با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی؛

بیش از 4 هزار بازدید از واحدهای صنفی زاهدان انجام شد

۸۲ واحد صنفی متخلف پلمب شدند

زاهدان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از انجام بیش از 4 هزار بازدید از واحدهای صنفی توسط تیم های نظارتی و پلمب 82 واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در زاهدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 4 هزار بازدید از واحدهای صنفی زاهدان انجام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار کرد: تیم های نظارتی بهداشت محیط با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در اجرای طرح شهید سلیمانی از 4 هزار واحد صنفی و مراکز عمومی بازدید و بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کردند.

وی گفت: نظارت تیم های بهداشت محیط با همکاری نیروهای بسیجی، هلال احمر، تعزیرات و شهرداری بر اجرای محدودیت ها تشدید یافته است.

وی با اشاره به این موضوع که طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذر ماه اجرایی شده است، افزود: در این طرح تیم های نظارتی بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی نظارت دارند و در بازرسی های صورت گرفته برای 71 واحد صنفی اخطاریه صاده شده و 82 واحد صنفی به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب شدند.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی را در پیشگیری و کنترل بیماری موثر برشمرد و افزود: در شرایط همه گیری بیماری کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی ادارات و سازمان ها به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.
طباطبایی با اشاره به این موضوع که مردم می توانند از طریق کیو آر کد بر واحدهای صنفی نظارت کنند افزود: تمامی اصناف، ادارات، سازمان، کارگاهها، کارخانجات و اماکن باید کد (QR)داشته باشند تا مردم بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و سوالات وضعیت بهداشتی مربوط به اجرای پروتکل آن صنف را پاسخ دهند و پس از پاسخ به سوالات، پیگیری‌توسط بازرسان بهداشتی انجام خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هموطنان عزیز می توانند با سامانه تلفنی 190 تماس حاصل کنند و انتقادات خود را در خصوص مسائل بهداشتی مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار