معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

64 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را رصد می کنند

زنجان (پانا) -معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد 64 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را در سراسر استان بر اساس اطلس جغرافیایی و یادگیری همراهی و فرایند آموزش رسمی رصد می کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
64 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را رصد می کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی، درخصوص اینکه چه تعداد از دانش آموزان استان تحت پوشش شبکه دانش آموزی شاد قرار دارند، تصریح کرد: از آنجایی که با عضویت مدیران در شبکه شاد همه دانش آموزان مدارس استان در این شبکه ثبت نام می شوند، می توان گفت که اکثر آنان در شبکه شاد عضو هستند اما از آنجایی که در برخی نقاط استان با مشکلات زیرساختی مانند نبود اینترنت مواجه هستیم و یا در برخی نقاط حاشیه شهرها و روستاها دانش آموزان به دلیل نداشتن توان مالی به تبلت یا گوشی تلفن هوشمند دسترسی ندارند، با وجود ثبت نام در شبکه شاد از آموزش مجازی بهره مند نیستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین در خصوص تولید محتوای انجام شده در گروه های آموزشی استان اظهار کرد: تولید محتوا برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان به ۲ شکل انجام می شود: یک روش تولید محتوای کشوری است که از طریق شبکه سراسری آموزش و همچنین شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و در روش دوم نیز تهیه محتوای آموزشی توسط معلمان و گروه های آموزشی استان در قالب گروه تولید محتوا انجام می شود.

سلامی تصریح کرد: از زمان آغاز آموزش غیرحضوری تاکنون، بیش از هزار دقیقه محتوای آموزشی در قالب های مختلف توسط گروه های آموزشی استان تهیه و برای بهره مندی دانش آموزان در شبکه های مجازی و شاد پخش شده است.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی تولید شده در استان برای تمامی پایه ها و دروس مقطع ابتدایی در سایت گروههای آموزشی بارگذاری و در دسترس دانش آموزان و معلمان استان قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به این سوال که آموزش غیرحضوری دانش آموزان در مناطقی که به شبکه شاد دسترسی ندارند چگونه انجام می شود، گفت: برای آن دسته از دانش آموزانی که در روستاها هستند و به اینترنت دسترسی ندارند و یا دانش آموزان حاشیه شهرها که توان مالی خرید تبلت یا گوشی هوشمند را ندارند درسنامه هایی تهیه شده و از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنان قرار می گیرد.
سلامی تصریح کرد: 64 راهبر آموزشی در سراسر استان در روستاهای فاقد شبکه های ارتباطی حاضر می شوند و با ارتباط گرفتن با معلمان و دانش آموزان، درسنامه های تهیه شده را ارائه و به سوالات آنان پاسخ می دهند.
وی افزود: این درسنامه ها به دو شکل مکتوب و CD در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هر کدام از راهبران آموزشی چند روستا را تحت پوشش خود قرار داده و با معلمان آن منطقه ارتباط برقرار می کنند تا به سوالات و مشکلات دانش آموزان پاسخ دهند.

سلامی همچنین به اقدام ابتکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با آموزش غیرحضوری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: طراحی اطلس جغرافیایی تمام نواحی و مناطق آموزشی استان که هیچ گونه دسترسی به اینترنت و شبکه آموزش ندارند از اقدامات بسیار مهم و الگوی ابداعی استان برای رهگیری و پیگیری فرایند آموزش در مناطق فاقد دسترسی و ارتباط تلفنی با سرگروه های آموزشی استان اقدام دیگری است که برای پاسخگویی به دانش آموزان که در شرایط تدریس غیرحضوری انجام شده است.

وی ادامه داد: شماره سرگروه های آموزشی استان در اختیار راهبران جهت ارائه به دانش آموزان قرار گرفته تا در صورتی که نمی توانند از آموزش در شبکه شاد استفاده کنند از طریق تماس تلفنی سوالات و ابهامات خود را مطرح کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به مشکلات فنی موجود در شبکه شاد مانند کند بودن سرعت دانلود و آپلود فایل های آموزشی اظهار کرد: در عمر کوتاه حدود 8 ماهی که شبکه شاد ایجاد شده است مشکلات و نواقص فراوانی داشت که تاکنون بسیاری از آن ها حل شده و امیدواریم بقیه مشکلات موجود نیز با تقویت زیرساخت ها و سرورهای اصلی به زودی برطرف شود؛ اما آنچه اهمیت دارد امن بودن این شبکه برای آموزش دانش آموزان است چرا که دیگر خانواده ها دغدغه ورود فرزندان خود به محیط های نامناسب در فضای مجازی را ندارند و در شبکه شاد صرفا از آموزش بهره مند می شوند.

صیاد سلامی در خاتمه درباره استفاده برخی مدارس از اپلیکشین های دیگر در زمینه آموزش غیرحضوری تصریح کرد: هیچ فعالیتی خارج از شبکه شاد برای ما پذیرفتنی نیست و همه همکاران ما در مدارس موظفند از این شبکه استفاده کنند چرا که هم از نظر اجتماعی و هم از نظر سازمانی موظف به تقویت ظرفیت های دورن سازمانی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار