نشان افتخار جشنواره لندن برای " فکرپریشان " عکاس گیلانی 

رشت ( پانا) - مصطفی نوده، عکاس خوش ذوق گیلانی موفق به کسب نشان افتخار جشنواره معتبر جهانی ND AWARDS 2020 لندن برای دو عکس  "فکر پریشان" و "مسیر" در دو بخش خیابانی و مفهومی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نشان افتخار جشنواره لندن برای " فکرپریشان " عکاس گیلانی 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: چندی پیش نیز مقاله و آثار برگزیده این عکاس مینیمالیست گیلانی در مجله هنری و عکاسی در ایتالیا منتشر شد.
قاسم مصفا گفت: فکر پریشان اثری از نوده، عکاس رودباری است که از میان سه هزار و ۱۶۲ عکاس، وی را در جمع ۱۰ عکاس برتر جشنواره بین المللی «فاین آرت» روسیه قرار داده بود.
همچنین مصطفی نوده با بیان اینکه این تصویر، عکس یک کشاورز گیلانی است که در عمارلو رودبار ثبت شده افزود: همین عکس در مسابقه لنزکالچر آمریکا نیز به فینال رسید و چندی پیش در نمایشگاه گروهی به یاد عباس کیارستمی در تورنتو کانادا نیز به نمایش درآمد.
وی اظهار کرد: در جشنواره بین المللی «فاین آرت» روسیه سه هزار و ۱۶۲ عکاس از ۱۰۵ کشور جهان شرکت کرده بودند.
نوده یادآور شد همچنین، عکس وی با عنوان " مسیر" اخیرا ، بر روی جلد کتاب جشنواره بین المللی ۳۵ Awards در روسیه نیز قرار گرفته بود.
مصطفی نوده متولد سال ۱۳۵۹ است و عکاسی حرفه ای را از سال ۱۳۹۰ شروع کرده و از سال ۹۵ در جشنواره های خارجی شرکت کرده و تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه و موفقیت بین المللی شده است. نوده عضو انجمن عکاسان ایران، عضو فدراسیون بین المللی هنر عکاسی FIAP و عضو باشگاه عکاسان جوان نیز هست.
از جمله افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلای جشنواره‌های Doboj Salon و Nordic سوئد و دانمارک، روبان افتخار psa جشنواره پرسپکتیو امریکا، دیپلم افتخار تصویر سال ایران و نامزد دریافت دیپلم افتخار و جایزه جشنواره‌های 35Awards روسیه و Lensculture آمریکا اشاره کرد.
عکاسی مینیمالیستی به معنی خالی کردن صحنه از عناصر غیرضروری است. در این نوع تصاویر فقط باید مهم‌ترین عناصر را در عکس داشته باشید. کلید تهیه تصاویر مینیمالیستی، سادگی می‌باشد. در این نوع عکاسی هرچه عناصر صحنه کمتر باشند، بهتر است. استفاده از تصاویر آرام، متمرکز ساختن کادر در عناصر اصلی برای ایجاد ترکیبی بی نقص از ویژگی های این سبک از عکاسی است. در عکاسی مینیمالیست سادگی حرف اول را می زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار