حضور مجازی معاون گردشگری در اجلاس جهانی گردشگری

رونق گردشگری داخلی با محوریت سفرهای خانوادگی در دوران کرونا

تهران (پانا) - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جهانی گردشگری که روز جمعه هفتم آبان ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقامات و مسئولین گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی دی- هشت و برخی صاحب‌نظران بزرگ دنیا برگزار شد؛ حضور یافت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رونق گردشگری داخلی با محوریت سفرهای خانوادگی در دوران کرونا

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با حضور در پنل تخصصی وزرای گردشگری دی- هشت به سخنرانی پیرامون اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو پرداخت. مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها و مخارج آنها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که در این پنل به آنها اشاره شد.

به گفته او، همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه‌ای نیز به احیای گردشگری بین‌المللی معطوف شده است و بدین منظور طبق رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین‌المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آنها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاری‌های گردشگری تاکید شد.

تیموری در پایان جمع‌بندی سخنرانی خود اینچنین اظهار داشت که از تجربیات بدست آمده در طول کرونا دو مورد را می‌توان نتیجه گرفت: یکی اینکه رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسئولانه بویژه با محوریت سفرهای خانوادگی می‌تواند در حفظ حیات بنگاه‌های گردشگری در دوران کرونا موثر باشد. دیگری اینکه با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی بواسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین‌المللی در دوران حین و پسا کرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و این گردشگران سفرهای نزدیک‌تر، ایمن‌تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد؛ لذا تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و باز تعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بومگردی می‌توانند اولویت بیشتری پیدا کند.

پس از سخنرانی، نمایندگان وزارت‌خانه‌های گردشگری کشورهای عضو دی- هشت در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مدیریت گردشگری در دوران حین و پسا کرونا شرکت کردند.

لازم به ذکر است سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-هشت متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه هستند.

گفتنی است در این اجلاس رئیس پارلمان اروپا، نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور کونگو، دبیر‌کل آ.سه.آن و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار