مانور زلزله، تمرینی برای ایمنی در برابر آن

ملارد(پانا)- با توجه به اینکه کشور ما بر روی کمربند زلزله خیز و جز ده کشور حادثه‌ خیز جهان است، باید همیشه آمادگی مقابله با زلزله و بحران طبیعی دیگر را داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله، تمرینی برای ایمنی در برابر آن

هشتم آذرماه، روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس است که هر ساله مانور آن به منظور آشنایی دانش‌آموزان با روشهای پناه‌گیری، محل‌های امن و ناامن و خطرات آن بصورت میدانی انجام می‌شود. امسال با توجه به تعطیلی مدارس و شرایط بحران کرونا، این مانور بصورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد. جامعه‌ هدف این برنامه، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستند که طی این مانور با زلزله و پناه‌گیری هنگام این رخداد، آشنا می‌شوند.

در همین راستا این برنامه، با حضور مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش ملارد و مدیر اداره هلال احمر و همراهانشان در ساختمان آموزش و پرورش و در بستر شبکه شاد بصورت هماهنگ و با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری برگزار شد و حاضرین در مکانهای امن پناه‌گیری را تمرین کردند و بصورت پخش زنده این برنامه در شبکه شاد اجرا شد.

سلیمی، مدیر هلال احمر ملارد در این مانور، گفت: با توجه به اینکه کشور ما زلزله‌خیز است باید با خطرات زلزله و محل‌های امن جهت پناه‌گیری آشنا باشیم و در هنگام این بحران، اطلاعات خود را بکار ببندیم. از این رو هرساله برنامه مانور زلزله با هدف ایجاد آمادگی و تغییر رفتار دانش آموزان و خانواده‌ها در برابر زلزله اجرا می‌شود. علاوه بر این هلال‌ احمر به عنوان ارگان امدادرسان خود را موظف می‌داند با اجرای طرحهای مختلف همچون طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) و طرح دادرس(دانش آموز اماده در روزهای سخت)، برنامه های آموزشی را در راستای آمادگی احاد مردم اجرا کند.

سلیمی همچنین افزود: بعداز زلزله ۲۹ آذر سال ۹۶، هلال احمر ملارد با کمک سایر ارگانهای شهرستان انبار امدادی شهرستان را آماده و تجهیز کرد و در سال ۹۷ افتتاح کرد تا در بحرانهای بعدی بتواند خدمت رسانی مطلوبی را به شهروندان ارائه کند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار