مسابقات مجازی شطرنج در سایت جهانی منطقه 12

تهران (پانا) - مسابقات شطرنج دبستان بیست و یک بهمن به صورت آنلاین و از طریق سایت جهانی lichess.org برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

مرضیه فلاح، معاون پرورشی دبستان بیست و یک بهمن در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مسابقات هفتگی شطرنج محل مناسبی برای رویارویی دانش آموزان با یکدیگر است که می توانند با حضور منظم و فعال خود، هرهفته خود را مقابل سایر حریفان محک جدی بزنند و با نقاط قوت و ضعف خود در جریان یک مسابقه آشنا شوند. همچنین سبب بالاتر بردن انگیزه آنها برای رشد و پیشرفت می شود.
فلاح افزود: مدرسه با کمک و همکاری صمیمانه فاطمه رضایی، عضو فعال انجمن اولیا دبستان ۲۱ بهمن برای رشد و ارتقا دانش آموزان این دبستان هر هفته مسابقات مجازی شطرنج را برگزار می کند. در مسابقات هفته ای که گذشت دانش آموزان در ساعت مشخص شده بصورت آنلاین رقابت کردند.
فلاح افزود: مسابقات شطرنج دبستان بیست و یک بهمن به صورت آنلاین و از طریق سایت جهانی lichess.org برگزار شد.
وی افزود: برای برگزاری این مسابقات ابتدا دانش آموزانی که مهارت بازی شطرنج دارند، شناسایی شده و به کمک خانواده ها عضویت درسایت به صورت کاملا رایگان انجام شد.
در مرحله ی بعدی تیم دبستان بیست و یک بهمن در سایت مربوطه تشکیل شد و دانش آموزان درخواست عضویت خود را برای سازنده تیم ارسال کردند. پس از تایید عضویت، مسابقه در تاریخ اعلام شده برگزار شد.
وی اضافه کرد: مسابقه شماره ۱ این دبستان در قالب مسابقات سوییسی، در سه دور برگزار شد. زمان اولیه هر دور ۱۵ دقیقه بود و به ازای هر حرکت ۳ ثانیه پاداش مقرر شده بود. در هر دور از بازی، دانش اموزان باید تا اتمام بازی همه گروه ها صبر کنند. پس از اتمام بازی اخرین گروه، یک دقیقه فاصله تا شروع دور بعدی فاصله وجود داشت.
نفرات برتر بر اساس امتیازهای حاصل شده در هر سه دور و قوانین پوئن شکنی موجود در سایت به صورت خودکار و توسط سیستم مشخص شد.
هم چنین رضایی ، عضو انجمن اولیا دبستان در ادامه افزود: مدیریت زمان و تفکر درست در مسابقات شطرنج حائز اهمیت است. روحیه کودکان بسیار حساس است. بنابراین باید در این زمینه دقت کافی کرد.

وی افزود: دانش آموزان با این مسابقات برای شرکت در مسابقات بزرگتر تجربه و اعتماد به نفس لازم را کسب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار