مانور ایمنی زلزله ویژه دانش آموزان گیلان در بستر شبکه شاد برگزار شد

رشت ( پانا) - بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده ساعت ۹:۳۰ صبح امروز شنبه ۸ آذر در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور ایمنی زلزله ویژه دانش آموزان  گیلان در بستر شبکه شاد برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی گیلان در گفت گو با پانا گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اجرای برنامه به صورت حضوری در مدارس، تغییراتی در نحوه برگزاری مانور زلزله انجام پذیرفت، به نحوی که دانش آموزان با مطالعه دستورالعمل راهنما و ارائه آن به خانواده، ضمن آموزش نحوه صحیح پناه گیری در منزل، اطلاعات لازم را درخصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای نیز کسب و به اعضای خانواده خود منتقل نمایند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش ریسک های موجود در منازل صورت پذیرد.
قربانزاده افزود: امروز همزمان با پخش آژیر زلزله و ایمنی از رادیو سراسری، دانش آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده اقدام به پناهگیری و خروج از منزل کردند. البته مانور امسال فقط تا مرحله خروج از منزل اجرا شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان مستندسازی اقدامات خود (تهیه عکس، فیلم، نقاشی و ...) را به سازمان دانش آموزی ارسال می کنند.

مدیر کل مدیریت بحران گفت: طی نشست های لازم با آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما، هلال احمر و آتش نشانی فایل آموزش و اجرای مانور زلزله، برای ۳ هزار و ۵۰۰ مدیر در آموزش و پرورش و ۳۸۰ هزار دانش آموز بارگذاری شد، تا دانش آموزان بتوانند در منازل به صورت آنلاین در مانور شرکت کنند.

مرادی بیان کرد: در اجرای این مانور دانش آموزان مانند یک عضو مدیریت بحران نحوه برخورد با زلزله را بطور دقیق یاد گرفته و اجرا می کنند و به اعضای خانواده آموزش می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار