رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر با اشاره به لزوم ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران از سوی شهرداری بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی با اشاره به لزوم اجرای مصوبات از سوی شهرداری تهران گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

وی افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم «ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران » بر اساس بند 1 ماده 95 مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که شهرداری مکلف شده بود ظرف مدت 3 ماه از ابلاغ برنامه به شورا ارائه کنند و به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم آنکه شهرداری مکلف بود تا خرداد 1398 این نظام نامه را تهیه و به شورا ارائه کند. اکنون پس از گذشت مدت 527 روز از پایان مهلت قانونی اقدام تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت برای اجرای این تکلیف مقرر صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لازم به یادآوری است که اینجانب یک سال پیش در 17 آذرماه 1398 در خصوص این مسئله به شهرداری تذکر دادم ، همچنین به عنوان ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد با ارسال نامه های شماره 10648 مورخ 20/4/1398 ، شماره 20672 مورخ 23/7/1398 و شماره 29851 مورخ 23/10/1398 موضوع را از شهرداری تهران مورد پیگیری قرار داده ام ولی متاسفانه شهرداری تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی انجام نداده است.

عضو و ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد افزود: عملیاتی شدن بیش از 450 تکلیف مقرر در احکام برنامه و تحقق بخشیدن به شاخص های عملکردی مورد نظر شورا در سند برنامه امری است که نیازمند اقدام به موقع و دقیق شهرداری تهران را دارد نه اینکه در تدوین و ارائه نظام نامه پایش برنامه سوم شاهد تاخیر باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بدیهی است برای تحقق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند مسئولیت پذیری و اقدام به موقع معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار