گیلان در زمره ۵ استان برتر کشور در اجرای طرح کوچ

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد بیش از ۹۶درصد از دانش آموزان استان در طرح کوچ مورد سنجش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
گیلان در زمره  ۵ استان برتر کشور در اجرای طرح کوچ

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تسلیت شهادت « محسن فخری زاده »، دانشمند هستهای و همچنین تسلیت درگذشت « خانم آنجوح » خیر مدرسه ساز تالشی، با اشاره به ضرورت بررسی مستمر وضعیت سلامت دانش آموزان اظهار کرد: در طرح کوچ که مرحله اول آن در آبان ماه برگزار شد، ۹۶/۸درصد دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی از نظر قد و وزن سنجش شدند که نتایج آن به زودی اعلام می شود.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز تا نیمه دوم اسفند برگزار می شود و دانش آموزانی که از نظر میزان کاهش اضافه وزن در شرایط خوبی باشند یک نهال سلامت به آنها اهدا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار نوآموز پیش دبستانی خاطرنشان کرد: این رقم با توجه به میزان افراد واجد شرایط و همچنین ویژگی ها و اهمیت این دوره از علم آموزی بسیار محدود است و ضروریست همه دستگاههای مرتبط، آموزش و پرورش را در شناسایی این افراد یاری دهند.

رحمتی با اشاره به اهمیت علم آموزی در ایام کرونایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های معلم یار، همیار کوچک و کارآمد در ارتقای آموزش مقطع ابتدایی بسیار موثر است. وی با اشاره به بازنشسته شدن ۳۰ درصد از نیروهای آموزش و پرورش استان ( بیش از ۱۰ هزار نفر ) تا سال ۱۴۰۳ اظهار کرد:در این محدوده زمانی به رغم جذب نیروهای تازه نفس از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی ( ماده 28 )، نیازمند عزم مدیران استانی و کشوری به منظور تأمین نیروهای مورد نیاز به ویژه در رفع کمبود معلمان « مرد» هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم بهره وری کامل از نیروهای استانی اظهار کرد: مدیریت ورود و خروج نیروی انسانی، افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس ها، توازن جذب نیروی انسانی و تجمیع برخی مدارس کم جمعیت هم جوار از جمله راه کارهای آموزش و پرورش استان گیلان در استفاده بهینه از نیروهای انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار