نیکبخت: مدیران، معاونین پرورشی و مربیان تربیتی، سفیران بسیج در مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه17 در نشست تخصصی مدیران منطقه17 با اشاره به اهمیت هفته بسیج، دارالشهدای تهران را همیشه به دنبال تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در سطح منطقه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: مدیران، معاونین پرورشی و مربیان تربیتی، سفیران بسیج در مدارس  هستند

نشست تخصصی مدیران مدارس منطقه ۱۷، به مناسبت هفته بسیج مستضعفین، با حضور سرهنگ دوم پاسدار حسین کریمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی، محسن بنی علی روابط عمومی آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای حوزه بسیج دانش آموزی با مدیران مدارس و معاونین و مربیان پرورشی با موضوع بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

مهدی نیکبخت، ضمن تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان ولایی، شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده را به مردم شهید پرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و امام عصر(عج) تبریک و تسلیت عرض کردند و فرمودند: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اوج اضمحلال استکبار در مقابل اراده ملت است.
نیکبخت گفت: بسیج در بیان مقام معظم رهبری، مجموعه ای از روش ها و معرفت هاست که می تواند سیل عظیمی از نیروهای انقلابی را در مملکت به وجود آورد. بسیج به دنبال وارستگی از همه وابستگی هاست که در تلاش برای مبارزه با استکبار است و به دنبال حضور بهنگام و مهرورزانه در کمک به محرومین جامعه است. بسیج همیشه در عرصه‌های مختلف فناوری، فرهنگ و هنر، اعتقادی و فعالیت‌های جهادی خوش می درخشید.
وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیج در سطح منطقه همانند اجرای طرح شهید بهنام محمدی، معرفی شهدای شاخص دانش آموز و فرهنگی و مدافعان حرم، برگزاری یادواره‌های شهدا، همچنین در بحث پیشگیری از شیوع کرونا و ضدعفونی کردن مدارس و کمک‌های مومنانه بالاترین سطح تعامل را با آموزش و پرورش داشته و دارد. اعضای بسیج در در منطقه 17، دارالشهدای تهران همیشه به دنبال تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در سطح منطقه بوده اند.
نیکبخت از مدیران بسیجی، معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس به عنوان سفیران بسیج در مدارس نام برد که منتقل کننده پیام های والای جامعه بزرگ و متعالی بسیج به نسل جوان آینده هستند.
در ادامه حسین کریمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، در آغاز شهادت استاد بلامنازع در زمینه‌های پژوهش‌های هسته ای را تبریک و تسلیت عرض کرد و گفت: اگر عالمی از دنیا برود به راحتی این شکاف و خلاء موجود از فقدان آن عالم پر نخواهد شد؛ اما به برکت خون شهیدان راه پیشرفت اسلام در جهان سرعت مضاعفی به خود می گیرد این آخرین حربه ای که دشمنان انقلاب، سلاح به دست می‌گیرند و رذیلانه دانشمندان هسته‌ای کشور را ترور می‌کنند.
کریمی گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یا همان ارتش بیست میلیونی توسط امام خمینی(ره) یک اقدام ماورا الطبیعه و یک الهام معنوی بوده است تا جوانان این سرزمین در تشکل بسیج بتوانند هدفمند فعالیت کند. امام خمینی(ره) هم فرمودند: "باید هسته های مقاومت را در سراسر عالم برقرار کنیم." با همین بسیج، قهرمان جنگ هشت ساله در دفاع مقدس شدیم.بسیج اتفاقات بسیاری را بعد از جنگ هم در کشور با اقتدار رهبری اجرا و انجام داده است. بسیج‌که در ایران توسط رهبر کبیر انقلاب(ره) شکل گرفته در دیگر کشورهای اسلامی نیز از این حرکت عظیم مردمی الگو برداری شده است .دفاع مقدس مثل یک گنج است باید از خاطرات جنگ و سیره عملی شهدا برای جوانان و نوجوانان خود الگوهای شایسته ای را در قالب محتواهای آموزشی بسیار با کیفیت و جذاب تهیه کنیم تا این را ه و روش فعالیت‌های جهادی همچنان پر شور رو به جلو حرکت کند و در وجود آن ها نهادینه شود.
کریمی در ادامه افزود: شهید محسن فخری زاده، اساساً یک بسیجی بود. به قول حاج همت،" اگر میخواهید ببینید دشمن کجا ایستاده است، ببینید دشمن به سمت کجا هدف‌گیری کرده به کدام سمت شلیک می کند، دشمن همانجاست."و به قول رهبری: ما معتقدیم مشکلاتی که پیش روی جامعه است با تفکر بسیجی و جهادی می توان حل کرد.
کریمی گفت: حاج قاسم سلیمانی در جمله‌ای به یادماندنی فرمود:" اساساً ما نیامدیم که در این دنیا دیده شویم آنکه باید ببیند، آگاه و بصیر است می‌بیند."
سرهنگ کریمی، نیکبخت را بسیجی تر از خود دانست و گفت: وی هیچگاه فاصله‌ای بین بسیج و آموزش و پرورش نمی‌بیند. درست مثل دو روح در یک بدن به جامعه خدمت می کنند. به جوانان اعتماد کنیم چند بار که مهارت ورزی کردند، به بالندگی می‌رسد. در مدارس توان به دانش آموزان مسولیت دادو به آنان اعتماد کرد، با اعتماد به جوانان بود که فردی همچون شهید حسین باقری، در سن ۲۲ سالگی در زمان جنگ مسئول اطلاعات سپاه می شود. دشمن خط مقدم جنگ را به سمت فضای مجازی آورده است به این مسئله باید بسیار توجه کرد. رهبر در مورد اهمیت فضای مجازی فرمودند: "من اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می شدم" . اغلب بازی های موجود در فضای مجازی، اعتقادات دینی و ملی دانش آموزان را مورد هدف قرار می دهد. باید در فضای مجازی مدیریت خانواده ها لحاظ شود. در بحث آسیب های اجتماعی ضروری است که از طریق کارشناسان آموزشهای لازم را به اولیا و دانش آموزان داده شود.کار در بسیج همانند اقیانوس است در رشته‌های مختلف انجام وظیفه صورت می‌گیرد در شرایط فعلی عمده فعالیت بسیج در کمک‌های مومنانه و محرومیت زدایی است.
در پایان نیکبخت، از تعامل دو جانبه بسیج آموزش و پرورش تقدیر کرد و این حرکت را دارای نتیجه مفید دانست و از مدیران، معاونین پرورشی و مربیان تربیتی درخواست کرد با حفظ شعائر اسلامی و ملی نکات اخلاقی را در تمام کلاس های مجازی رعایت کنند و این رفتار در شرایط شیوع کرونا جزئی از تاریخ خواهد شد. ما باید نگاه جهادی به مسائل داشته باشیم. از همه فعالیتهای همکاران فرهنگی که به منزله مجاهدت است و پا به پای کادر درمان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پیگیری می‌کنند قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار