رئیس هئیت ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی خبرداد:

همت پهلوانانه ورزشکاران باستانی خراسان جنوبی در پویش اهداء خون

بیرجند(پانا)- هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی امروز داوطلبانه برای دومین باردرجهت اهدای خون و پلاسما پا به میدان گذاشت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
همت پهلوانانه ورزشکاران باستانی خراسان جنوبی در پویش اهداء خون

هومر شکری رئیس هئیت ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگارپانا گفت: بابرنامه ریزی انجام شده پویش اهدای خون امروز توسط ورزشکاران و هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان در محل سازمان انتقال خون انجام گرفت.

او، با اشاره به این که در پیشینه و تاریخ ورزش باستانی، پهلوانان زورخانه جزو خدمتگزاران، خیرین و خادمین به جامعه بوده اند، افزود: این ورزشکاران با اهدای خون و اهدای پلاسما به یاری بیماران کرونایی آمدند.

شکری ادامه داد: در برخی شهر‌های دیگر استان که قابلیت خونگیری وجود دارد از جمله طبس، فردوس و قاین هم این ورزشکاران هم زمان در این پویش شرکت کردند.

رئیس هئیت ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم با اهدای خون ورزشکاران این فرهنگسازی انجام شود که در این شرایط کرونا که ذخایر خون کشور کاهش پیدا کرده است، کمکی هرچند کوچک از سوی ورزش پهلوانی به مجموعه بهداشت و درمان کشور شده باشد.

وی هدف هیئت فدراسیون پهلوانی واداره کل ورزش و جوانان از اهدای خون را کاهش مراجعات مردمی به خاطر بیماری کرونا دانست ویادآورشد که پهلوانان و ورزشکاران با اهداء خون خود جوانمردی و مرام پهلوانی را به ظهور و بروز رسانده و درشرایط سخت به همنوعان خود کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار