مانور ایمنی زلزله ویژه دانش آموزان ناحیه دو شهر ری در بستر شبکه شاد

شهر ری(پانا) - بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مانور ایمنی زلزله ویژه دانش آموزان ناحیه دو شهر ری در بستر شبکه شاد

حجت عباسی سرپرست معاونت پرورشی وتربیت بدنی ناحیه دو شهر ری، در گفت و گو باخبرنگار پانا اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه ای زلزله‌خیز در جهان واقع شده است و زلزله‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ داده است که بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارند، از این رو ارتقاء آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است، بدین منظور، هر ساله سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سازمان مدیریت بحران، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر مانور سراسری زلزله و ایمنی را برگزار می‌کند.

او ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای حضور دانش‌آموزان در مدارس و برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت مجازی امکان اجرای مانور سراسری زلزله به صورت سالهای قبل در مدارس وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش مهارتهای اجتماعی و فعالیتهای فوق‌برنامه نیز کمتر از آموزش مباحث درسی نیست، آمادگی و آموزش دانش‌آموزان برای مواجهه صحیح با حوادث و بحرانهایی چون زلزله نیز تعطیلی‌بردار نیست.

اوخاطرنشان کرد: بر این اساس امسال، تغییراتی در نحوه برگزاری مانور زلزله سال جاری پیش بینی شد تا دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم در خصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند و در این مانور حضور داشته باشند.
عباسی در پایان ادامه داد: با فراخوان سازمان دانش‌آموزی، آثار تولید شده دانش‌آموزان و مربیان با موضوع زلزله و ایمنی در منازل، تولید محتوای آموزشی در قالب فیلم، موشن‌گرافی، اینفوگرافی اسلاید، پوستر و نقاشی به دبیرخانه ارسال شده است.


خبرنگار: مریم ایمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار