ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت این سامانه‌های بارشی سبب بارش برف و باران در برخی مناطق کشور می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا، گفت: طی امروز ۱۰ آذر در سواحل دریای خزر، شمال غرب، شمال شرق، پاره‌ای از نقاط غرب کشور، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال بوشهر و شمال خلیج فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعد ازظهر فردا (۱۱ آذر) با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب کشور بارش در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شمال بوشهر و شمال خلیج فارس آغاز می‌شود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) این سامانه تقویت می‌شود و مناطقی از جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز را دربر می‌گیرد.

ضیاییان تصریح کرد: طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل شمالی و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به‌تدریج از بعد ازظهر روز جمعه (۱۴ آذر) از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وی گفت: پیامد ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران، در مناطق جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف است و سامانه بارشی دیگری از عصر روز جمعه (۱۴ آذر) از سمت جنوب وارد کشور می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود همچنین از امروز بعد ازظهر تا آخر هفته شمال و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: به‌تدریج از امروز (۱۰ آذر) در بیشتر نقاط کشور افزایش دما را تا آخر هفته شاهد خواهیم بود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ آذر) در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور کاهش دما رخ می‌دهد همچنین این نوسانات دمایی حدود ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز توضیح داد: آسمان تهران فردا (۱۱ آذر) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) نیز کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات غبار محلی و در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار