جشنواره علمدار؛ جشنواره‌ای برای معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان

تهران (پانا)‌ - اولین جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره شهید قاسم سلیمانی با پشتیبانی و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری اداره آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره علمدار؛ جشنواره‌ای برای معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان

پیرو ابلاغ سیاست‌های و راهبردهای فرهنگی و تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره فرهنگی و هنری (علمدار) به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان (به عنوان دبیرخانه جشنواره) ویژه همکاران فرهنگی (اداری وآموزشی) و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی سراسر کشور برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری جشنواره

از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه‌مند و تقدیر از آن‌ها، اشاره کرد.

زمان جشنواره و نحوه ارسال آثار

زمان برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری از تاریخ 18 شهریورماه تا امروز دهم آذرماه 1399 از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) و کانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar99@) است.

رشته‌های جشنواره

رشته‌های جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی است: در بخش فرهنگیان شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره،خوشنویسی/ نقاشی خط و در بخش دانش‌آموزی در دوره اول و دوم ابتدایی: نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و در دوره متوسطه دوره اول و دوم: نقاشی، خاطره نویسی و دل نوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه / داستانک

محورها و موضوعات جشنواره

شهید سلیمانی: رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران خویش

شهید سلیمانی: ساده زیستی، اخلاص درعمل، کارآمدی، مردم دوستی و خدمت به مردم

شهید سلیمانی: وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی

شهید سلیمانی و فرزندان شهدا

شهید سلیمانی و احترام به پدر ومادر

شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی

شهید سلیمانی، شجاعت و مقاومت

شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز

ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید سلیمانی در جهان (بزرگترین تشییع جنازه جهان)

نقش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان ارشد و موفق مقابله باداعش و گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق و سوریه

راز محبوبیت شهید سلیمانی

نگاه شهید سلیمانی به حجاب و عفاف

آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره به صورت ویدئو کنفرانس

علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار و به طور همزمان از طریق شبکه شاد و کانال معاونت پرورشی و فرهنگی پخش شد گفت: آموزش و پرورش از اولین روزهای شهادت سردار سلیمانی بعد از فرمایشات مقام ‌معظم رهبری که از شهادت ایشان و حضور باشکوه مردم به یوم الله یاد کردند، کارهای خوبی انجام داد و سیاست‌های توسعه و ترویج فرهنگ سردار را به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی گفت: یکی از بهترین الگوهای تربیتی زنده جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از اسناد، رفتارها، مکاتبات و دست نوشته‌هاست که می‌تواند این مکتب را بسط و نشر دهد. شهید سلیمانی یک انسان موفق در عرصه مبارزه با اسکتبار و پرچم دار آزادی بود مجاهدی به معنای واقعی یک مجاهد همه جانبه.

کاظمی عنوان کرد امیدوارم بتوانیم با برگزاری این جشنواره و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری، جلوه‌ای ناب از سیره شهید سلیمانی و مکتب او را ترسیم و به جامعه عرضه کنیم. از تمام معاونان پرورشی، مدیران فرهنگی و هنری، معلمان و مربیان انتظار دارم پیام این جشنواره را به دانش‌آموزان منتقل و خانواده‌ها و معلمان را به این جشنواره دعوت کنند.

قابل توجه دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور

تا ساعت ۱۲ امشب دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹ می‌توانید آثار خود را به دبیران دریافت آثار بخش‌های سه گانه جشنواره فرهنگی و هنری علمدار ارسال کنید.

بعد از ساعت تعیین شده، لینک‌های دریافت آثار غیرفعال خواهد شد و دیگر قادر به ارسال آثار خود نیستید.

تیزر مربوط به این جشنواره را از اینجا ببینید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار