مدیر دبیرستان شاهد کیهان ناحیه ۵ استان اصفهان:

تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی با حساسیت بالایی مدیریت می شود

اصفهان(پانا)- مدیر دبیرستان شاهد کیهان ناحیه ۵ استان اصفهان، عنوان کرد نظارت بر تدریس دبیران به این طریق انجام می شود که جدولی تنظیم وبه اعضای شورای مدرسه ارائه داده شده که در این جدول ۴ معاون آموزشگاه و مشاور هرکدام طبق فرم ارسالی از طرف اداره از اول هفته تا آخر هفته به صورت مداوم و مستمر بر تدریس چهار نفر از همکاران نظارت داشته و در پایان هفته، گزارش را برای مدیر ارسال می کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل دانش آموزان در فضای  مجازی با حساسیت بالایی مدیریت می شود

مدیر دبیرستان شاهد کیهان ناحیه 5استان اصفهان در گفت و گو با پانا گفت: مدیر مدرسه به صورت مداوم و پی در پی کلاس ها و تدریس دبیران را نظارت و نکات مد نظر شورای مدرسه و نقطه نظرات اولیا و دانش آموزان هم در کانال دبیرستان و هم برای خود همکاران ارسال می شود.
در مواقع ضرورت مدیر با همکار از طریق تماس تلفنی بحث و تبادل نظر می کنند. در ضمن یک کانال هم به نام نظارت بر تدریس دبیران با عضویت شورای مدرسه تشکیل شده که جمع بندی نظرات در این کانال قرار می گیرد.
او تاکید کرد: در خصوص برنامه ریزی بر نحوه یادگیری دانش آموزان، خصوصاً دانش آموزان نیاز به تلاش بیشتر در اولین جلسه شورای مدرسه، مسئولیت نحوه حضور دانش آموزان در فضای مجازی و نظارت بر سطح یادگیری این عزیزان به صورت پایه ای به یکی از معاونین واگذار شده که با رصد ویژه حضور و غیاب و پیگیری معاون پایه، دانش آموزانی که بنابر مشکلات مالی یا عاطفی و غیره در کلاس حضور نداشتند با ارتباط مستمر و مداوم معاون پایه و مشاور آموزشگاه با دانش آموز و اولیای وی، به حضور مستمر و منظم در کلاسها تشویق شده و با توجه به ثبت غیبت ها در پایان هر روز و ارتباط با دانش آموزان متقاضی درسنامه بعضی از فصل های کتب درسی یا به توصیه مشاور و دبیر مربوطه درسنامه که شامل فیلم، پاورپوینت، خلاصه درس، نمونه سوال و جزوه هایی که همکاران از ابتدای سال تحصیلی به صورت روزانه به معاون فناوری ارسال کرده بودند توسط معاون فناوری از این آرشیو به دانش آموزان نیازمند ارسال شده و یا حتی بعضی به صورت حضوری، بر روی فلش یا دی وی دی یا حتی پرینت شده تولید محتواها را دریافت می کنند.

حسینی در رابطه با وضعیت دانش آموزانی که بنا به دلایلی به فضای مجازی دسترسی ندارند و امکان شرکت در کلاس ها برایشان دشوار است اظهار کرد: اقدامات زیادی در این خصوص انجام شد. چند نمونه از این نوع اقدامات عبارتند از :

1)واریز مبالغ نقدی به حساب ولی دانش آموز بابت خرید بسته های اینترنتی
2)اهدای یک دستگاه گوشی تلفن همراه به یک نفر از دانش آموزان پایه نهم.
3)اهدای دو دستگاه تبلت به دو نفر از دانش آموزان
4)تماس تلفنی از طرف مدیر، معاونین و مشاور آموزشگاه جهت دلجویی واحوالپرسی از اولیا و دانش آموزانی که
در این مدت بنابر مشکلاتی نظیر درگیری با بیماری کرونا، وضعیت بد اقتصادی، مشکلات مالی، عاطفی و. ..با بحران و مشکلات عاطفی مواجه شده اند.

وی افزود: باتوجه به بالا بودن سطح تحصیلات و فرهنگ خانواده های دبیرستان شاهد و استطاعت مالی اکثر خانواده ها جهت تهیه حداقل یک گوشی هوشمند و خرید بسته های اینترنتی، در زمینه حضور مستمر دانش آموزان در فضای مجازی به جز چند مورد خاص که پیگیری و حل شد، مشکل خاصی نداشته و با نظارت مداوم معاونین پایه و سختگیری های آنها، دانش آموزان از کلاس های مجازی استقبال کرده و معلمین با تشکیل کارگروه های مجازی دبیرستان در خصوص نحوه تدریس، انواع روش های تدریس، طراحی سؤالات استاندارد و... باهم بحث و تبادل نظر می کنند.

او ادامه داد: همچنین کلیه دبیران در کانال تدریس حرفه ای معلمان سراسر کشور توسط مدیر عضوشده و مرتبا فیلم های آموزشی به روز را دریافت می کنند. خوشبختانه اکثر همکاران در اداره کلاس و ارائه انواع روش‌های تدریس شامل فیلم و پاور صداگذاری شده، استفاده از تدریس های بارگزاری شده در شاد، استفاده از تابلوی وایت برد جهت حل و توضیح تمارین و استفاده از تولید محتواهای تهیه شده توسط دانش آموزان به نحو احسن در پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر به سزایی داشته اند.

وی تصریح کرد : در دو نوبت 15آبان و15 آذر کارنامه عملکرد تحصیلی به دانش آموزان ارائه می شود که رویت و نتیجه تلاش در کارنامه حتما مشوق دانش آموزان در ادامه یادگیری است. هر چند همکاران با در نظر گرفتن شرایط خاص فضای مجازی در ثبت نمرات کارنامه ماهانه با نهایت ارفاق اقدام کرده اند.

حسینی در رابطه با برگزاری امتحانات خاطر نشان کرد: به دبیران آموزشگاه اختیار عمل داده شده که می توانند آزمون های خود را دیجی فرم، گوگل فرم، سایت همگام، erp, آزمون سال، نظرسنجی شاد و سایر سایت های معرفی شده توسط سرگروه های درسی، وزارتخانه، آموزش و پرورش استان و ناحیه ۵ برگزار کنند. در این زمینه مهم ترین چیز این است که همکاران در بارگذاری سوالات و دانش آموزان در پاسخگویی راحت باشند که هنوز هیچکدام ازمدارس دراین خصوص به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

خبرنگار :فاطمه رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار