورش باید متناسب با فطرت الهی انسان ارتقاء یابد و معلّمین پایه ریزان تمدن نوین و افسران سپاه پیشرفت کشورند، نه ابزار نظام سلطه.

بستر و مسیر جذب و تربیت معلم

در این نگرش، بر اساس«شأن و نقش معلم»، «بستر و مسیر جذب و تربیت معلم» دارای اهمیت و جایگاه بسیار والایی است لذا مراکز تربیت معلّم، مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و باید به طور جدی به آرایش درونی آن توجه داشت چرا که اینجا شخصیت معلمین ساخته می شود و معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی تواند به متعلم و مخاطب خود چیزی بدهد؛ در نتیجه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه‌هاى معمولى فرق دارد، علاوه‌ بر امتیازاتى که دانشگاه‌هاى دیگر دارند، امتیاز «تولید معلم» مخصوص این دانشگاه است که خود شرایطى دارد.

اما در سوی دیگر، متأسفانه با همان نگرش نازل و ابزاری که به معلّم دارد، به فرایند جذب و تربیت معلم و به نظام آموزش و پرورش رسمی کشور می نگرد؛ لذا هم­زمان که خصوصی سازی و کالایی کردن آموزش در دستور کار اوست؛ رها و یله بودن و بی ضابطگی در جذب و تربیت معلم را پی می گیرد. نه این که چون دانشگاه فرهنگیان برایش مهم نیست به آن بی توجهی می کند؛ بلکه این برایش مهم است که اصلاً دانشگاه فرهنگیانی وجود نداشته باشد، چون آن را سدّی در برابر خواسته های غربگرایانه خود می داند و برای آن که معلمان موردنیازش به روشهای دلخواهش تأمین شود، مغالطه «انحصار زدایی از ساحت تربیت معلم به عنوان یک رسالت خطیر ملی!» را با ادبیاتی صددرصد خلاف سند تحول بنیادین و سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش به جای «صدای معلم» القاء می کند.

راهبرد این جریان برای حذف نظام تربیت معلّم این است که با یک سیاست گام به گام، فرایند تربیت معلم را از مرکز ثقل آن جدا و نقش دانشگاه فرهنگیان را از این که هست، کمتر کنند. بدین منظور، با همان دیدگاهی که اعتقادی به «تربیت معلم» ندارد-اما به ناچار نامش را می برد-سه مرحله برای رسیدن به اهدافی که مخالف سند تحول و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است تعریف کرده اند:

الف) انشقاق بین دو بخش علمی و حرفه ای تربیت معلم؛ با واسپاری بخش «تربیت علمی»! به دانشگاه های دیگر و سپردن «تربیت حرفه ای»! به دانشگاه فرهنگیان.

ب) جداسازی بخشی از «تربیت حرفه ای معلم»! از دانشگاه فرهنگیان و واسپاری آن به دیگران با برگزاری آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای توسط دانشگاه فرهنگیان.

ج) واگذاری هر دو بخش «تربیت علمی»! و «تربیت حرفه ای»! به سایرین و تبدیل شدن دانشگاه فرهنگیان به یک نهاد صوری برای نظارت و به اصطلاح تضمین کیفیت و تأیید صلاحیت حرفه ای در تربیت معلمِ پیش از خدمت و در نهایت تبدیل کردن دانشگاه فرهنگیان به نهاد آموزش های حین خدمت؛

این یک طراحی غیرقانونی است که با اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اسناد بالادستی نظام از جمله: سند تحول بنیادین، سیاستهای کلی تحول در نظام آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور در تضاد است. مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نامه سرگشاده وزیر محترم علوم، با اولین مرحله از مراحل سه گانه فوق منطبق است که متأسفانه تنزّل بیش از پیش جایگاه تربیت معلم کشور را به دنبال خواهد داشت. این مصوبه و نامه مغالطه آمیز، ماده 28 را که یک استثناء قانونی مقید است به عنوان یک قاعده کلی جلوه داده و با ترکیبی از «مغالطه» و «اجتهاد در برابر نص»، بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف نموده و با سیاستهای کلی تحول و سند تحول بنیادین در تعارض است.

ویژگی های دانشگاه فرهنگیان

نوع کاری که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی انجام می گیرد، از منظر نظریه حداکثری، بایستی موجب تربیت دینی و انقلابی معلّمین باشد. باید کاری کرد که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین، تقوا، پارسایی و انقلاب باشد. همه‌ی فرایندهایی که منتهی می شود به جذب و تربیت معلّم، بایستی سالم و با معیار اسلام و انقلاب سنجیده بشود. لذا در دانشگاه فرهنگیان، مسئله‌ی صلاحیّتها، اساتید، کتابها و محتوای درسی خیلی مهم است. ولی در نگرش حداقلی، مهم نیست افرادی که قرار است در آینده در جایگاه خطیر معلمی قرار بگیرند، چگونه جذب شوند و در چه فضایی، با چه محتوا و روشهایی و در محضر کدام اساتید پرورش یابند، اصلاً تربیت معلم معنا ندارد، چه رسد به اجزای فرایند تربیت معلم. این دیدگاه در پی این است که معلم، مباحث نظری را به گونه ای و مباحث حرفه ای را به شیوه ای دیگر بگذراند و با ناپختگی سر کلاس فرزندان این ملّت حاضر شود و کاری به پرورش خود معلم و نقش پرورشی معلم ندارد.

وظیفه مسئولان و دستگاه ها در قبال دانشگاه فرهنگیان

با این که مراکز تربیت معلّم مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند ولی با کمال تأسف درباره آن کوتاهی شده است. این دانشگاه، از لحاظ نیروی انسانی، بودجه و فضای آموزشی دچار کمبود است. وزارت علوم، سازمان مدیریّت، سازمان امور استخدامی، هرکدام به نحوی بایستی همکاری و کمک کنند تا این مشکلات برطرف بشود. مسئولین می بایست دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده‌ی معلّم است جدّی بگیرند و هرچه می توانند برای آن سرمایه‌گذاری کنند؛ به یک لحاظ، اهمّیّت این دانشگاه از همه‌ی دانشگاه‌های دیگر بیشتر است. اگرچه این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالی باید همه‌ی پشتیبانی­های ممکن را از این دانشگاه‌ بکند و بایستی کمّاً و کیفاً توسعه پیدا کند. نمی شود که ما سند تحوّل را تنظیم کنیم و دنبال تحقّقش باشیم، امّا آنجایی که اساسی‌ترین و محوری‌ترین مرکز آموزش و پرورش است، از خصوصیّات و معیارها و شاخصها و اندازه‌های سند تحوّل دور باشد؛ این امکان ندارد. این مسئله به قدری اهمیت دارد که شخص رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی فرمودند که هر کاری از ایشان بربیاید انجام می دهند؛ زیرا این مسئله را جزو مسائل درجه‌ی اوّل کشور می دانند.

اما در گذشته و حال، متأسفانه دانشگاه فرهنگیان با هجمه شبهه انگیز همان مسئولانی مواجه است که قانوناً وظیفه پشتیبانی از آن را دارند. نه تنها سوابقی همچون دوران درخشان تربیت معلم شهیدان رجایی و باهنر در پرونده شان وجود ندارد، بلکه هر از گاهی برای به نابودی کشاندن همین دانشگاه فرهنگیان موجود که قانوناً وظیفه تقویتش را دارند، آهنگی نو ساز می کنند؛ سالیانی با تنزّل کیفیّت مراکز تربیت معلم، روزگاری با کاهش جذب دانشگاه فرهنگیان، دیروز به قصد واسپاری تربیت معلم به دانشگاه پیام نور و امروز با پیشنهاد ناصواب و خلاف قانون در قالب مصوبه، نامه و یادداشت اینترنتی با «مغالطه» و «اجتهاد در برابر نص»، به افکار عمومی آدرس غلط می دهد و به اساس دانشگاه فرهنگیان همجمه می برد تا شاید بخشی از حیثیت بر باد رفته ناشی از ناکارآمدی در حل مشکل اشتغال جوانان را التیام بخشد. اگر این گونه نیست و نیّت خیر بوده، چه حاجت به نامه سرگشاده خلافِ عرف و ادب حکمرانی توسط وزیر محترم علوم و بلافاصله یادداشت رسانه ای سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان و عضو فعلی شورای عالی آموزش و پرورش؟! کجای دنیا مسئولانی که متولی قانونی اجرای سیاستهای کلی و قوانین مصرح یک نظامند با وظیفه محوله این گونه رفتار می کنند؟ تقدس معلم و تربیت معلم به جای خود.

این طرز تفکر که از دهه شصت با نفوذ در دستگاه آموزش و پرورش کشور، عزم هدم میراث شهیدان رجایی و باهنر را کرد و تیغش همچنان ریشه های آموزش و پرورش را نشانه رفته و مانع اجرای سند تحول بنیادین است، از سال 1392 بی پرده به میدان آمد و «رکـورد رکـود در جـذب مـعلم» از بالای 20 هزار نفر به 3 هزار نفر را در تاریخ 100 ساله تربیت معلم به ثبت رساند؛ تأثیرات زیانبار این تفکر در تنزل کیفیت دانشگاه فرهنگیان و فرایند تربیت معلّم که مثنوی هفتاد من کاغذ است.

مسئله کمبود معلم

در راهبردهای نظریه حداکثری، برای جبران کمبود معلم-که ناشی از قصور، اگر نگوییم تقصیر مسئولان مزبور بوده - آمده است: آموزش و پرورش در معرض بازنشستگی وسیعی است و باید جبران بشود؛ هم کمّیّتها را باید زیاد کرد، هم کیفیّت‌ها را باید بالا برد، اگر ظرفیّتِ دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی جواب نمی دهد، چه باید کرد؟ راه را باز کنیم و همین‌طور بی‌حساب ‌و کتاب افراد را وارد آموزش پرورش کنیم؟ یا باید فکری کرد؟ عقل سلیم می گوید: در درجه‌ی اوّل ظرفیّتهای این دانشگاه‌های معلّم‌پرور را باید تا آنجایی که ممکن است افزایش داد؛ آن گاه، در صورت عدم کفایت، باید مراکز قانونی جذب معلّم، با رعایت ضوابط اقدام نمایند.

در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، اساتید معلمی را یاد می دهند و دانشجومعلمان، معلّمی را یاد می گیرند؛ جوان عزیزی که در دانشگاه دیگر درس خوانده، از معلوماتی که اینجا یاد می دهند بهره ای ندارد؛ پس چطور می خواهد معلّمی کند؟ زجر و درد وجدان خودش به کنار؛ چه بر سر نسل آینده می آید؟ والدین این دانش آموزان که با هزار امید جگرگوشه شان را به زیر دست این معلمِ کارنیاموخته فرستاده اند چه گناهی کرده اند؟ ببینید این تفکر چه بلایی بر سر اقشار مختلف این ملت می آورد؟!

با کمال تأسف، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، شورای عالی آموزش و پرورش و صاحب منصبانی که وظیفه اجرای سیاستهای عالی و قوانین نظام را دارند، طرح ها و بعضاً اقداماتی دارند که بخشی نگری است، مخالف منافع ملی و مخالف نص صریح قوانین و مخالف سیاستهای کلی نظام و عملاً خارج کردن دو دانشگاه تربیت معلم، از گردونه تربیت معلم کشور است.

تبصره یک ماده واحده مصوب در جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در واقع، جا به جایی اصل و فرع است؛ عملا ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۱ اساسنامه دانشگاه شهید رجایی را محور اصلی جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش قرار داده و اساس آن دو اساسنامه قانونی را به کنار نهاده است.

مصاحبه بعدی وزیر محترم علوم در توجیه «نامه رسمی سرگشاده»!، آب رفته را به جوی برنمی گرداند و نمی شود با استناد به این مصاحبه، آن گونه که وزیر محترم آموزش و پرورش نوشتند، گفت: «مقصودشان به دقت منتقل نشده» است. با اجرای روش «جذب برف انباری» و استفاده عام از استثنای قانونی ماده 28 و فقدان اقدام و عمل برای رسانیدن کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به جایگاه قانونی خود، عملا دانشگاه فرهنگیان هویت خود را از دست داده و به تدریج تبدیل به یک مرکز دوره های ضمن خدمت شده و از اهداف اصلی مصرح در اساسنامه باز می ماند.

مطالبات و درخواست ها

در پایان با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حمایت عموم مردم، نخبگان و مسئولان از معلم، آموزش و پرورش و دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی مطالبات زیر را مطرح می نماییم:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اولاً در قانون پنج ساله هفتم و خصوصاً در بودجه 1400، دولت را ملزم به تأمین بودجه مُکفی دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نمایند، این کار سرمایه گذاری است نه هزینه؛ و ثانیاً «طرح تحقیق و تفحص در موضوع معلم و تربیت معلم» و رسیدگی به سه اتفاق یادشده در صدر بیانیه در کمیسیون اصل 90 را در دستور کار اکید و اولویت دار مجلس قرار دهند.

سازمان امور استخدامی سهمیه‌ی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را به میزان مورد نیاز افزایش دهد.

هسته‌ها و متولیان گزینش، بدون مسامحه و منطبق با معیارهای سند تحوّل؛ اساتید تمام‌وقت، برجسته، متدیّن، با سطح بالای دانش و روحیه‌ی انقلابی که از لحاظ خصوصیّات فکری و علمی، جزو شاخص‌ترین‌ها باشند را تا تأمین نیاز دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گزینش نمایند.

اساتید، مدیران و دانشجومعلمان مؤمن و انقلابی دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی؛ با توجه دائم به توفیق حضور در یکی از مهمترین سنگرهای خدمت و سعادت؛ قوی تر از گذشته، با ایجاد حلقه های میانی، یک حرکت منسجم، عالمانه و هدفمند را برای رسانیدن این دو دانشگاه به نقطه مطلوب ترسیم شده توسط ولایت آغاز نمایند.

خیرین محترم مدرسه ساز؛ ضمن تقدیر از اقدامات چشم گیر در امر مدرسه سازی، نسبت به سوق دادن بخشی از خیرات و مبرات در جهت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی در حیطه ی سخت افزاری و نرم افزاری(محتوای آموزشی) اقدام بفرمایند.

وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره بلندمدت تربیت معلم، استفاده کامل از ظرفیت فعلی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار قرار دهند.

وزارت علوم و سایر مجموعه های آموزشی کشور، امکانات و زیرساختهای خود را برای کمک و ارتقاء در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند تا مطابق اساسنامه دانشگاه، در دوره های چهارساله تربیت معلم، تا برطرف شدن مشکل کمبود معلم کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت علوم، ضمن تلاش برای ارتقاء کیفیت تحصیلات عالیه، با انجام مطالعه و آسیب شناسی علمی، صندلی های دانشگاهها را با نیاز کشور متناسب کند تا زیانهای عدیده ایجادشده در اثر گسترش بی ضابطه دانشگاهها کاهش یابد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب سیاستهای کلی نظام و انتظارات صریح رهبر معظم انقلاب و مطابق عموم و اطلاق اساسنامه های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی حرکت نماید، مصوبه اخیر مورد نقد و اشکال جدّی است؛ نسبت به تجدیدنظر در آن و انطباقش با کلان دو اساسنامه اقدام نماید.

وزیر محترم و دلسوز آموزش و پرورش به عنوان سکاندار کشتی پیشرفت کشور و علمدار معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور، ضمن تبیین سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای مسئولان و مطالبه حمایت جامع در اجرا شدن کامل آنها، دفاع جانانه و صریح از دال مرکزی کادرسازی نظام تعلیم و تربیت را به عمل آورند.

قوه محترم و خدوم قضائیه، صیانت از شأن و نقش معلم و ساحت تعلیم و تربیت، به ویژه رسیدگی به «ترک فعل های» مسئولان امر در این حوزه و نیز، رسیدگی عاجل و آنی به مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دیوان عدالت اداری را در دستور کار قرار دهد.

نخبگان و فعالین فکری- علمی- فرهنگی، نهادهای جبهه انقلاب و سپاه و بسیج؛ در دایره منظومه فکری ولایت برای کمک به «معلم و نقش محوری معلم» که در میدان نبرد ساختن نسل در حال یک جنگ بزرگ و جدی با نظام سلطه است، و برای کمک به «اصل دستگاه آموزش و پرورش رسمی کشور» به پا خیزند؛ درنگ امروز فردای خسارت باری را به دنبال دارد.

مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه برای کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، منطبق با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نقش پیش برندگی خویش را ایفا بفرمایند.

صدا و سیما، با وجود اجرای برخی برنامه ها، از انتظارات صریح و مکرر ولایت کماً و کیفاً فاصله دارد؛ با تشکیل هیأتهای اندیشه ورز از میان نخبگان انقلابی و دلسوز عرصه تعلیم و تربیت اسلامی- نه وابسته به تفکر غربی- نسبت به اصلاح و ارتقاء برنامه های کمک کننده به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش و تبیین و گفتمان سازی الگوی معلم طراز انقلاب اسلامی منطبق با انتظارات ولایت، سیاستهای کلی و سند تحول بنیادین، اقدام عاجل، قوی و مؤثر نماید.

مسئولان محترمی که سه اقدام مندرج در صدر بیانیه را رقم زده اند، کارنامه خود در به ظرفیت رساندن کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را منتشر کنند.

دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی «کارگروه اجرای سند تحول بنیادین» را با عضویت دستگاهها و نهادهای ذی ربط مخصوصاً حوزه علمیه قم تشکیل دهد.

ــــــــــــــــــــ

1

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش تبریز

2

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1 تبریز

3

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 تبریز

4

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه 3 تبریز

5

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه 3تبریز

6

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 تبریز

7

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه 5 تبریز

8

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه 5 تبریز

9

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) آذرشهر

10

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) آذرشهر

11

کانون بسیج فرهنگیان گوگان

12

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) اهر

13

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) اهر

14

کانون بسیج فرهنگیان هوراند

15

کانون بسیج فرهنگیان ورزقان

16

کانون بسیج فرهنگیان خاروانا

17

کانون بسیج فرهنگیان خسروشهر

18

کانون بسیج فرهنگیان اسکو

19

کانون بسیج فرهنگیان ایلخچی

20

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) بستان آباد

21

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) بستان آباد

22

کانون بسیج فرهنگیان تیکمه داش

23

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) بناب

24

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) بناب

25

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) جلفا

26

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) جلفا

27

کانون بسیج فرهنگیان سراب

28

کانون بسیج فرهنگیان مهربان

29

کانون بسیج فرهنگیان صوفیان

30

کانون بسیج فرهنگیان تسوج

31

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) شبستر

32

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) شبستر

33

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) عجب شیر

34

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) عجب شیر

35

کانون بسیج فرهنگیان(برادران ) کلیبر

36

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) کلیبر

37

کانون بسیج فرهنگیان کلیبر عشایری

38

کانون بسیج فرهنگیان خدا آفرین

39

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) مراغه

40

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) مراغه

41

کانون بسیج فرهنگیان مرند

42

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ملکان

43

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ملکان

44

کانون بسیج فرهنگیان میانه

45

کانون بسیج فرهنگیان کندوان

46

کانون بسیج فرهنگیان هوراند

47

کانون بسیج فرهنگیان هریس

48

کانون بسیج فرهنگیان خواجه

49

کانون بسیج فرهنگیان هشترود

50

کانون بسیج فرهنگیان نظرکهریزی

51

کانون بسیج فرهنگیان چاروایماق

52

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ارومیه

53

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ارومیه

54

کانون بسیج فرهنگیان نقده

55

کانون بسیج فرهنگیان خوی

56

کانون بسیج فرهنگیان چایپاره

57

کانون بسیج فرهنگیان سلماس

58

کانون بسیج فرهنگیان ماکو

59

کانون بسیج فرهنگیان شوط

60

کانون بسیج فرهنگیان پلدشت

61

کانون بسیج فرهنگیان چالدران

62

کانون بسیج فرهنگیان میاندوآب

63

کاون بسیج فرهنگیان تکاب

64

کانون بسیج فرهنگیان شاهین دژ

65

کانون بسیج فرهنگیان سردشت

66

کانون بسیج فرهنگیان مهاباد

67

کانون بسیج فرهنگیان پیرانشهر

68

کانون بسیج فرهنگیان اشنویه

69

کانون بسیج فرهنگیان بوکان

70

کانون بسیج فرهنگیان لشکر 3 عملیاتی آذربایجان غربی

71

کانون بسیج فرهنگیان حضرت ولی عصر(عج) اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

72

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل

73

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1 اردبیل

74

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 اردبیل

75

کانون بسیج فرهنگیان هیر

76

کانون بسیج فرهنگیان سرعین

77

کانون بسیج فرهنگیان مشگین شهر

78

کانون بسیج فرهنگیان لاهرود

79

کانون بسیج فرهنگیان ارشق(رضی)

80

کانون بسیج فرهنگیان خلخال

81

کانون بسیج فرهنگیان هشتجین

82

کانون بسیج فرهنگیان شاهرود

83

کانون بسیج فرهنگیان گرمی

84

کانون بسیج فرهنگیان انگوت

85

کانون بسیج فرهنگیان بیله سوار

86

کانون بسیج فرهنگیان جعفرآباد

87

کانون بسیج فرهنگیان پارس آباد

88

کانون بسیج فرهنگیان نمین

89

کانون بسیج فرهنگیان نیر

90

کانون بسیج فرهنگیان کوثر

91

کانون بسیج فرهنگیان اصلاندوز

92

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان

93

کانون بسیج فرهنگیان آران و بیدگل

94

کانون بسیج فرهنگیان اردستان

95

کانون بسیج فرهنگیان زواره

96

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1

97

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2

98

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 3

99

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4

100

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 5

101

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 6

102

کانون بسیج فرهنگیان بن رود

103

کانون بسیج فرهنگیان جلگه

104

کانون بسیج فرهنگیان جرقویه سفلی

105

کانون بسیج فرهنگیان جرقویه علیا

106

کانون بسیج فرهنگیان کوهپایه

107

کانون بسیج فرهنگیان بویین میاندشت

108

کانون بسیج فرهنگیان برخوار

109

کانون بسیج فرهنگیان تیران وکرون

110

کانون بسیج فرهنگیان چادگان

111

کانون بسیج فرهنگیان خمینی شهر

112

کانون بسیج فرهنگیان خوانسار

113

کانون بسیج فرهنگیان خور و بیابانک

114

کانون بسیج فرهنگیان دهاقان

115

کانون بسیج فرهنگیان سمیرم

116

کانون بسیج فرهنگیان شاهین شهر

117

کانون بسیج فرهنگیان میمه

118

کانون بسیج فرهنگیان شهرضا

119

کانون بسیج فرهنگیان فریدن

120

کانون بسیج فرهنگیان فریدونشهر

121

کانون بسیج فرهنگیان فلاورجان

122

کانون بسیج فرهنگیان پیربکران

123

کانون بسیج فرهنگیان کاشان

124

کانون بسیج فرهنگیان گلپایگان

125

کانون بسیج فرهنگیان زرین شهر

126

کانون بسیج فرهنگیان باغ بهادران

127

کانون بسیج فرهنگیان مبارکه

128

کانون بسیج فرهنگیان نایین

129

کانون بسیج فرهنگیان نجف آباد

130

کانون بسیج فرهنگیان مهردشت

131

کانون بسیج فرهنگیان نطنز

132

کانون بسیج فرهنگیان بادرود

133

کانون بسیج فرهنگیان حضرت قائم(عج)

134

کانون بسیج فرهنگیان شهیدمطهری

135

کانون بسیج فرهنگیان شهیدآوینی

136

کانون بسیج فرهنگیان امام حسن مجتبی(ع)

137

کانون بسیج فرهنگیان یاوران مهدی(عج)

138

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره)

139

کانون بسیج فرهنگیان انصار المهدی(عج)

140

کانون بسیج فرهنگیان امام زمان(عج)

141

کانون بسیج فرهنگیان امام خامنه ای

142

کانون بسیج فرهنگیان ایلام

143

کانون بسیج فرهنگیان آبدانان

144

کانون بسیج فرهنگیان چرداول

145

کانون بسیج فرهنگیان دره شهر

146

کانون بسیج فرهنگیان ایوان

147

کانون بسیج فرهنگیان ملکشاهی

148

کانون بسیج فرهنگیان دهلران

149

کانون بسیج فرهنگیان مهران

150

کانون بسیج فرهنگیان بدره

151

کانون بسیج فرهنگیان سیروان

152

کانون بسیج فرهنگیان چوار

153

کانون بسیج فرهنگیان موسیان

154

کانون بسیج فرهنگیان زرین آباد

155

کانون بسیج فرهنگیان هلیلان

156

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش ایلام

157

کانون بسیج فرهنگیان برازجان

158

کانون بسیج فرهنگیان بوشهر

159

کانون بسیج فرهنگیان خورموج

160

کانون بسیج فرهنگیان کاکی

161

کانون بسیج فرهنگیان گناوه

162

کانون بسیج فرهنگیان کنگان

163

کانون بسیج فرهنگیان دیر

164

کانون بسیج فرهنگیان دیلم

165

کانون بسیج فرهنگیان سعدآباد

166

کانون بسیج فرهنگیان عسلویه

167

کانون بسیج فرهنگیان شبانکاره

168

کانون بسیج فرهنگیان آبپخش

169

کانون بسیج فرهنگیان جم

170

کانون بسیج فرهنگیان تنگستان

171

کانون بسیج فرهنگیان دلوار

172

کانون بسیج فرهنگیان خارگ

173

کانون بسیج فرهنگیان بردخون

174

کانون بسیج فرهنگیان بندرریگ

175

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل بوشهر

176

کانون بسیج فرهنگیان شهید مولایی

177

کانون بسیج فرهنگیان شهید باهنر

178

کانون بسیج فرهنگیان شهید مفتح

179

کانون بسیج فرهنگیان کربلا

180

کانون بسیج فرهنگیان قدس

181

کانون بسیج فرهنگیان سفیران انتظار

182

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری

183

کانون بسیج فرهنگیان شهید بهشتی

184

کانون بسیج فرهنگیان شهید جندقی

185

کانون بسیج فرهنگیان حضرت اسحاق(ع)

186

کانون بسیج فرهنگیان منتظران المهدی(عج)

187

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره)

188

کانون بسیج فرهنگیان کمیل

189

کانون بسیج فرهنگیان شهید محلاتی

190

کانون بسیج فرهنگیان مالک اشتر

191

کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی

192

کانون بسیج فرهنگیان حبیب ابن مظاهر

193

کانون بسیج فرهنگیان دستواره

194

کانون بسیج فرهنگیان ابوذر

195

کانون بسیج فرهنگیان میثم تمار

196

کانون بسیج فرهنگیان عمار یاسر

197

کانون بسیج فرهنگیان بازنشستگان شهیدان غیاثوند

198

کانون بسیج فرهنگیان شهید ایمانی اداره کل آموزش و پرورش تهران بزرگ

199

کانون بسیج فرهنگیان شهید عیسی احیایی

200

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدی

201

کانون بسیج فرهنگیان پیشوا

202

کانون بسیج فرهنگیان شهریار

203

کانون بسیج فرهنگیان پاکدشت

204

کانون بسیج فرهنگیان رباط کریم

205

کانون بسیج فرهنگیان ملارد

206

کانون بسیج فرهنگیان فیروزکوه

207

کانون بسیج فرهنگیان پردیس

208

کانون بسیج فرهنگیان قرچک

209

کانون بسیج فرهنگیان شهرقدس

210

کانون بسیج فرهنگیان اسلامشهر

211

کانون بسیج فرهنگیان چهاردانگه

212

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1 ری

213

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2 ری

214

کانون بسیج فرهنگیان ورامین

215

کانون بسیج فرهنگیان جوادآباد

216

کانون بسیج فرهنگیان دماوند

217

کانون بسیج فرهنگیان رودهن

218

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1 بهارستان

219

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2 بهارستان

220

کانون بسیج فرهنگیان فشافویه

221

کانون بسیج فرهنگیان کهریزک

222

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل

223

کانون بسیج فرهنگیان پرند

224

کانون بسیج فرهنگیان اندیشه

225

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش استان تهران

226

کانون بسیج فرهنگیان اردل

227

کانون بسیج فرهنگیان بروجن

228

کانون بسیج فرهنگیان بلداجی

229

کانون بسیج فرهنگیان بن

230

کانون بسیج فرهنگیان خانمیرزا

231

کانون بسیج فرهنگیان سامان

232

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1شهرکرد

233

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2شهرکرد

234

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

235

کانون بسیج فرهنگیان فارسان

236

کانون بسیج فرهنگیان فلارد

237

کانون بسیج فرهنگیان کوهرنگ

238

کانون بسیج فرهنگیان کیار

239

کانون بسیج فرهنگیان گندمان

240

کانون بسیج فرهنگیان لاران

241

کانون بسیج فرهنگیان لردگان

242

کانون بسیج فرهنگیان میانکوه

243

کانون بسیج فرهنگیان بیرجند

244

کانون بسیج فرهنگیان طبس

245

کانون بسیج فرهنگیان درمیان

246

کانون بسیج فرهنگیان فردوس

247

کانون بسیج فرهنگیان قاین

248

کانون بسیج فرهنگیان نهبندان

249

کانون بسیج فرهنگیان سرایان

250

کانون بسیج فرهنگیان سربیشه

251

کانون بسیج فرهنگیان خوسف

252

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی

253

کانون بسیج فرهنگیان بشرویه

254

کانون بسیج فرهنگیان دستگردان

255

کانون بسیج فرهنگیان زیرکوه

256

کانون بسیج فرهنگیان اسفراین

257

کانون بسیج فرهنگیان بجنورد

258

کانون بسیج فرهنگیان شیروان

259

کانون بسیج فرهنگیان مانه و سملقان

260

کانون بسیج فرهنگیان فاروج

261

کانون بسیج فرهنگیان راز و جرگلان

262

کانون بسیج فرهنگیان گرمه

263

کانون بسیج فرهنگیان جاجرم

264

کانون بسیج فرهنگیان الغدیراداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی

265

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خواف

266

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خلیل آباد

267

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری رشتخوار

268

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری زاوه

269

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

270

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) سبزوار

271

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) سبزوار

272

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری خوشاب

273

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری ششتمد

274

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرخس

275

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری فریمان

276

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری داورزن

277

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) قوچان

278

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) قوچان

279

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بجستان

280

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بردسکن

281

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری بینالود

282

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تایباد

283

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تربت جام

284

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری صالح آباد

285

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(برادران) تربت حیدریه

286

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری(خواهران) تربت حیدریه

287

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جلگه رخ

288

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کدکن

289

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جغتای

290

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری جوین

291

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری چناران

292

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کاشمر

293

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کوهسرخ

294

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری کلات

295

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری گناباد

296

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری تبادکان

297

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری احمد آباد

298

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری رضویه

299

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1شهید مطهری

300

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2شهید مطهری

301

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه3شهید مطهری

302

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 شهید مطهری

303

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه5 (برادران) شهید مطهری

304

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه5 (خواهران) شهید مطهری

305

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه6(برادران) شهید مطهری

306

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه6(خواهران) شهید مطهری

307

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه7(برادران) شهید مطهری

308

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه7(خواهران) شهید مطهری

309

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری مه ولات

310

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری نیشابور

311

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری میان جلگه

312

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرولایت

313

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری سرولایت

314

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری زبر خان

315

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری درگز

316

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری فیروزه

317

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری باخرز

318

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری گلبهار

319

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری نوخندان

320

کانون بسیج فرهنگیان آبادان

321

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری

322

کانون بسیج فرهنگیان اروند

323

کانون بسیج فرهنگیان ماهشهر

324

کانون بسیج فرهنگیان بندر امام خمینی (ره)

325

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه 1اهواز

326

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه 1اهواز

327

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه2اهواز

328

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه 2اهواز

329

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) ناحیه3 اهواز

330

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) ناحیه 3اهواز

331

کانون بسیج فرهنگیان امیدیه

332

کانون بسیج فرهنگیان دزفول

333

کانون بسیج فرهنگیان سردشت

334

کانون بسیج فرهنگیان شادگان

335

کانون بسیج فرهنگیان شوش

336

کانون بسیج فرهنگیان شاوور

337

کانون بسیج فرهنگیان خرمشهر

338

کانون بسیج فرهنگیان اندیکا

339

کانون بسیج فرهنگیان باوی

340

کانون بسیج فرهنگیان کارون

341

کانون بسیج فرهنگیان مسجد سلیمان

342

کانون بسیج فرهنگیان بهبهان

343

کانون بسیج فرهنگیان زیدون

344

کانون بسیج فرهنگیان شوشتر

345

کانون بسیج فرهنگیان رامشیر

346

کانون بسیج فرهنگیان حمیدیه

347

کانون بسیج فرهنگیان رامهرمز

348

کانون بسیج فرهنگیان اندیمشک

349

کانون بسیج فرهنگیان الوار

350

کانون بسیج فرهنگیان هندیجان

351

کانون بسیج فرهنگیان ایذه

352

کانون بسیج فرهنگیان دهدز

353

کانون بسیج فرهنگیان گتوند

354

کانون بسیج فرهنگیان دشت آزادگان

355

کانون بسیج فرهنگیان بستان

356

کانون بسیج فرهنگیان هفتگل

357

کانون بسیج فرهنگیان لالی

358

کانون بسیج فرهنگیان هویزه

359

کانون بسیج فرهنگیان باغملک

360

کانون بسیج فرهنگیان صیدون

361

کانون بسیج فرهنگیان آغاجاری

362

کانون بسیج فرهنگیان شهید قاسم سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

363

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1زنجان

364

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 زنجان

365

کانون بسیج فرهنگیان زنجانرود

366

کانون بسیج فرهنگیان شهید مطهری ابهر

367

کانون بسیج فرهنگیان قیدار

368

کانون بسیج فرهنگیان بزینه رود

369

کانون بسیج فرهنگیان سجاسرود

370

کانون بسیج فرهنگیان افشار

371

کانون بسیج فرهنگیان خرمدره

372

کانون بسیج فرهنگیان شهید چمران ایجرود

373

کانون بسیج فرهنگیان ماهنشان

374

کانون بسیج فرهنگیان منطقه انگوران

375

کانون بسیج فرهنگیان طارم

376

کانون بسیج فرهنگیان سلطانیه

377

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش زنجان

378

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1زاهدان

379

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2زاهدان

380

کانون بسیج فرهنگیان نصرت آباد

381

کانون بسیج فرهنگیان میرجاوه

382

کانون بسیج فرهنگیان زابل

383

کانون بسیج فرهنگیان بنجار

384

کانون بسیج فرهنگیان نیم روز

385

کانون بسیج فرهنگیان هامون

386

کانون بسیج فرهنگیان هیرمند

387

کانون بسیج فرهنگیان زهک

388

کانون بسیج فرهنگیان خاش

389

کانون بسیج فرهنگیان تفتان

390

کانون بسیج فرهنگیان سراوان

391

کانون بسیج فرهنگیان جالق

392

کانون بسیج فرهنگیان بم پشت

393

کانون بسیج فرهنگیان مهرستان

394

کانون بسیج فرهنگیان سیب وسوران

395

کانون بسیج فرهنگیان ایرانشهر

396

کانون بسیج فرهنگیان بزمان

397

کانون بسیج فرهنگیان بمپور

398

کانون بسیج فرهنگیان نیکشهر

399

کانون بسیج فرهنگیان بنت

400

کانون بسیج فرهنگیان فنوج

401

کانون بسیج فرهنگیان اسپکه ولاشار

402

کانون بسیج فرهنگیان قصرقند

403

کانون بسیج فرهنگیان چابهار

404

کانون بسیج فرهنگیان دشتیاری

405

کانون بسیج فرهنگیان کنارک

406

کانون بسیج فرهنگیان دلگان

407

کانون بسیج فرهنگیان راسک

408

کانون بسیج فرهنگیان سرباز

409

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

410

کانون بسیج فرهنگیان سمنان

411

کانون بسیج فرهنگیان دامغان

412

کانون بسیج فرهنگیان شاهرود

413

کانون بسیج فرهنگیان گرمسار

414

کانون بسیج فرهنگیان مهدیشهر

415

کانون بسیج فرهنگیان میامی

416

کانون بسیج فرهنگیان امیرآباد

417

کانون بسیج فرهنگیان بسطام

418

کانون بسیج فرهنگیان بیارجمند

419

کانون بسیج فرهنگیان سرخه

420

کانون بسیج فرهنگیان آرادان

421

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1شیراز

422

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2شیراز

423

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 3شیراز

424

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4شیراز

425

کانون بسیج فرهنگیان جهرم

426

کانون بسیج فرهنگیان مرودشت

427

کانون بسیج فرهنگیان کازرون

428

کانون بسیج فرهنگیان آباده

429

کانون بسیج فرهنگیان استهبان

430

کانون بسیج فرهنگیان شیراز

431

کانون بسیج فرهنگیان خرمبید

432

کانون بسیج فرهنگیان بوانات

433

کانون بسیج فرهنگیان لامرد

434

کانون بسیج فرهنگیان لارستان

435

کانون بسیج فرهنگیان فرگ

436

کانون بسیج فرهنگیان داراب

437

کانون بسیج فرهنگیان عشایری

438

کانون بسیج فرهنگیان رستم

439

کانون بسیج فرهنگیان قادرآباد

440

کانون بسیج فرهنگیان زرقان

441

کانون بسیج فرهنگیان بیضاء

442

کانون بسیج فرهنگیان فیروزآباد

443

کانون بسیج فرهنگیان نی ریز

444

کانون بسیج فرهنگیان سروستان

445

کانون بسیج فرهنگیان اقلید

446

کانون بسیج فرهنگیان قیر

447

کانون بسیج فرهنگیان ارسنجان

448

کانون بسیج فرهنگیان فسا

449

کانون بسیج فرهنگیان پاسارگاد

450

کانون بسیج فرهنگیان فراشبند

451

کانون بسیج فرهنگیان گراش

452

کانون بسیج فرهنگیان مهر

453

کانون بسیج فرهنگیان کامفیروز

454

کانون بسیج فرهنگیان نورآباد

455

کانون بسیج فرهنگیان کوار

456

کانون بسیج فرهنگیان سپیدان

457

کانون بسیج فرهنگیان خنج

458

کانون بسیج فرهنگیان سرچهان

459

کانون بسیج فرهنگیان بختگان

460

کانون بسیج فرهنگیان زرین دشت

461

کانون بسیج فرهنگیان خرامه

462

کانون بسیج فرهنگیان درودزن

463

کانون بسیج فرهنگیان سده

464

کانون بسیج فرهنگیان بالاده

465

کانون بسیج فرهنگیان شیبکوه

466

کانون بسیج فرهنگیان ششده

467

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش شیراز

468

کانون بسیج فرهنگیان خشت

469

کانون بسیج فرهنگیان خفر

470

کانون بسیج فرهنگیان دشمن زیاری

471

کانون بسیج فرهنگیان قائمیه

472

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1 قزوین

473

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2 قزوین

474

کانون بسیج فرهنگیان البرز

475

کانون بسیج فرهنگیان آبیک

476

کانون بسیج فرهنگیان تاکستان

477

کانون بسیج فرهنگیان خرمدشت

478

کانون بسیج فرهنگیان ضیاآباد

479

کانون بسیج فرهنگیان اسفرورین

480

کانون بسیج فرهنگیان بوئین زهرا

481

کانون بسیج فرهنگیان شال

482

کانون بسیج فرهنگیان آوج

483

کانون بسیج فرهنگیان الموت شرقی

484

کانون بسیج فرهنگیان الموت غربی

485

کانون بسیج فرهنگیان طارم

486

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش قزوین

487

کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی

488

کانون بسیج فرهنگیان شهید بهشتی

489

کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان

490

کانون بسیج فرهنگیان شهدای آموزش وپرورش قم

491

کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی (ره)

492

کانون بسیج فرهنگیان شهید چمران

493

کانون بسیج فرهنگیان شهید باهنر

494

کانون بسیج فرهنگیان شهید عسگری

495

کانون بسیج فرهنگیان بهمئی

496

کانون بسیج فرهنگیان بویراحمد

497

کانون بسیج فرهنگیان چرام

498

کانون بسیج فرهنگیان باشت

499

کانون بسیج فرهنگیان لنده

500

کانون بسیج فرهنگیان گچساران

501

کانون بسیج فرهنگیان دنا

502

کانون بسیج فرهنگیان کهگیلویه

503

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش یاسوج

504

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش سنندج

505

کانون بسیج فرهنگیان (برادران) ناحیه 1سنندج

506

کانون بسیج فرهنگیان (برادران) ناحیه 2سنندج

507

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) ناحیه 1سنندج

508

کانون بسیج فرهنگیان (خواهران) ناحیه 2سنندج

509

کانون بسیج فرهنگیان کلاترزان

510

کانون بسیج فرهنگیان بیجار

511

کانون بسیج فرهنگیان حسن آباد

512

کانون بسیج فرهنگیان قروه

513

کانون بسیج فرهنگیان سریش آباد

514

کانون بسیج فرهنگیان کامیاران

515

کانون بسیج فرهنگیان موچش

516

کانون بسیج فرهنگیان دیواندره

517

کانون بسیج فرهنگیان(خواهران) سقز

518

کانون بسیج فرهنگیان(برادران) سقز

519

کانون بسیج فرهنگیان زیویه

520

کانون بسیج فرهنگیان سروآباد

521

کانون بسیج فرهنگیان بانه

522

کانون بسیج فرهنگیان مریوان

523

کانون بسیج فرهنگیان دهگلان

524

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش کرمان

525

کانون بسیج فرهنگیان ارزوئیه

526

کانون بسیج فرهنگیان انار

527

کانون بسیج فرهنگیان بم

528

کانون بسیج فرهنگیان بافت

529

کانون بسیج فرهنگیان بردسیر

530

کانون بسیج فرهنگیان جیرفت

531

کانون بسیج فرهنگیان چترود

532

کانون بسیج فرهنگیان ریگان

533

کانون بسیج فرهنگیان رابر

534

کانون بسیج فرهنگیان رودبار

535

کانون بسیج فرهنگیان راور

536

کانون بسیج فرهنگیان رفستجان

537

کانون بسیج فرهنگیان راین

538

کانون بسیج فرهنگیان زرند

539

کانون بسیج فرهنگیان سیرجان

540

کانون بسیج فرهنگیان شهربابک

541

کانون بسیج فرهنگیان شهداد

542

کانون بسیج فرهنگیان عنبرآباد

543

کانون بسیج فرهنگیان فاریاب

544

کانون بسیج فرهنگیان فهرج

545

کانون بسیج فرهنگیان قلعه گنج

546

کانون بسیج فرهنگیان کوهبنان

547

کانون بسیج فرهنگیان کهنوج

548

کانون بسیج فرهنگیان کشکوئیه

549

کانون بسیج فرهنگیان گلباف

550

کانون بسیج فرهنگیان منوجان

551

کانون بسیج فرهنگیان ماهان

552

کانون بسیج فرهنگیان نوق

553

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1کرمان

554

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2کرمان

555

کانون بسیج فرهنگیان نرماشیر

556

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1 کرمانشاه

557

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2 کرمانشاه

558

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه3 کرمانشاه

559

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه

560

کانون بسیج فرهنگیان اسلام آباد غرب

561

کانون بسیج فرهنگیان دالاهو

562

کانون بسیج فرهنگیان سرپل ذهاب

563

کانون بسیج فرهنگیان قصرشیرین

564

کانون بسیج فرهنگیان گیلانغرب

565

کانون بسیج فرهنگیان روانسر

566

کانون بسیج فرهنگیان پاوه

567

کانون بسیج فرهنگیان جوانرود

568

کانون بسیج فرهنگیان ثلاث

569

کانون بسیج فرهنگیان هرسین

570

کانون بسیج فرهنگیان بیستون

571

کانون بسیج فرهنگیان صحنه

572

کانون بسیج فرهنگیان کنگاور

573

کانون بسیج فرهنگیان سنقر

574

کانون بسیج فرهنگیان بندرگز

575

کانون بسیج فرهنگیان کردکوی

576

کانون بسیج فرهنگیان بندرترکمن

577

کانون بسیج فرهنگیان گمیشان

578

کانون بسیج فرهنگیان آق قلا

579

کانون بسیج فرهنگیان گرگان

580

کانون بسیج فرهنگیان علی آباد

581

کانون بسیج فرهنگیان رامیان

582

کانون بسیج فرهنگیان آزادشهر

583

کانون بسیج فرهنگیان گنبد

584

کانون بسیج فرهنگیان مینودشت

585

کانون بسیج فرهنگیان گالیکش

586

کانون بسیج فرهنگیان کلاله

587

کانون بسیج فرهنگیان مراوه تپه

588

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان

589

کانون بسیج فرهنگیان ماسال

590

کانون بسیج فرهنگیان کلاچای رودسر

591

کانون بسیج فرهنگیان رضوانشهر

592

کانون بسیج فرهنگیان خمام مقداد رشت

593

کانون بسیج فرهنگیان آستارا

594

کانون بسیج فرهنگیان تالش

595

کانون بسیج فرهنگیان لاهیجان

596

کانون بسیج فرهنگیان شفت

597

کانون بسیج فرهنگیان چابکسر

598

کانون بسیج فرهنگیان رحیم آباد

599

کانون بسیج فرهنگیان رودسر

600

کانون بسیج فرهنگیان فومن

601

کانون بسیج فرهنگیان آستانه اشرفیه

602

کانون بسیج فرهنگیان املش

603

کانون بسیج فرهنگیان بندر انزلی

604

کانون بسیج فرهنگیان خشکبیجار

605

کانون بسیج فرهنگیان رحمت آباد

606

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1 رشت

607

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2رشت

608

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش گیلان

609

کانون بسیج فرهنگیان رودبار

610

کانون بسیج فرهنگیان سنگر

611

کانون بسیج فرهنگیان سیاهکل

612

کانون بسیج فرهنگیان صومعه سرا

613

کانون بسیج فرهنگیان عمارلو

614

کانون بسیج فرهنگیان کوچصفهان

615

کانون بسیج فرهنگیان لشت نشاء

616

کانون بسیج فرهنگیان لنگرود

617

کانون بسیج فرهنگیان مرکزی

618

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1خرم آباد

619

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2خرم آباد

620

کانون بسیج فرهنگیان بروجرد

621

کانون بسیج فرهنگیان اشترینان

622

کانون بسیج فرهنگیان دلفان

623

کانون بسیج فرهنگیان الیگودرز

624

کانون بسیج فرهنگیان ززماهرو

625

کانون بسیج فرهنگیان ازنا

626

کانون بسیج فرهنگیان دورود

627

کانون بسیج فرهنگیان سیلاخور

628

کانون بسیج فرهنگیان پلدختر

629

کانون بسیج فرهنگیان معمولان

630

کانون بسیج فرهنگیان کوهدشت

631

کانون بسیج فرهنگیان کوهنانی

632

کانون بسیج فرهنگیان رومشکان

633

کانون بسیج فرهنگیان دوره چگنی

634

کانون بسیج فرهنگیان سپیددشت

635

کانون بسیج فرهنگیان کاکاوند

636

کانون بسیج فرهنگیان طرحان

637

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه عشایری

638

کانون بسیج فرهنگیان زاغه

639

کانون بسیج فرهنگیان بیرانشهر

640

کانون بسیج فرهنگیان سلسله

641

کانون بسیج فرهنگیان گلوگاه

642

کانون بسیج فرهنگیان بهشهر

643

کانون بسیج فرهنگیان نکا

644

کانون بسیج فرهنگیان میاندورود

645

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1ساری

646

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2ساری

647

کانون بسیج فرهنگیان قائمشهر

648

کانون بسیج فرهنگیان سوادکوه شمالی

649

کانون بسیج فرهنگیان سوادکوه

650

کانون بسیج فرهنگیان جویبار

651

کانون بسیج فرهنگیان سیمرغ

652

کانون بسیج فرهنگیان بابل

653

کانون بسیج فرهنگیان بندپی شرقی

654

کانون بسیج فرهنگیان آمل

655

کانون بسیج فرهنگیان بابلسر

656

کانون بسیج فرهنگیان فریدونکنار

657

کانون بسیج فرهنگیان محمودآباد

658

کانون بسیج فرهنگیان نور

659

کانون بسیج فرهنگیان چمستان

660

کانون بسیج فرهنگیان نوشهر

661

کانون بسیج فرهنگیان چالوس

662

کانون بسیج فرهنگیان کلاردشت

663

کانون بسیج فرهنگیان عباس آباد

664

کانون بسیج فرهنگیان تنکابن

665

کانون بسیج فرهنگیان رامسر

666

کانون بسیج فرهنگیان کجور

667

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش مازندران

668

کانون بسیج فرهنگیان شهید آ نجفی اداره کل آموزش و پرورش مرکزی

669

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1 اراک

670

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 اراک

671

کانون بسیج فرهنگیان شهید پیرو نظر ساوه

672

کانون بسیج فرهنگیان خنداب

673

کانون بسیج فرهنگیان خمین

674

کانون بسیج فرهنگیان شازند

675

کانون بسیج فرهنگیان دلیجان

676

کانون بسیج فرهنگیان زرندیه

677

کانون بسیج فرهنگیان آشتیان

678

کانون بسیج فرهنگیان تفرش

679

کانون بسیج فرهنگیان کمیجان

680

کانون بسیج فرهنگیان محلات

681

کانون بسیج فرهنگیان فراهان

682

کانون بسیج فرهنگیان هندودر

683

کانون بسیج فرهنگیان نوبران

684

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل هرمزگان

685

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 1 بندرعباس

686

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2بندرعباس

687

کانون بسیج فرهنگیان فین

688

کانون بسیج فرهنگیان هرمز

689

کانون بسیج فرهنگیان میناب

690

کانون بسیج فرهنگیان سندرک

691

کانون بسیج فرهنگیان رودان

692

کانون بسیج فرهنگیان رودخاته

693

کانون بسیج فرهنگیان سیریک

694

کانون بسیج فرهنگیان جاسک

695

کانون بسیج فرهنگیان بشاگرد

696

کانون بسیج فرهنگیان بندرخمیر

697

کانون بسیج فرهنگیان بندرلنگه

698

کانون بسیج فرهنگیان شیبکوه

699

کانون بسیج فرهنگیان بستک

700

کانون بسیج فرهنگیان پارسیان

701

کانون بسیج فرهنگیان کیش

702

کانون بسیج فرهنگیان قشم

703

کانون بسیج فرهنگیان شهاب

704

کانون بسیج فرهنگیان بوموسی

705

کانون بسیج فرهنگیان حاجی آباد

706

کانون بسیج فرهنگیان شهید صلاح پورمیدانی اداره کل آموزش وپرورش همدان

707

کانون بسیج فرهنگیان شهید سید علیرضا موسوی ناحیه 1 همدان

708

کانون بسیج فرهنگیان شهید غلامرضا زیوری ناحیه 2همدان

709

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی حسین چراغی ملایر

710

کانون بسیج فرهنگیان شهید محسن بهرامی جوکار

711

کانون بسیج فرهنگیان شهید مجتبی میرزایی سامن

712

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمد طالبیان نهاوند

713

کانون بسیج فرهنگیان شهید مسعود درخشان خزل

714

کانون بسیج فرهنگیان شهید احمد جمشیدی تویسرکان

715

کانون بسیج فرهنگیان شهید عیسی عبدالباقی قلقلرود

716

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدباقر نوری کبودرآهنگ

717

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمدقاسم حاتمی گل تپه

718

کانون بسیج فرهنگیان شهید احمد وزیری امجد بهار

719

کانون بسیج فرهنگیان شهید عباس شیرینی لالجین

720

کانون بسیج فرهنگیان شهید صمد وجدانی اسدآباد

721

کانون بسیج فرهنگیان شهید دکتر محمد مفتح رزن

722

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی اصغر یزدانیفر قروه

723

کانون بسیج فرهنگیان شهید علی ادیانی کبیر سردرود

724

کانون بسیج فرهنگیان شهید جواد جهانی فامنین

725

کانون بسیج فرهنگیان شهید محمد علی صالحی قهاوند

726

کانون بسیج فرهنگیان ابرگوه

727

کانون بسیج فرهنگیان اردکان

728

کانون بسیج فرهنگیان اشکذر

729

کانون بسیج فرهنگیان بهاباد

730

کانون بسیج فرهنگیان تفت

731

کانون بسیج فرهنگیان خاتم

732

کانون بسیج فرهنگیان بافق

733

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه1یزد

734

کانون بسیج فرهنگیان زارچ

735

کانون بسیج فرهنگیان مهریز

736

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه2 یزد

737

کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش یزد

738

کانون بسیج فرهنگیان نیر

739

کانون بسیج فرهنگیان مروست

740

کانون بسیج فرهنگیان میبد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار