دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین ابلاغ شد

تهران (پانا) - با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین به استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین ابلاغ شد

به گزارش روایط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، 13 آذر روز جهانی معلولان برخاسته از نیازهای افرادی است، که به رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.

براساس اصل عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق انسانی و شهروندی برخوردار شوند و میزان دستیابی به حقوق انسانی همه انسانها صرف نظر از تفاوتها، شاخص توسعه یافتگی جوامع است .

روزجهانی معلولین فرصت ارزشمندی برای تمرکز بر فعالیت¬های موثر در راستای اجتماعی کردن و جامعه پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهره برداری از همه ظرفیت های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای بهبود و ارتقای کمی وکیفی خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه وخانواده های آنها و تجلیل از زحمات همکاران شاغل در آموزش وپرورش استثنایی است.

روزجهانی معلولین امسال با دو رویکرد، "همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند و بازگشت به جهانی بهتر بعداز شیوع کووید 19، برای تحقق عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن همه ویژگی های جامعه بزرگ معلولین" معین شده است.

دریافت متن دستور العمل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار