مسافران اتوبوس‌های بین شهری ۴۳ درصد کم شد

تهران (پانا) - مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش ۴۳ درصد مسافران حمل و نقل عمومی بین شهری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مسافران اتوبوس‌های بین شهری ۴۳ درصد کم شد

به گزارش مهر، داریوش باقرجوان درباره اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم صدور بلیت برای مسافران کرونایی اظهار داشت: سازمان راهداری موظف به اجرای این پروتکل‌ها و دستورالعمل ممانعت از صدور بلیت برای مسافران کرونایی است.

وی ادامه داد: هر مسافری، هم در لحظه خرید بلیت و هم در لحظه سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی بین شهری چک شده و با وارد کردن کد ملی مسافر، با لیست وزارت بهداشت در سیستم انطباق داده می‌شود و بر اساس آن، از ورود افرادی که تست مثبت کرونا دارند ممانعت می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این اقدام و موضوع استعلام، یک بحث مکمل است و سایر اقداماتی که قبلاً انجام می‌شد، همچنان ادامه می‌یابد که شامل تب سنجی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های بین شهری است.

بر اساس اعلام باقرجوان، شرایط در حمل و نقل جاده‌ای به گونه‌ای است که مردم می‌توانند به ناوگان جاده‌ای عمومی اعتماد کنند؛ البته ما ترجیح‌مان این است که از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود اما با توجه به ممنوعیت ورود با پلاک‌های غیر بومی به شهرها، در صورتی که مردم نیاز به انجام سفر داشتند، می‌توانند به حمل و نقل عمومی اعتماد کنند.

وی درباره اینکه تا کنون چند نفر از سفر منع شده‌اند، گفت: مجموع افرادی که از سفر منع شده‌اند در سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی تا انتهای هفته گذشته، ۷۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل حمل و نقل مسافری درباره اینکه سقف مسافرگیری در ناوگان اتوبوسی و تاکسی‌های بین شهری چند درصد ظرفیت است، تصریح کرد: در حال حاضر در ناوگان اتوبوسی در اتوبوس‌های ۴ صندلی در هر ردیف، دو مسافر «چسب شیشه» سوار می‌شود و در اتوبوس‌های ۳ صندلی در هر ردیف، ردیف وسط باید خالی بماند.

وی ادامه داد: در ناوگان سواری نیز یک نفر در صندلی جلو و دو نفر صندلی عقب سوار می‌شوند و حداکثر با ۳ مسافر، می‌بایست تردد داشته باشند.

باقرجوان با تأکید بر برخورد جدی سازمان راهداری با رانندگانی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، گفت متأسفانه از زمان آغاز شیوع کرونا، میزان مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴۳ درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار