در گفت‌وگو با پانا بررسی شد

شاهکارهای فدراسیون 5 ستاره ادامه دارد؛ قدرت اول آسیا بلاتکلیف است

تهران (پانا) - فوتسال ایران قدرت اول آسیاست و از شانس‌های قهرمانی در جهان محسوب می‌شود اما چند ماه است به علت شیوع کرونا ویروس به تعطیلات رفته و به رغم اینکه بسیاری از رشته‌ها مجوز آغاز فعالیت گرفته‌اند، فوتسالیست‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شاهکارهای فدراسیون 5 ستاره ادامه دارد؛ قدرت اول آسیا بلاتکلیف است

نزدیک به یک ده ماه از ورود ویروس کرونا به ایران می‌گذرد و در این مدت، ورزش ایران با چالش‌های زیادی همراه شده است، از لغو اردوهای متعدد تا بلاتکلیفی ورزشکاران در چندین ماه نمونه کلی از اتفاقاتی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد آن بودیم.

فوتسال ایران در بلاتکلیفی

از بین رشته‌های ورزشی، رشته‌ای که دیرتر از سایر رشته‌ها تعطیل شد و البته زودتر از همه هم کار را شروع کرد، فوتبال بود، اما در این میان بقیه رشته‌ها یک به یک شرایط برگزاری مسابقات لیگ و تشکیل اردو را فراهم کردند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رشته‌های ورزشی توانستند هر چند با شرایط سخت اما یا مسابقات لیگ را برگزار کنند و یا اینکه اردوهایی تشکیل دهند، البته در این میان برخی رشته‌های ورزشی هم بودند که بلاتکلیف هستند و نه اردویی در برنامه دارند و نه مسابقات لیگ را برگزار کردند که البته تعداد آن‌ها به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

در این میان رشته فوتسال ماجرای متفاوت خود را دارد،در حالی که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته، خیلی زود مجوزهای لازم را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گرفت، اما برگزاری مسابقات لیگ فوتسال در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست چه زمانی این مسابقات برگزار می‌شود.

وحید شمسایی: یک سال است فوتسالیست‌ها بیکار هستند و درآمد ندارند

وحید شمسایی سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در گفت‌وگو با پانا، با انتقاد از عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال گفت: من از همه مسئولان فدراسیون گله دارم، چرا باید وضعیت این رشته که سومی دنیا را در اختیار دارد این چنین باشد. ما در روزهای اوج شیوع کرونا، مسابقات فینال را برگزار کردیم و چطور الآن به ما مجوز نمی‌دهند تا مسابقات لیگ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: منبع درآمد بازیکنان فوتسال از لیگ است و اگر مسابقات برگزار نشود، رسماً یک سال است که آن‌ها بیکار هستند و هیچ درآمدی ندارند. از طرف گفته می‌شود که زمان تاریخ مسابقات اشتباه عنوان شده و به همین خاطر است که مجوز داده نمی‌شود، حالا سؤال من این است که چطور مدیران این موضوع را حل و فصل نکردند. قرار نیست فوتسالیست‌ها تاوان مشکلات این چنینی را بدهند.

سرمربی تیم گیتی پسند اصفهان با تأکید بر اینکه فوتسال رشته مظلومی است، عنوان کرد: برای خودم و همه کسانی که در این رشته کار می‌کنم متأسف هستم که باید چنین شرایطی داشته باشیم. در حال حاضر تمام مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در حال برگزاری هستند اما رشته فوتسال همچنبن در بلاتکلیفی به سر می‌برد. این در حالی است که باشگاه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته قراردادهای به نسبت خوبی با بازیکنان بسته‌اند اما الآن به چنین بن‌بستی رسیده‌ایم.

حسین شمس: تا زمانی که زیر چتر فدراسیون فوتبال باشیم این مشکلات ادامه دارد

حسین شمس دیگر نام‌آشنای فوتسال ایران که سال‌ها سرمربی تیم ملی ایران هم بوده، در مورد بلاتکلیفی این رشته ورزشی در شرایط فعلی به پانا گفت: به نظرم این موضوع کاملاً طبیعی است، فوتسال سال‌هاست که با مشکلات زیادی روبه‌رو است و بحث هم بر سر امروز و شرایط کرونایی نیست. تا زمانی که این رشته ورزشی از چتر فدراسیون فوتبال بیرون نیاید و به صورت مستقل کار نکند ما با این مشکلات روبه‌رو هستیم و کاری هم نمی‌توان کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که فوتسال به صورت مستقل عمل نکند این مسائل طبیعی است و چاره‌ای هم نداریم. الآن چندین ماه است که بازیکنان فوتسال حقوق نگرفتند و قطعاً این موضوع می‌تواند به آن‌ها ضربه وراد کند. ضمن اینکه چندین مسابقه پیش‌روی تیم ملی است و از دل همین لیگ بازیکنان به آمادگی می‌رسند و به تیم ملی اضافه‌ می‌شوند. با این شرایط فوتسال روز به روز بیشتر آسیب می‌بیند.

اساسنامه جدید نجات‌بخش است؟

بدون شک در شرایطی فعلی که همه رشته‌های ورزشی مسابقات و اردوهای خود را پیگیری می‌کنند،بلاتکلیفی فوتسال ضربه‌های جدی به این رشته ورزشی وارد می‌کنند. البته با توجه به اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که طبق آن کمیته فنی و توسعه فوتسال منحل شد و یک واحد مستقل در این فدراسیون تشکیل شد، شاید بتوان امیدوار بود از این به بعد شرایط فوتسال بهتر از گذشته می‌شوند، هر چند که اهالی این رشته چندان امیدوار نیستند چرا که معتقدند مگر مصوبات کمیته فنی و توسعه فوتسال تاکنون اجرا می‌شده که از حالا به بعد ایجاد یک واحد مستقل بتواند کارها را جلو ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار