بهره مندی 23 درصدی دانش آموزان قصرقندی از شبکه شاد

۳۰۰ درسنامه و ۲۰۰ بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد

زاهدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصــرقند در جنوب سیستان وبلوچستان اعلام کرد از مجموع 15 هزار و 633 دانش آموز این شهرستان فقط 23 درصد برای آموزش غیرحضوری به شبکه شاد دسترسی دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 23 درصدی دانش آموزان قصرقندی از شبکه شاد

حسین زایی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: نبود زیرساخت های ارتباطی سبب شده تا درصدی کمی از دانش آموزان در شهرستان قصرقند از فضای مجازی برای تکمیل فرآیند آموزش خود استفاده کنند.
وی افزود: از طرفی فرهنگ آموزش الکترونیک نیز در میان مردم این منطقه بسیار ضعیف و کمرنگ است و دانش آموزان و خانواده ها همچنان به آموزش مبتنی بر کتاب و دفتر پایبند هستند.
این مسئول ادامه داد: بر همین اساس تکمیل فرآیند آموزش جمعیت کثیری از دانش آموزان این شهرستان از طریق ارسال درسنامه، راهنمایی راهبران آموزشی و اهدای کمک بسته های آموزشی انجام می شود.
حسین زایی تصریح کرد: 7 راهبرآموزشی در شهرستان قصرقند حضور دارند که هر کدام وظیفه توزیع درسنامه و راهنمایی آموزشی برای 20 تا 25 روستا را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: از زمان غیرحضوری شدن آموزش تا کنون 300 درسنامه تهیه و در مناطقی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارند، بین دانش آموزان توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش قصرقند خاطر نشان کرد: البته در برخی مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان که روستاها فاقد راه ارتباطی هستند ارسال این درسنامه ها با مشکل جدی روبروست.
وی با بیان اینکه در برخی نقاط این شهرستان حتی آنتن دهی تلویزیون نیز با مشکل مواجه است، خاطر نشان کرد: تولید محتوای آموزشی و ضبط فیلم تدریس در شهرستان به دلیل نبود امکانات و همچنین کمبود اعتبارات تاکنون میسر نشده است و به همین دلیل از فیلم های تولید شده در مرکز استان برای آموزش دانش آموزان استفاده می کنیم.
حسین زایی همچنین از توزیع 200 بسته کمک آموزشی میان دانش آموزان مستعد و کم برخوردار این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌ رئیس شورای اسلامی شهر ساربوک ۲۰۰بسته آموزشی شامل کتب کمک آموزشی و کنکوری به دانش آموزان مستعد و کم برخوردار مدارس امام خمینی، زینبیه و ام الحکیم اهدا شد.
وی تصریح کرد: این بسته‌های آموزشی از سوی خیر نیک اندیش، خانم رحمانی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و با هدف تعمیق و استمرار یادگیری و ارتقای بنیه علمی دانش آموزان و ایجاد عدالت آموزشی در شرایط آموزش غیرحضوری به علت شیوع ویروس کرونا برای توزیع بین دانش آموزان به مدارس تحویل شد.

مدیر آموزش و پرورش قصرقند خاطر نشان کرد: ناتوانی مالی خانواده‌ها در این شهرستان یکی دیگر از موانع دسترسی دانش آموزان به تجهیزات کمک آموزشی در شرایط پیش روست که همراهی هر چه بیشتر خیران در این زمینه را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار