توصیه‌های کرونایی؛ چند دقیقه ورزش در خانه سبب بهبود وتقویت عملکرد بدن می‌شود

تهران (پانا) - شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد در شهر باعث کاهش فعالیت بدنی در تمام گروه‌های سنی شده است و چند دقیقه حرکات کششی ساده و راه رفتن در منزل نقش مهمی در عملکرد عضلات و استخوان‌ها و بهبود گردش خون دارند و سلامت جسم دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ چند دقیقه ورزش در خانه سبب بهبود وتقویت عملکرد بدن می‌شود

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از ابتدای شیوع این بیماری فعالیت بدنی همه ما بسیار کمتر شده است. قرنطینه، دورکاری و بسته‌بودن باشگاه‌های ورزشی که لازمه مقابله با این بیماری همه‌گیر هستند؛ سبب شده است که زمان زیادی از روز کاملاً بی‌حرکت باشیم و حتی برای خرید مایحتاج از خانه بیرون نرویم و به سرویس‌های تحویل کالا سفارش خرید دهیم. از طرفی فواید ورزش و فعالیت بدنی در هر سنی در تحقیقات مختلف اثبات شده است. اکنون زمانی است که بیشتر از هر وقت دیگر نیازمند بدن و روحی سالم هستیم و کلید آن در دستان ورزش است. نباید به بهانه قرنطینه، بدن را به مدت طولانی در وضعیت سکون قرار دهیم. چند دقیقه حرکات کششی ساده و راه رفتن در منزل نقش مهمی در عملکرد عضلات و استخوان‌ها و بهبود گردش خون دارند.

فعالیت بدنی منظم فشار خون را کاهش می‌دهد، وزن را کنترل می‌کند، احتمال حمله قلبی و سکته مغزی، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد. تمام این شرایط می‌توانند حساسیت نسبت به کووید ۱۹ را کاهش دهند.

توصیه می‌شود ساعاتی از روز را به انجام حرکات کششی اختصاص یابد. اگر این کار را با بقیه اعضای خانواده انجام دهید، انگیزه بیشتری خواهید داشت.

- از برنامه‌های ورزشی آنلاین کمک بگیرید

- مدام در خانه راه بروید

- حالت خوابیده و نشسته را به حداقل کاهش دهید

- از مدیتیشن و نفس عمیق غافل نشوید

- دوش آب ولرم بگیرید

- سیگار نکشید

- مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید

- به میزان کافی آب بنوشید

- نمک و شکر نخورید

شماره تماس‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پیشگیری و درمان کرونا است. در صورت وجود هر گونه سوال، با تماس با این مراکز از اقدامات صحیح آگاه خواهید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار