کیفیت هوای پایتخت در وضعیت مطلوب

تهران (پانا) - کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده سالم قرار دارد. با توجه به تداوم ناپایداری جوی همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت تا اواخر امشب در محدوده قابل قبول باقی بماند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت هوای پایتخت در وضعیت مطلوب

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طبق
پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، ناپایداری جوی همراه با بارش باران تا صبحگاه امروز (۹ آذر ماه) باعث خواهد شد کیفیت هوای پایتخت در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

طی روز با حاکمیت جو ناپایدار و تداوم بارش‌ها شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

در نخستین ساعات فردا (۱۰ آذر ماه) با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد که ناشی از کاهش ناپایداری جوی و عدم وزش باد طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج طی روز با افزایش تندی باد از میزان آلاینده‌ها کاسته خواهد شد که بهبود کیفیت هوای بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان‌ذکر است با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۰ آدر ماه) پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۸۴ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار