سلطانی‌فر: اساسنامه فدراسیون سند محکمی برای رشد فوتبال است

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را سند محکمی برای پیشرفت فوتبال ایران دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سلطانی‌فر: اساسنامه فدراسیون سند محکمی برای رشد فوتبال است

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مسعود سلطانی فر در ابتد گفت: ابتدا شهادت جانگداز دکتر محسن ‌فخری‌زاده را تسلیت می‌گویم. امروز یک روز مهم،تاریخی و به یاد ماندی برای ورزش و فوتبال کشور است. به هر حال مسئله اساسنامه سال‌ها بود که در کش و قوس بود و مسائل مختلفی در مورد آن مطرح بود با تدابیری که اتخاذ شد و هماهنگی‌های خوبی که به عمل آمد امروز اساسنامه در مجمع عمومی فدراسیون مطرح می‌شود و تغییرات و بروز‌رسانی‌ای که با آخرین استانداردهای فیفا انجام شده است، سند محکمی برای کمک به توسعه و رشد فوتبال کشور خواهد شد. روزی که با مصوبه مجمع، اساسنامه‌ای که سال‌های سال روی آن بحث بود و فراز و نشیب بود تا این اساسنامه مطابق فیفا و AFC و قوانین داخلی باشد.

وی افزود: امیدواریم در طول سال‌ها و رویدادهای آینده، با استفاده از این سند مهم روزهای بهتری را در فوتبال کشور ببینیم. فوتبال در سال‌های گذشته روزهای روشنی داشته است که بخشی از این موفقیت‌ها در کلیپی که نمایش داده شد، آمده بود. شاید بخشی از آن هم به تصویر کشیده نشد. امروز سالگرد تاریخی صعود به جام جهانی در دیدار با استرالیا است. صعودهای ما اغلب با اما و اگر و در پلی آف بود اما صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در فاصله دو بازی مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی با اقتدار صورت گرفت.

سلطانی فر ادامه داد: وقتی با سرافرازی به جام جهانی رفتیم، در بدترین قرعه و گروه قرار گرفتیم که خیلی‌ها فکر می‌کردند حضور تیم ملی زنگ تفریحی برای قهرمان سابق جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا خواهد بود ولی خوشبختانه با تدارکاتی که دیده شد و زحماتی که صورت گرفت، طلایی‌ترین نتایج پنج دوره حضور در جام جهانی را گرفتیم.

وی گفت: در جام ملت‌های آسیا بعد از ۱۵ سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم. اگر یک مقدار حواسمان جمع بود حتماً فینالیست می‌شدیم و در فینال هم می‌توانستیم پیروز شویم و به قهرمانی برسیم.

سلطانی فر تصریح کرد: امیدواریم با انتخاباتی که بعد از تصویب اساسنامه برگزار می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان انتخابات خوب را برگزار کنیم و مجمع، رئیس و هیات رئیسه جدید فدراسیون با رفع مشکلات و نقاط ضعف موفقیت‌هایش را استمرار ببخشد.

وزیر ورزش تاکید کرد: چند نکته راجع به اساسنامه است که باید توضیح بدهم. در تطبیق و تدوین اساسنامه تلاش‌های زیادی از سوی کارشناسان انجام شد. اساسنامه جدید چند ویژگی دارد. تعداد نفرات بیشتری در مجمع حضور خواهند داشت و فوتبالی‌های بیشتری در مجمع هستند. این کمک می‌کند از نظرات افراد مطلع بیشتری استفاده کنیم. برای حضور در هیات رئیسه و کاندیداتوری ریاست شانس بیشتری برای افراد در نظر گرفته شده است. شرایط خیلی خوبی در اساسنامه پیش بینی شده است که با تصویبش، ملاک عمل برای فعالیت‌های آینده خواهد بود.

وی با اشاره به حذف رای وزیر در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: بحث حضور وزیر ورزش در اساسنامه یکی از مباحث پرچالش در گذشته بود. اگر نگاهی به اتفاقات رخ داده بیندازیم متوجه می‌شویم تصمیم گیری در این مورد کمی سخت و پیچیده بود. بررسی دقیقی انجام دادم و به این نتیجه رسیدم شاید اگر پافشاری بیشتری - برای داشتن حق رای وزیر در مجمع- کنیم دچار محدودیت و چالش‌هایی شویم که به فوتبال و ورزش خدشه وارد کند. به همین دلیل به این نتیجه رسیدم کوتاه بیاییم. باوجود اینکه رای وزیر در مجمع فدراسیون حذف شد اما بیش از گذشته حمایت ما از فدراسیون و فوتبال کشور با حفظ استقلال ادامه خواهد یافت به این خاطر که بتوانیم با فوتبال شادی و شعف و عزت مردم را ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار