برگزاری مانور سراسری زلزله ویژه دانش آموزان و خانواده ها در اندیمشک

اندیمشک (پانا) - بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش آموزان و خانواده ها درشهرستان اندیمشک برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور  سراسری زلزله ویژه دانش آموزان و خانواده ها در اندیمشک

علیرضا افرازه مسئول سازمان دانش آموزی اندیمشک با اعلام این اخبر افزود: این مانور در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت مجازی، در بستر شبکه شاد برگزار شد.

او ادامه داد: با تغییراتی که در نحوه برگزاری مانور سال جاری انجام گرفت دانش آموزان همراه با خانواده های خود توانستند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.

افرازه توضیح داد: در این مانور تلاش شد تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل، اطلاعات جامعی به دانش آموزان و خانواده ها ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

او در ادامه افزود: براساس برنامه تدوین شده، دانش آموزان با مطالعه این راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده، ضمن فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل، می توانند اطلاعات لازم را در خصوص مقاوم سازی اجزای غیرسازه ای نیز کسب کرده و به اعضای خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش ریسکهای موجود در منازل صورت پذیرد.

او بیان کرد: در روز 8آذرماه همزمان با پخش آژیر زلزله و ایمنی از رادیو سراسری، دانش آموزان اندیمشکی در منازل همراه با اعضای خانواده اقدام به پناهگیری و خروج از منزل کردند.

لازم به یادآوری است مانور امسال فقط تا مرحله خروج از منزل صورت پذیرفت و سایر برنامه های مرتبط با طرح"مدرسه ایمن -جامعه تاب آور"امسال اجرا نشد. همچنین دانش آموزان و مربیان اندیمشکی با ارسال عکس، فیلم، نقاشی و کلیپ...در برنامه ای که بدین منظور توسط سازمان دانش آموزی اعلام شد، شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار