«بهزاد جباری» خیّر مدرسه ساز؛ مدرسه سازی یک وظیفه انسانی است

تهران (پانا) - «بهزاد جبّاری» خیّر مدرسه ساز بجنوردی با اشاره به این موضوع، نقش خیّرین مدرسه ساز و مشارکت آنان با سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش را کلیدی و مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«بهزاد جباری» خیّر مدرسه ساز؛ مدرسه سازی یک وظیفه انسانی است

به گزارش جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور، «خراسان شمالی» یکی از استان های محروم کشور از حیث فقر مراکز آموزشی است و از این منظر به جد مشارکت فعال خیّران با آموزش و پرورش استان را می طلبد. «بهزاد جبّاری» خیّر مدرسه ساز 43 ساله، اهل بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است و تاسال 94 نیز از کارمندان سازمان نوسازی مدارس این استان به شمار می رفت و بر همین اساس اطلاعات خوبی از کمبود ها و فقر مراکز آموزشی این استان دارد. آگاهی ازاین شرایط و علاقه به انجام کارخیر در ادامه باعث شد تا این خیّر جوان بخشی ازفعالیت های خیرخواهانه خود را در مسیر مدرسه سازی متمرکز کند و در این جبهه مقدس که نیازمند سربازان عاشق بسیاری است نیز گام بگذارد و در سنگر مقدس مدرسه سازی از توان مالی و معنوی خویش در حد توان مایه بگذارد و به اعتقاد خودش مرد عمل باشد.

خوابگاه دانش آموزان استثنایی

جبّاری مهندس برق است و زمانیکه کارمند سازمان نوسازی مدارس استان خراسان شمالی بود، حضور در پروژه های روستایی و بازدیدهایی که به فراخور حوزه کاری اش از روستاهای استان برایش رقم خورد، این امکان را برای او فراهم ساخت تا از کمبود های مراکز آموزشی استان محل سکونتش به خوبی مطلع شود:«خراستان شمالی به ویژه در بحث مراکز آموزشی، استان واقعا محرومی است. این فقر و محرومیت در برخی از روستاها به واقع که بسیار تاثر برانگیز است و اشک انسان را در می آورد. از طرفی آموزش و پرورش نیز به تنهایی قادر به رفع این همه کمبود نیست و می طلبد که خیّران نیز در این مسیر به کمک آموزش و پرورش بیایند تا هرکس به سهم خود دررفع این فقر و فراهم آوردن شرایط مطلبوب تر تحصیل آینده سازان کشور قدمی بردارد.»

او اواخر حضورش در سازمان اطلاع یافت که شهر محل سکونتش بجنورد برای ارایه خدمات آموزشی به دانش آموزان استثنایی، نیازمند ساخت مدرسه ای ویژه برای این قشر از کودکان است و خلاصه اینکه این میان توفیق انجام این کار به لطف خدا برای او حاصل شد تا حتی بعد از اینکه به خواست خودش از کار کارمندی فاصله گرفت و فعالیت در حوزه کارآفرینی را بر کار کارمندی ارجح تر دانست و از دایره فعالیت سازمانی خارج شد اما پیگیر انجام این پروژه شود و با مشارکت «مجید مومن زاده» و «محمد کاملی» دو تن از خیّران بجنوردی، به ساخت این مدرسه همت گمارند و به کمک سازمان نوسازی مدارس استان بشتابند:« درابتدا قرار بود مدرسه ای برای دانش آموزان کم توان و ناتوان ذهنی حرکتی ساخته شود که در ادامه به دلیل نیاز سنجی انجام گرفته از سوی سازمان نوسازی مدارس استان، پیشنهاد ساخت یک خوابگاه دانش آموزی ویژه کودکان و نوجوانان استثنایی به ما داده شد. خوابگاهی که واقعا نیازدانش آموزان کم توان و ناتوان ذهنی و حرکتی روستاهای اطراف بجنورد بود.»

سقفی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل

این خوابگاه دانش آموزی در دست ساخت «حضرت زینب (س)» نام دارد و قرار است به متراژ 1000 متر مربع و در یک طبقه در جوار مرکز آموزشی دانش آموزان استثنایی شهرستان بجنورد به بهره برداری رسد تا به این ترتیب خانه دوم دانش آموزان روستاها و نقاط دوری باشد که بسیاری از آنها به دلیل دوری راه و نبود مرکزی برای اقامت شبانه، از تحصیل بازمانده اند و این ساختمان قرار است مسیر فراگیری علم و هنر را برای این نازنین کودکان مان هموار تر کند. خوابگاه حضرت زینب (س) طبق گفته های جبّاری یکی از سه خیّر این مرکز، تا کنون حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بر این است که مهر سال آینده میزبان دانش آموزان استثنایی شهر بجنورد و روستاها و شهرستان های همجوار مرکز استان خراسان شمالی باشد و نیاز دانش آموزان این قشر کم توان و ناتوان ذهنی،حرکتی را مرتفع سازد.

حس خوب انجام تکلیف

در یک جمله احساسش نسبت به قرار گیری درمسیر خیر مدرسه سازی و خدمت به دانش آموزان را در حس خوب انجام تکلیف انسانی خلاصه می کند. این خیّر نیک اندیش احساس خوبی دارد از اینکه به لطف پروردگار در این مسیر قرار گرفته. احساسی مملو از حس انجام وظیفه که هر انسانی در زندگی نسبت به همنوعانش می تواند و البته که باید داشته باشد. جباری معتقد است برای رفع مشکلات و کمبودهای کشور به ویژه در حوزه مراکز آموزشی باید مرد عمل بود و صرفا به حرف و برنامه بسنده نکرد. او تاکید دارد اگر هر کس به اندازه توانی که دارد برای برداشتن مشکلی از دوش جامعه و مردم کاری انجام دهد بسیاری ازکاستی هایی که امروزه کشور با آن دست به گریبان است تسهیل خواهد شد.

مرد عمل باشیم

خیّر جوان بجنوردی مصمم است تا بعد از تکمیل این پروژه با همکاری دو خیّر دیگری که اکنون در ساخت این خوابگاه دانش آموزشی با سازمان نوسازی مدارس مشارکت دارند به زودی ساخت مدرسه دیگری را در یکی از نقا ط محروم استان از سر گیرند. بهزاد جباری مصمم است که در این مسیر ثابت قدم پیش رود. او مدرسه سازی را کارخیری مانا و ارزشمند قلمداد می کند که تاثیر و ماندگاری بسیاری در فرهنگ و پیشرفت جامعه دارد و البته که نیاز جامعه نیز هست: «آموزش و پرورش مانند دیگر وزارتخانه ها درآمد زایی ندارد و وزارتخانه فقیری است و از طرفی با توجه به مسئولیت بزرگی که بر دوش دارد و خدمات دهی به این همه دانش آموز و مدرسه و معلم به واقع که نیازمند مشارکت جمعی مردم و مسئولان است. بنابراین برای تسهیل بیشتر شرایط هر چه بهتر تحصیل دانش آموزان سرزمین مان، نیاز است که خیّرین و سایر نهاد ها و سازمان ها و مراکز دولتی و غیر دولتی نیز پای کار بیایند و این وزارتخانه را در رسالت بزرگ تربیت نسل فردا حمایت کنند. بی شک این مسیر جز با نیت خیر و کار جهادی و عملیاتی به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و بنابراین باید که برای رفع این حجم از مشکلات و کمبود ها مرد عمل باشیم چراکه با حرف و جلسه های بدون بازده هرگز به هیچ کجا نخواهیم رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار