مانور سراسری زلزله و ایمنی توسط دانش آموزان منطقه 17 در منازل برگزار شد

تهران(پانا)- مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه17، از برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده آن ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله و ایمنی توسط دانش آموزان منطقه 17 در منازل برگزار شد

مهدی نیکبخت در این خصوص گفت: با توجه به اینکه منطقه 17 از محله های زلزله خیز تهران است و زلزله بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده ای دارند، از این رو ارتقاء آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است، بدین منظور، هر ساله سازمان دانش آموزی با مشارکت جمعیت هلال احمر مانور سراسری زلزله و ایمنی را برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های حضور دانش آموزان در مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی امکان اجرای مانور سراسری زلزله به صورت سال های قبل در مدارس وجود نداشت. از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش مهارت های اجتماعی و فعالیت های فوق برنامه نیز کمتر از آموزش مباحث درسی نیست، آمادگی و آموزش دانش آموزان برای مواجهه صحیح با حوادث و بحران هایی چون زلزله تعطیلی بردار نیست. امسال تغییراتی در نحوه برگزاری مانور زلزله سال جاری پیش بینی شده است تا دانش آموزان همراه با خانواده های خود بتوانند اطلاعات لازم در خصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند و در قالب اجرای مانور آموخته های خود را در این زمینه در منازل تمرین کنند.
نیکبخت اظهار کرد: در روزهای گذشته تلاش شد تا مطالب و آموزش های با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل اطلاعات جامعی به دانش آموزان و خانواده های آن ها ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در برابر زلزله احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند. بر اساس این آموزش ها دانش آموزان با مطالعه راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده ضمن فراگیری نحوه صحیح پناه گیری در منزل در خصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای نیز اطلاعاتی کسب و به خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش خطر های موجود در منازل صورت پذیرد.
وی بیان کرد: هشتم آذر ماه، همزمان با پخش آژیر زلزله و ایمنی از شبکه شاد کانال سازمان دانش آموزی (ساپ) دانش‌آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده به پناهگیری و خروج به موقع از منزل اقدام کردند.در اجرای مراحل مختلف این مانور سراسری مدیران مدارس ، عوامل اجرای و معلمان نیز از طریق فضای مجازی دانش اموزان را راهنمایی و همراهی کردند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان بر اساس راهنمای اجرای مانور زلزله که در شبکه اجتماعی شاد در دسترس قرار گرفت نسبت به تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب فیلم، موشن گرافی، اینفو گرافی اسلاید، پوستر و نقاشی اقدام و از طریق سازمان های دانش آموزی منطقه به دبیرخانه مانور ارسال کردند. همچنین از پناهگیری و خروج اضطراری خود از منازل فیلم تهیه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار